ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرتاب ماهواره‌های اینترنتی اسپیس اکس چهار روز عقب افتاد

پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون هوی، اسپیس اکس قصد داشت که سریعاً ماموریت‌ های جدیدی در پیش گیرد و با ارسال ماهواره هایی در بیست و نهم بهمن‌ ماه به مدار زمین بتواند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون هوی، اسپیس اکس قصد داشت که سریعاً ماموریت‌ های جدیدی در پیش گیرد و با ارسال ماهواره هایی در بیست و نهم بهمن‌ ماه به مدار زمین بتواند دسترسی به اینترنت را برای سراسر کره‌ی خاکی فراهم کند. حال این شرکت چند ساعت قبل از موعد مشخص شده، اعلام نمود که ارسال این ماهواره تا چهار روز عقب افتاده است.

پیش از این قرار بود صبح روز یکشنبه، یک موشک فالکون ۹، دو ماهواره‌ی اسپیس اکس را به همراه یک ماهواره سنجش از راه دور اسپانیایی با نام Paz روانه جو زمین کند. اما این پرتاب به ساعت 5:47 صبح روز دوم اسفندماه (به وقت تهران) منتقل شده است.

راکت و محموله سالم بوده و جای نگرانی نیست

به گفته‌ی این کمپانی، تیم پرتاب به زمان بیشتری برای آزمایش‌های پایانی نیاز داشته است. از این رو، چهار روز به پروسه‌ی این پرتاب اضافه شده تا از امنیت محموله های ارسالی توسط موشک فالکون ۹ اطمینان حاصل شود. اخیراً اسپیس اکس تمایل داشته که از موشک‌های خود چندبار استفاده کند به همین خاطر است که کمپانی یاد شده سعی می‌کند از انجام دقیق این پروسه اطمینان حاصل کند. البته بر اساس توییت منتشر شده توسط این شرکت، راکت و محموله‌ همراهش هر دو سالم هستند و جای نگرانی نیست.

لازم به ذکر است که دو ماهواره آزمایشی Microsat-2a و Microsat-2b جزو برنامه بزرگ و بلند مدت برای تحت پوشش اینترنت قرار دادن کل سطح کره زمین با استفاده از ۱۲ هزار ماهواره هستند. از این تعداد، ۴۴۲۵ ماهواره قرار است در ارتفاع ۱۱۳۰ کیلومتری و ۷۵۱۸ دستگاه دیگر نیز در ارتفاع ۳۲۱ کیلومتری از سطح زمین قرار بگیرند تا محدوده های فرکانسی مختلفی را پوشش دهند. با ناوگانی به این بزرگی از ماهواره ها می توان تمام نقاط موجود روی کره زمین را تحت پوشش قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی