ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Aspark Owl
خودرو

صفر تا صد کمتر از 2 ثانیه؛ اسپارک Owl رقیب تسلا رودستر می شود [تماشا کنید]

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود که یک سوپر اتومبیل برقی برخاسته از ژاپن توجه بسیاری از نشریات را به سمت خود جلب کرد. این هیولای نوظهور اسپارک آول (Aspark Owl) نام داشت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود که یک سوپر اتومبیل برقی برخاسته از ژاپن توجه بسیاری از نشریات را به سمت خود جلب کرد. این هیولای نوظهور اسپارک آول (Aspark Owl) نام داشت و به دلیل طراحی خاص و آمار و ارقام تحسین برانگیز یکی از ستارگان IAA 2017 بود.

Aspark Owl

به مانند اکثر استارتاپ های این چنینی، در زمان رونمایی مقامات اسپارک نیز قول عملکردی فوق العاده برای سوپر اسپرت خود داده و شتاب صفر تا صد آن را زیر 2 ثانیه اعلام کردند.

Aspark Owl

حال با گذشت چند ماه از آن تاریخ، این شرکت ژاپنی چند ویدیوی کوتاه منتشر کرده که Owl را در شرایط واقعی نشان می دهد. در شتابگیری هایی که در این ویدیوها انجام شده، سوپر اتومبیل برقی ژاپنی ها توانسته یک بار رکورد 1.87 و بار دیگر رکورد 1.92 ثانیه را برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از خود برجای بگذارد. این ارقام شگفت انگیز با شتاب 1.9 ثانیه ای اعلام شده برای نسل دوم رودستر تسلا، تقریبا برابر هستند.

Aspark Owl

اگر چه در فوق العاده بودن این رکوردها تردیدی وجود ندارد، اما در ویدیو منتشر شده هیچ زمان سنجی دیده نمی شود و اعداد مذکور صرفا توسط خود شرکت اسپارک اعلام شده اند.

علاوه بر این، محل ثبت رکوردها نیز که مکانی مثل محوطه یک پارکینگ است، برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر و توقف کامل کوچک به نظر می رسد.

Aspark Owl

چنانچه بخواهیم برداشت خوشبینانه ای از این ویدیوها داشته باشیم، باید بگوییم که فارغ از بحث رکوردهای شگفت انگیز، اسپارک تنها چند ماه بعد از رونمایی، موفق به توسعه یک نمونه اولیه با توانایی های حرکتی درخور توجه شده است.

با این حساب اگر اسپارک سرنوشتی همانند فارادی فیوچر پیدا نکرده و درگیر مسائل و مشکلات عدیده نشود، می توان آینده ای بسیار روشن برای آن و سوپر اتومبیل Owl متصور شد.

Aspark Owl

ناگفته نماند این ابر خودروی الکتریکی نیروی مورد نیاز خود را از دو موتور برقی دریافت می کند. این موتورها در مجموع 429 اسب بخار قدرت و 763 نیوتن متر گشتاور در اختیار هر چهار چرخ می گذارند.

این خروجی اگر چه چندان زیاد و جالب توجه نیست، اما به دلیل بدنه تماما فیبر کربنی و وزن حدودا 860 کیلوگرمی باعث شکل گیری نسبت قدرت به وزن بالایی شده است.

Aspark Owl

بر اساس برنامه ریزی ها اسپارک 50 دستگاه از هیولای برقی Owl را تولید خواهد کرد. هر کدام از این خودروها برچسب قیمتی برابر با تقریبا 4.4 میلیون دلار بر روی خود خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی عجیب بود این فیلم. یعنی غیر حرفه ای بودن در همه جای اون موج می زد. پارکینگ به این کوچیکی برای تست شتاب گیری خودرو. با موبایل فیلم برداری کردند. هیچ زمان سنجی رو صفحه نبود. هیچ نشان دهنده سرعتی نبود. ماشین را با دست هل دادن از ته پیست (پارکینگ) آوردن اول اون. خود راننده با یه لپ تاپ داره کار می کنه و اطلاعات را میریزه رو فلش. بدنه ماشین هم با پرینتر سه بعدی درست شده بود. بعدشم فایل اکسل را گذاشتن روی فیلم که در ثانیه 1.9 به سرعت 100 کیلومتر رسیدیم. راست راستی اینجا ژاپنه؟

  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    یعنی تو اون ژاپن یه جای دراز تر نبود بتونن تست کنن؟

مطالب پیشنهادی