ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

زندگی هنوز جاریست؛ معرفی بازی های موبایلی که پسا آخرالزمان را به تصویر می کشند

در صنعت بازی های ویدیویی، آخرالزمان با تصاویری گوناگونی به نمایش در آمده است. در The Last of Us دیدیم که یک ویروس جهان را به ورطه نابودی کشانده، با Horizon Zero Dawn به دنیایی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

در صنعت بازی های ویدیویی، آخرالزمان با تصاویری گوناگونی به نمایش در آمده است. در The Last of Us دیدیم که یک ویروس جهان را به ورطه نابودی کشانده، با Horizon Zero Dawn به دنیایی با پادشاهی ربات ها قدم گذاشتیم و با آثاری همانند Resident Evil با زامبی ها مقابله کردیم.

سازندگان بازی های موبایل هم کم به سراغ این سوژه تکراری اما همچنان محبوب نمی روند. با وجود اینکه بیشتر عناوین آخرالزمانی اسمارت فون ها زامبی محور و اکشن اول شخص هستند ولی باز می توان بین کلیشه های این سبک، نمونه های سرگرم کننده و حتی متفاوتی را پیدا کرد.

برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم روی همین بازی ها دست بگذاریم، عناوینی که دنیای آخرالزمان و مشکلات زندگی بعد از آن را روایت می کنند. بنابراین اگر دوست دارید با بازی های پسا آخرالزمانی تلفن های هوشمند آشنا شوید، تا پایان همراه ما باشید.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

فال اوت شلتر دنیا را بعد از یک انفجار اتمی نشان می دهد. زمانی که زمین به خاطر تغییرات زیست محیطی به جایی نامناسب برای زندگی تبدیل شده است و مردم به اجبار به زیرزمین ها پناه آورده اند. در این عنوان بازیکن کنترل یک پناهگاه زیرزمینی را دارد و باید با ساخت اتاق های مختلف، به مردم کار بدهد تا منابع مورد نیاز برای زندگی خود را فراهم کنند. البته در آپدیت های اخیر، می توانید به بیرون از پناهگاه هم بروید و برای به دست آوردن بعضی آیتم ها با دشمنان بجنگید. اگر به بازی های مدیریتی علاقه دارید، فال اوت شلتر حتما راضی تان می کند.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1170 / 234.3 مگابایت زبان:

Into the Dead 2

بازی های آخرالزمانی

معمولا زمانی که واژه «آخرالزمان» به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد زامبی ها هستند. Into the Dead 2 برای جهان پسا آخرالزمانی خود از همین موجودات استفاده کرده است. در این عنوان رانر، در هر مرحله مسیری مشخص را باید بدوید تا کاراکتر داستان به خانواده خود رسیده و آن ها را نجات دهد. در این میان هم مراقب باشید تا طعمه زامبی ها نشوید. اگرچه به خاطر وجود اکشن بیشتر، Into the Dead 2 استرس گذشته را ندارد ولی بازی با المان های سرگرم کننده ترش نسبت به قسمت اول برای مدت ها پای موبایل نگه تان می دارد.

Into the Dead 2

Into the Dead 2

سازنده: PikPok قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 762.9 / 394 مگابایت زبان:

The Sun: Origin

بازی های آخرالزمانی

The Sun: Origin اتفاقات بعد از سال 2050 را روایت می کند؛ به خاطر تابش انرژی اضافی از سوی خورشید، مواد رادیو اکتیوی زمین را فرا می گیرد و با تغییرات فراوان، مردم برای بقا مجبور به زندگی در دسته های کوچک تر می شوند.  ساخته استودیوی AGaming+ عنوانی در سبک بقا به شمار می رود که برخلاف نمونه های مشابه خود روی اسمارت فون ها، با الهام از بازی کامپیوتری معروف S.T.A.L.K.E.R بهای بیشتری به بخش اکشن داده است. بنابراین در کنار جمع آوری آیتم های مورد نیاز برای زندگی، باید با دشمنان گوناگونی هم مبارزه کنید.

The Sun: Origin

The Sun: Origin

سازنده: AGaming+ قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1100 / 401 مگابایت زبان:

Death Road to Canada

Death Road to Canada

شاید بین بازی های موبایل، Death Road to Canada مفرح ترین دنیای پسا آخرالزمانی را به تصویر بکشد. در ساخته استودیوی Rocketcat زامبی ها به کانادا حمله کرده اند و حالا به همراه گروه تان به آنجا می روید تا با آن ها بجنگید. بازی به هر دلیلی به بازیکن اسلحه های مختلف می دهد و نکته مثبت اینجاست به خاطر ویژگی تولید تصادفی محیط ها، کم پیش می آید تا یک مسیر تکراری را دوباره بروید. بنابراین هر بار با قدرت های جدید، شخصیت های متفاوت و چالش های گوناگون رو به رو می شوید.

Death Road to Canada

Death Road to Canada

سازنده: Rocketcat قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 104 / 80.89 مگابایت زبان:

The Walking Dead

The Walking Dead

The Walking Dead یکی از غم انگیزترین تصاویر از دنیای آخرالزمانی را به نمایش می گذارد. بازی با وجود اینکه داستانی کلیشه ای دارد و گیم پلی هم به واسطه حضور المان های سبک اینترکتیو استوری درگیر کننده نیست ولی به خاطر روایت عالی، رابطه خوب بین کاراکترها و انتخاب هایی که در طول مسیر به مخاطب می دهد توانست با استقبال فوق العاده منتقدان مواجه شود و در مجموع بهترین بازی سال 2012 لقب بگیرد. در فصل اول این عنوان، نقش شخصیتی با نام لی اورت را دارید که در اثر اتفاقی از دستان پلیس فرار می کند و با دختر کوچکی با نام کلمنتاین رو به رو می شود.

The Walking Dead: Season One

The Walking Dead: Season One

سازنده: Telltale Games قیمت: قسمت اول رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 384.5 / 1150 مگابایت زبان:

Last Day on Earth: Survival

Last Day on Earth: Survival

اگر در فال اوت شلتر کنترل یک پناهگاه با چندین آدم را داشتید، در Last Day on Earth: Survival تنها باید از خودتان مراقبت کنید. بازی شما را در محیطی آخرالزمانی قرار می دهد و جدا از جنگ با زامبی ها، با ساخت وسیله های مختلف یا جمع آوری ماده های غذایی به زندگی ادامه می دهید. البته با وجود تمام این مشکلات و کمبود منابع، بخش سخت ماجرا بقیه بازیکن ها هستند که برای بقایشان به بازماندگان غارت می برند. در صورت مردن هم باید دوباره از ابتدا بازی را آغاز کنید و دست به تلاش بزنید.

Last Day on Earth: Survival

Last Day on Earth: Survival

سازنده: Andrey Pryakhin قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 212 / 91.3 مگابایت زبان:

.Plague Inc

.Plague Inc

در .Plague Inc هنوز آخرالزمانی به راه نیافتاده و خود شما باید آن را به وجود بیاورید. ساخته استودیوی Ndemic Creations که از عجیب ترین بازی های موبایل به شمار می رود و به خاطر ماهیت خود منتقدین زیادی هم دارد، به بازیکن یک آزمایشگاه می دهد تا در آنجا ویروس بسازد و تمام مردم دنیا را بیمار کند؛ هر چه ویروس های بهتری بسازید و از سد داروهای بیشتری بگذرید، یک قدم به موفقیت نزدیک تر می شوید. جالب اینجاست با وجود اینکه حدود 6 سال از عرضه بازی می گذرد ولی Plague Inc همچنان پای ثابت لیست پر فروش ترین های اسمارت فون ها است.

Plague Inc

Plague Inc

سازنده: Ndemic Creations قیمت: اندروید - رایگان / ویندوز فون و آی او اس - 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 65.3 / 47 / 35 مگابایت زبان:

The Silent Age

The Silent Age

The Silent Age با ترکیب فرضیه سفر در زمان و مباحث آخرالزمانی توانسته روی دیگری از پایان زندگی را به نمایش بگذارد. بازی داستان شخصیتی با نام جو را روایت می کند که آشنایی اش با پیرمردی مسیر زندگی او را تغییر می دهد. پیرمرد قبل از مرگش ادعا می کند از آینده ای آمده که در آن نسل انسان ها رو به انقراض است. بنابراین از جو می خواهد تا ماشین زمان را به نسخه جوانش برساند تا دنیا از این مشکل در امان بماند. سایلنت ایج در دو قسمت عرضه شده و بد نیست بدانید مهدیی فنایی برای ساخت 41148 کمی از همین عنوان الهام گرفته است.

The Silent Age

The Silent Age

سازنده: House on Fire قیمت: نسخه های iOS و اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 1500 / 249 / 247 مگابایت زبان:

Machinarium

Machinarium

در این عنوان اشاره و کلیک نه خبری از زامبی ها بوده و نه به خاطر یک بمب اتمی، رادیو اکتیو تمام دنیا را پر کرده است. بلکه با سناریویی تقریبا مشابه با WALL·E رو به رو هستیم که در آن زمین بدون سکنه شده، ربات ها ساکنین سیاره هستند و در نقش یک ربات زنگ زده باید به نجات دوست خود بروید؛ داستانی بسیار ساده که بدون وجود حتی یک خط دیالوگ، با روابطی احساسی و فراموش نشدنی اش کاملا جذب تان می کند. بد نیست بدانید پروژه بعدی استودیوی Amanita Design تا چند ماه دیگر منتشر می شود.

Machinarium

Machinarium

سازنده: Amanita Design قیمت: 4.99 دلار / 9 هزار تومن دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 258.7 / 236 مگابایت زبان:
در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    فقط Last Day on Earth

مطالب پیشنهادی