ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به مشکل نرم‌افزاری سیستم احراز هویت دو مرحله‌‌ای‌اش اعتراف کرد

فیسبوک مانند تمامی شبکه‌های اجتماعی در راستای آسوده کردن خیال کاربرانش چند سالی است که از احراز هویت دو مرحله‌‌ای استفاده می کند اما اخیراً کاربران این شبکه‌ی اجتماعی از مزاحمت‌هایی که ابزار یاد شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

فیسبوک مانند تمامی شبکه‌های اجتماعی در راستای آسوده کردن خیال کاربرانش چند سالی است که از احراز هویت دو مرحله‌‌ای استفاده می کند اما اخیراً کاربران این شبکه‌ی اجتماعی از مزاحمت‌هایی که ابزار یاد شده برایشان به وجود آورده به ستوه آمدند. حال مدیر امنیتی فیسبوک در این زمینه اعتراف کرده که این مزاحمت‌ها اشکالاتی نرم‌افزاری بوده‌اند و قرار است تا چند روز آینده برطرف شوند.

احراز هویت دو مرحله‌‌ای، در واقع یک اقدام امنیتی است که به واسطه‌ی آن، هر کاربر برای ورود به حساب خود علاوه بر نام کاربری و اسم رمز، نیاز دارد که از طریق ایمیل یا پیامک هویتش تایید شود اما این پروسه در فیسبوک چند وقتی است که به مشکل برخورده و کاربران میلیاردی‌ خود را با اعلانات متمادی‌ بیشمارش، دچار مشکل کرده است.

هفته‌ی گذشته کاربران فیسبوکی که با استفاده از شماره موبایل خود، روند احراز هویت دو مرحله‌ای را طی می‌کردند، با اعلان‌های بسیار زیادی روی تلفن‌همراهشان مواجه شدند. از این رو بسیاری از کاربران به این اتفاق عکس العمل نشان داده و با انتشار مطالب زیادی، اعتراضشان را به گوش مسئولان فیسبوک رساندند.

کارشناسان امنیتی این اعلانیه‌های پیامکی بیشمار را نقد کرده و معتقدند که می‌تواند کاربران را در استفاده از احراز هویت دو مرحله‌‌ای دلسرد کند. حال مدیر امنیتی فیسبوک با انتشار مطلبی خاطرنشان نمود که این اتفاق اشکالی نرم‌افزاری بوده و قرار است تا چند روز آینده با تلاش‌های این شرکت برطرف شود. «آلکس ستاموس» در این باره می‌گوید:

ما مسلماً نمی‌‌خواهیم که مردم این ویژگی امنیتی مطلوب را به علت ترس از دریافت اعلان‌های بی‌شمار، کنار بگذارند. از این رو ما تلاش می‌کنیم افرادی که از این ویژگی استفاده می‌کنند، اعلان غیر امنیتی دریافت نکنند مگر آنکه خودشان درخواست کرده باشند.

همچنین وی باور دارد احراز هویت دو مرحله‌‌ای با استفاده از پیامک به علت همه گیر شدن تلفن‌های هوشمند و امکان استفاده از روش های جایگزین، دیگر پر استفاده نیست و باید راه حل جدید و نوینی در این رابطه طراحی شود که بتواند از تمام ویژگی این موبایل‌ها استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی