ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سامسونگ مشغول ساخت یک پهپاد است؟

بنابر مستندات منتشر شده از سوی دفتر علامت تجاری و پتنت ایالات متحده، سامسونگ الکترونیکس حقوق پتنتی مربوط به یک پهپاد نامتعارف که به پنل نمایشگر و قابلیت های تشخیص صدا مجهز است را دریافت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

بنابر مستندات منتشر شده از سوی دفتر علامت تجاری و پتنت ایالات متحده، سامسونگ الکترونیکس حقوق پتنتی مربوط به یک پهپاد نامتعارف که به پنل نمایشگر و قابلیت های تشخیص صدا مجهز است را دریافت نموده. در طراحی های این پتنت می توانیم پهپادی مربعی شکل را مشاهده کنیم که به نمایشگری با نسبت ابعاد 1:1 مجهز است؛ هرچند که هنوز از کارکرد دقیق این پنل اطلاعاتی وجود ندارد.

این پنل نمایشگر، داخل بدنه پهپاد تعبیه نشده و در عوض به دو لولا متصل است که امکان چرخش آن را مهیا می کنند. در طرح مفهومی پهپاد سامسونگ، اشاره ای به سنسورهای تشخیص حرکت نیز شده که ظاهراً می توانند با پایش حرکات کاربر، زاویه نمایشگر را به گونه ای تنظیم کنند که همواره از سوی اپراتور پهپاد قابل مشاهده باشد.

پتنت سامسونگ

سامسونگ در مستندات خود می گوید که کاربر نیازمند هیچ حرکت خاصی نیست و تا زمانی که به جهت حرکت پهپاد نگاه کند، این قابلیت به خوبی به کار خود ادامه می دهد. پس از این و بعد از مطالعه اطلاعات نمایش داده روی نمایشگر، کاربر می تواند روی خود را از پهپاد برگرداند تا آن را مرخص کند.

به نظر می رسد که پهپاد شرح داده شده از سوی سامسونگ، برای اماکنی مانند بیمارستان ها و فرودگاه ها که نیازمند پنل های ارائه اطلاعات هستند کارآمد باشد. از طرف دیگر، این دستگاه می تواند ژست های حرکتی را نیز تشخیص دهد که قابلیتی کاملاً مشابه به طرح مفهومی کمپانی چینی DJI با پهپاد Spark است. در نهایت گفتنی است که این پتنت اوایل سال 2016 به ثبت رسیده و طبق معمول، تضمینی وجود ندارد که سامسونگ آن را به محصولی واقعی و تجاری تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    ایا دیجیاتو زیاد از سامسونگ مطلب میزارد ؟؟؟

    • sina zakeri
      sina zakeri | ۱ اسفند ۱۳۹۶

      فکر نمی کنم بحث تبلیغاتی باشه . دیجیاتو مطالب سایتهای بزرگ دنیا رو میزاره منتهی بحث اینه سامسونگ شدیدا تو بحث رسانه ای فعاله چون در عمل چیزی نداره. برندهای مثل ال جی که من طرفدارش هستم و بهش افتخار می کنم تو عمل کارشونو می کنن.

      • Farzad FJ
        Farzad FJ | ۱ اسفند ۱۳۹۶

        دقیقا

مطالب پیشنهادی