ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

استراتژی عجیب شورولت در اروپا؛ فروش تنها 1 دستگاه در ماه ژانویه

صنعت خودروسازی همواره با چالش های فراوانی روبه رو بوده و نمودار فروش خودرو ها در آن در طی سال های گذشته فراز و فرود های بسیاری را تجربه کرده است. براساس همین موضوع، ژانویه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

صنعت خودروسازی همواره با چالش های فراوانی روبه رو بوده و نمودار فروش خودرو ها در آن در طی سال های گذشته فراز و فرود های بسیاری را تجربه کرده است. براساس همین موضوع، ژانویه 2018 ماه چندان جالبی برای فعالان این صنعت خودروسازی در سراسر جهان نبوده است.

در ایالات متحده حتی با وجود افزایش تقاضا برای دریافت خودرو، تحویل وسایل نقلیه به مشتری در حدود 1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

در انگستان حتی وضعیت از این نیز بدتر بوده و بجز خودرو های شاسی بلند که فروش آن ها افزایش یافته سایر کلاس ها با کاهش فروش 25 درصدی مواجه شده اند.

در انگلستان همچنان با گذشت یک ماه دیگر فورد فیستا در جایگاه نخست خودرو های پر فروش قرار داشته و به نظر می رسد که قصد ندارد این جایگاه را به خودروی دیگری واگذار کند.

این موضوع درست شبیه پیش بینی های قبلی بوده و کسی از شنیدن آن شگفت زده نشده است. چیزی که در این میان توجه ما را به سمت خود جلب کرده کمپانی شورولت و فعالیت های آن در انگلستان به عنوان کم فروش ترین برند خودروساز است. شورولت در ماه ژانویه امسال تنها یک خودرو را در این کشور به فروش رسانده است.

به احتمال زیاد شما از شنیدن این خبر شگفت زده شده اید. اما واقعیت این است که این موضوع نه به خاطر کاهش کیفیت محصولات کمپانی شورولت بلکه به دلیل نبود نمایندگی رسمی این کمپانی در اروپاست.

شورولت دیگر به صورت رسمی در اروپا نمایندگی ندارد و برخی از فروشندگان و نمایندگی های خاص مجوز دارند تا خودروهای کامارو و کوروت را به قاره سبز صادر کنند.

2016 Chevrolet Camaro ss

مدل خودروی فروخته شده شورولت هنوز مشخص نبوده و به این ترتیب دو احتمال مطرح می شود.

اولین ایده بیان می کند که احتمالا این خودرو کامارو یا کوروت است. البته با توجه به عدم وجود نمایندگی از شورولت در اروپا به نظر نمی رسد که این ایده چندان به واقعیت نزدیک باشد چرا که تقریبا دیدن این وسایل نقلیه در این قاره امری عجیب و دور از انتظار است.

از طرف دیگر احتمال می رود شورولت هنوز وسایل نقلیه ای را از گذشته در انبار خود نگه داشته باشد. به احتمال زیاد این فروش از وسایل نقلیه ای است که در گذشته اوپل تولید کرده و با نام و نشان شورولت عرضه شده است.

با توجه به اطلاعاتی که سایت CarSalesBase منتشر کرده این تولید کننده امریکایی در دسامبر سال 2017 تنها دو عدد خودرو را در اروپا به فروش رسانده است.

در ماه نوامبر وضعیت حتی بدتر شده و هیچ خریداری اروپایی ای تمایل به دریافت محصولات این کمپانی نداشته است. پرفروش ترین و موفق ترین سالی که این شورولت در اروپا تجربه کرده مربوط به سال 2005 با فروش بیش از 200 هزار دستگاه خودرو است.

2015 Chevrolet Corvette

البته باید توجه کرد که هرچند شورولت در اروپا یک خودروساز برجسته محسوب نشده و تقریبا تمایلی بین اروپایی ها برای خرید محصولات این کمپانی نیست اما آمار فروش آن در ایالات متحده به هیچ عنوان بد نبوده و حتی از محبوبیت بالای آن حکایت می کند.

به عنوان نمونه این خودروساز در سال 2017 فروشی نسبتا خوب را در امریکا تجربه کرده و توانسته است سطح مطلوبی از رضایت را دربین طرفداران و خریداران محصولات خود کسب کند. (هرچند در سال 2016 فروش بیشتری داشته است.)

در اولین ماه میلادی یعنی در ماه ژانویه شورولت بیش از 140 هزار خودرو در ایالات متحده به فروش رسانده و به این ترتیب این کمپانی بیش از 2 میلیون خودرو را تا کنون در دست خریداران و طرفداران خود قرار داده است.

برای اینکه درک بهتری از فروش این کمپانی در امریکا و موفقیت آن داشته باشید بهتر است بدانید فروش فورد در اولین ماه 2018 در امریکا بیش از 150 هزار دستگاه بوده و اختلاف بین این دو شرکت چیزی در حدود 10 هزار دستگاه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    خيلي جالبه كه اروپايي ها هم چندان موفق در بازار امريكا ظاهر نميشن

    و البته برعكس

    هرچند نه در همه ي موارد
    و هميشه !

    ولي خب فاصله جغرافيايي وسليقه ي متفاوت امريكايي ها و اروپايي ها رو خيلي از كمپاني ها تاثير گذاشته...

    تعصب خاص نسبت به رقابت اروپايي امريكايي هم مزيد بر علت هست هرچند امروز خيلي كمرنگ تر شده...

مطالب پیشنهادی