ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مبارزه با دست‌انداز‌های خیابان به کمک تلفن همراه

حفظ کیفیت جاده‌ها کار آسانی نیست چرا که کیلومتر‌ها جاده را نمی‌توان با بودجه اندک تحت نظارت قرار داد. جای تعجب ندارد که بسیاری از خیابان ها و جاده‌ها فراموش شده و به کیفیتی می ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

حفظ کیفیت جاده‌ها کار آسانی نیست چرا که کیلومتر‌ها جاده را نمی‌توان با بودجه اندک تحت نظارت قرار داد. جای تعجب ندارد که بسیاری از خیابان ها و جاده‌ها فراموش شده و به کیفیتی می رسد که رانندگی در آنها دیگر خوشایند نیست. حال یک استارتاپ آمریکایی سیستمی خلق کرده که به واسطه‌ی آن تلفن‌های هوشمند به مبارزه با دست‌انداز‌های خیابان برمی‌خیزند.

شرکت تکنولوژی محور RoadBotics قصد دارد با به کارگیری زیرکانه‌ی الگوریتم هوش مصنوعی در دوربین‌های تلفن‌های هوشمند به طور مداوم، کیفیت جاده‌های طی شده توسط رانندگان ایالات متحده‌ آمریکا را بررسی و نظارت کند.

این پروژه که بر اساس تئوری یادگیری عمیق طراحی شده است می‌تواند مسیر طی شده توسط کاربر را تحت نظر قرار داده تا هرگونه ناهنجاری را یافته و گزارش کند. تکنولوژی یاد شده با استفاده از دیتای بدست آمده از کاربرانش، یک نقشه‌ی پویا طراحی می کند که به نهاد‌های نظارتی مربوطه کمک می‌کند وضعیت جاده‌ها، خیابان‌ها و پل ها را در تقریبا به صورت همزمان نظارت کنند.

«مارک دسانتیس» مدیرعامل رودباتیکز درباره‌ی تکنولوژی بکار رفته در سیستمشان می‌گوید:

ما با استفاده از تلفن‌های هوشمند در ماشین‌ها و پلتفرم یادگیری عمیق مبتنی بر کلاود خودمان، روشی طراحی کرده‌ایم که می‌تواند کیفیت خیابان‌ در زمینه‌های پوشش سطح، نماد‌های راهنمایی رانندگی و مشخصات معمول مناطق شهری، روستایی و بزرگراه‌ها را تحت نظر قرار دهد. بر این اساس هر تلفن هوشمندی که روی داشبورد یا شیشه‌ی ماشین‌‌ها قرار گرفته، اطلاعات ویدیویی از دوربین خود تهیه کرده و به کمک مسئولان می‌آید. این محتوای ویدیویی در اولین ارتباط موبایل با اینترنت به پلتفرم ما انتقال داده شده و استفاده می‌گردد.

این تکنولوژی در حال حاضر در ۲۲  منطقه شهری واقع در ۸ ایالت به کار گرفته شده است و به گفته دسانتیس قرار است به زودی در کشور‌های دیگر هم استفاده شود تا دیگر دست‌انداز‌های خیابان آرامش رانندگان را بهم نزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    مشکل بزرگ اینجا وجود سرعت گیر های بزرگی که اگه غریب باشی و تو تاریکی شب رانندگی کنی ممکنه باعث کشته شدنت بشه

  • مهرداد علیخانی
    مهرداد علیخانی | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    این نرم افزار تو ایران احتمالا پشت سرهم فورس کلوز میده???

  • ami_ald
    ami_ald | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    اونا اینجوری به جاده هاشون میرسن ما هم بدتر دست انداز میزاریم وسط جاده

مطالب پیشنهادی