ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن بپرسیم
نرم افزار و اپلیکیشن

از نظرات سازنده تا جوایز ارزنده؛ نگاهی به اپلیکیشن بپرسیم

«مشتری گرامی، لطفا با شرکت در این نظرسنجی ما را در خدمت رسانی بهتر یاری کنید». چند بار شده که چنین نظرسنجی هایی را نادیده گرفته اید؟ احتمالا بارها و بارها. خیلی موضوع عجیبی نیست، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

«مشتری گرامی، لطفا با شرکت در این نظرسنجی ما را در خدمت رسانی بهتر یاری کنید».

چند بار شده که چنین نظرسنجی هایی را نادیده گرفته اید؟ احتمالا بارها و بارها. خیلی موضوع عجیبی نیست، چرا که تجربه ثابت کرده بسیاری از نظرسنجی های این چنینی صرفا جنبه نمایشی و فرمایشی دارند و در نهایت به جز اتلاف وقت هیچ ثمر دیگری برایتان به همراه نمی آورند.

با این وجود همه نظرسنجی ها این گونه نیستند. بعضی نظرسنجی ها به خاطر زمانی که پایشان می گذارید، از شما با پاداش واقعی تقدیر می کنند و پاسخ هایتان را به طور هدفمند برای پیشبرد یک تحقیق یا کاری موثر در جامعه به کار می برند. در اپلیکیشن بپرسیم که امروز بررسی می کنیم، با این جنس از نظرسنجی ها مواجه هستید.

وارد یک نظرسنجی شوید، امتیاز بگیرید و امتیازات تان را به پول نقد تبدیل کنید.

شعار بپرسیم روند کارش را به طور کامل توضیح می دهد: نظر بده و برنده باش. با نصب این اپلیکیشن، می توانید هر هفته در نظرسنجی هایی با موضوعات مختلف شرکت کرده و امتیاز بگیرید، و در نهایت امتیازهایتان را به پول نقد، کارت شارژ و سکه طلا تبدیل کنید؛ یک بازی بُرد-بُرد که هم طراح نظرسنجی به اطلاعات دلخواهش می رسد و هم شرکت کننده از زمانی که پای سوالات می گذارد، رضایت دارد.

با این توضیحات، بگذارید کمی در روند کار اپلیکیشن دقیق تر شویم. بپرسیم برای اهدای جوایز سیستم امتیازی مخصوص به خود را دارد. بدین شکل که با شرکت در یک نظرسنجی یا کارهای دیگری مثل دعوت از دوستان به شما امتیاز تعلق می گیرد و وقتی این امتیازات به حد مشخصی رسیدند، قابل تبدیل به پول نقد یا موارد دیگر می شوند.

شعار بپرسیم روند کارش را به طور کامل توضیح می دهد: نظر بده و برنده باش.

همین امتیازات را می توانید برای جاهای دیگر هم سرمایه گذاری کنید. تقریبا در هر فصل از سال، مسابقاتی در بپرسیم برگزار می شوند که جواز ورود به آن ها خرج کردن امتیازهاست. چند امتیاز خرج می کنید، نظر می دهید و شانس تان را برای برنده شدن جایزه ویژه در قرعه کشی می آزمایید. در واقع این تمام کاری است که در بپرسیم انجام می دهید، شرکت در نظرسنجی برای گرفتن جایزه.

اما شاید برایتان سوال باشد که این کار چه سودی برای مجموعه بپرسیم دارد؟ پاسخ ساده است: بپرسیم از طریق فروش اطلاعات همین نظرسنجی ها کسب درآمد می کند، نظرسنجی هایی که گاهی به سفارش شرکت ها انجام می شوند و می توانند اطلاعات بسیار مفیدی را برای مدیران آن ها به ارمغان بیاورند.

مسابقات بپرسیم جایی هستند که می توانید شانس تان را برای برنده شدن جوایز ویژه اپلیکیشن امتحان کنید. مراسم قرعه کشی این جوایز به طور زنده در آپارات پخش می شوند.

در واقع بپرسیم محیطی فراهم کرده که کسب و کارها بتوانند با اطمینان خاطر از بابت آمار شرکت کنندگان و نرخ تعامل افراد، با خرید اطلاعات از بپرسیم به نتایج خوبی در راستای اهداف خود برسند.

اما همین بحث فروش اطلاعات ممکن است برای بعضی کاربران نگران کننده باشد. با وجود شفافیت بپرسیم در بیان فروش اطلاعات نظرسنجی ها، ممکن است برای بعضی این سوال پیش بیاید که این اطلاعات دقیقا به «کجا» فروخته می شوند؟ آیا شرکت های طرف قرارداد بپرسیم می توانند به هویت شرکت کنندگان پی ببرند؟ «پرهام سلطانی»، هم‌مؤسس بپرسیم در گفتگو با دیجیاتو در پاسخ به این سوالات می گوید:

داده های بدست آمده از نظرسنجی ها به «شرکت‌ها» فروخته می شوند و منظور از شرکت ها، شرکت های خصوصی است نه «نهادها» و «سازمان‌های» دولتی. اطلاعات کاربران یکی از دغدغه های اصلی ماست، به همین خاطر کلیه داده ها رمزنگاری شده و در سرورهای خارج از کشور نگهداری می شوند تا عملا دسترسی به آن ها امکان پذیر نباشد. ضمنا داده های فروخته شده هم فقط شامل بسته های سوالی می شوند که با نشان تجاری در وبسایت و اپلیکیشن بپرسیم مشخص شده که آن ها را به صورت کاملا ناشناس در اختیار شرکت ها قرار می دهیم.

اما در بپرسیم، موضوعی هست که شاید شما را کمی از شرکت در نظرسنجی ها دلسرد کند و آن هم چیزی نیست جز مشقتی که برای جمع آوری امتیاز متحمل می شوید.

اپلیکیشن برای کسب امتیاز دو بخش ویژه تدارک دیده: یکی چرخونه و دیگری گردونه، چیزی شبیه چرخ های لاتاری که باید آن ها را بچرخانید تا بسته به شانس جایزه ای به شما تعلق بگیرد. اما مشکل اینجاست که از این دو بخش، بهترین چیزی که ممکن است نصیب تان شود ۳ امتیاز بیشتر نیست و هر روز هم فقط یک بار به طور رایگان می توانید گردونه را بچرخانید.

اگر در چرخونه و گردونه خوش شانس باشید، به امتیاز می رسید و می توانید آن ها را تبدیل کنید. نکته خوب اینکه امکان استفاده از امتیازات برای کمک به مراکز خیریه هم وجود دارد.

برای بار دوم و سوم و بیشتر، باید امتیاز خرج کنید و این در شرایطی است که اکثر مواقع به گزینه پوچ برخورد خواهید کرد. در واقع بعد از مدتی استفاده از اپلیکیشن شاید به این نتیجه برسید که رفتن به این بخش اصلا کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

اگر چه می دانیم ماهیت این چرخ گردونه و نمونه های مشابهش در مسابقات تلویزیونی و شهر بازی ها همیشه «برنده نشدن» شماست، ولی شاید بهتر بود که در پره های این چرخونه تنوع بیشتر و جوایز وسوسه کننده تری وجود داشت تا باعث قطع امید کامل کاربر نشود.

یکی از مشکلات اپلیکیشن بپرسیم به‌روزرسانی دیر به دیر نظرسنجی هاست

ضمنا به‌روزرسانی دیر به دیر نظرسنجی ها هم مورد دیگری است که جمع آوری امتیاز در بپرسیم را به کار سخت و دشواری تبدیل کرده. تصور می کنیم که پرداخت بیشتر به این قسمت ضمن ایجاد یک بالانس در روند امتیازگیری می تواند خیلی بیشتر از رنگ و لعاب دادن به بخش های گردونه و چرخونه برای بپرسیم مثمر ثمر واقع شود. البته کاربران با همین رویه فعلی هم از بپرسیم استقبال خوبی به عمل آورده اند.

در جشنواره وب و موبایل امسال بپرسیم در شاخه سرویس ها و خدمات آنلاین به عنوان بهترین اپلیکیشن از دیدگاه مردمی انتخاب شد و با توجه به برنامه های آتی اپلیکیشن از زبان بنیان گذارانش می توان آینده خوبی را برای آن متصور بود. سلطانی در این خصوص به دیجیاتو گفت:

از زمان شروع کار فراز و نشیب های زیادی داشتیم که مهم ترین و چالش برانگیز ترین آنها بحث فرهنگی، آشنایی کاربران و جلب اعتمادشان به سیستمی مثل بپرسیم بود. تا امروز بیش از ۲۰ ورژن از اپلیکیشن را منتشر کرده ایم و تلاش مان بر این بوده که روند پاسخگویی به سوالات و همچنین امکانات کسب امتیاز و تبدیل شان را بیشتر کنیم و در برگزاری مسابقات شفافیت بیشتری به خرج بدهیم.

سلطانی در ادامه صحبت هایش با دیجیاتو از آمار و ارقام کاربران بپرسیم برایمان گفت که در حال حاضر به ۳۰ هزار عضو فعال می رسند و تا کنون بیش از ۵ میلیون پاسخ را در نظرسنجی ها ثبت کرده اند.

همچنین راه اندازی پلتفرمی برای کسب و کارها با نمایش لحظه ای و دموگرافیک اطلاعات نظرسنجی ها، ارائه SDK بپرسیم برای برگزاری نظرسنجی در وبسایت ها و اپلیکیشن ها و ارائه گزارش های آماده به کاربران از دیگر برنامه های بپرسیم در آینده هستند که نوید روزهای خوبی را برای این استارتاپ خلاق و نوآور می دهند.

بپرسیم رایگان است و می توانید به آن از پلتفرم های iOS و اندروید و همچنین وبسایت سرویس دسترسی داشته باشید. اگر دوست دارید که در عین شرکت در یک نظرسنجی مفید و هدفمند، جایزه هم ببرید دانلود این اپلیکیشن را به شما توصیه می کنیم.

بپرسیم : نظر بده و برنده باش!

بپرسیم : نظر بده و برنده باش!

سازنده: دیجیتال تیم قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 15.8 / 5.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    نقل قول: "تقریبا در هر فصل از سال، مسابقاتی در بپرسیم برگزار می شوند که جواز ورود به آن ها خرج کردن امتیازهاست. چند امتیاز خرج می کنید، نظر می دهید و شانس تان را برای برنده شدن جایزه ویژه در قرعه کشی می آزمایید."
    داداش کازینو زدی تو مجازی صداشو در نیاوردی!؟ چرخه و گردونه و لاتاری و... دیگه چی!؟

  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    یکی از بهترین ها هستن ، بنده با جناب مظفری مدیر دیجیتال تیم در ارتباط هستم ایشون واقعاً شخص با ادب و با سواد بالا و کاملاً منظم و دقیق هستند. امیدوارم همیشه موفق باشند.

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    دروغه همش

مطالب پیشنهادی