ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشخیص بیماری های قلبی اسکن چشم هوش مصنوعی گوگل
تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل و تعیین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی با استفاده از اسکن چشمی

مهندسین گوگل در یک همکاری مشترک با کمپانی Verily به عنوان زیر شاخه مرتبط با مهندسی پزشکی هولدینگ آلفابت موفق به توسعه یک هوش مصنوعی شده اند که می تواند با استفاده از اسکن های ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

مهندسین گوگل در یک همکاری مشترک با کمپانی Verily به عنوان زیر شاخه مرتبط با مهندسی پزشکی هولدینگ آلفابت موفق به توسعه یک هوش مصنوعی شده اند که می تواند با استفاده از اسکن های چشمی افراد پی به احتمال ابتلای آنان به بیماری های قلبی ببرد.

در طی این تحقیق متخصصین گوگل موفق به توسعه الگوریتم هایی شده اند که رایانه را قادر می سازند با بهره گیری از یادگیری ماشین و استفاده از اطلاعاتی که از اسکن چشمی افراد به دست می آورد دست به استنباط هایی دقیق در خصوص سن فرد، میزان فشار خون او و حتی مقدار استفاده او از دخانیات را ارائه دهد. از روی همین اطلاعات است که هوش مصنوعی گوگل قادر خواهد بود احتمال ابتلای فرد مذکور به بیماری های قلبی را مشخص نماید.

پیش از این متخصصین قلب و عروق با استفاده از متد مذکور و با صرف زمانی قابل توجه، قادر به تعیین درصد ریسک هر فرد برای ابتلا به بیماری قلبی بوده اند، اما از این پس می توان چنین آنالیزی را با هزینه ای بسیار کمتر و دقت بالاتر به رایانه ها سپرد و تنها در چند دقیقه به پاسخ مورد نظر رسید.

تشخیص بیماری های قلبی اسکن چشم هوش مصنوعی گوگل

هنوز فاصله زیادی با فراگیر شدن این روش تشخیصی و نهایی شدن نرم افزار مرتبط با آن داریم. فعلاً می بایست تست های بالینی متعدد انجام شود تا ایرادات احتمالی از بین رفته و گوگل بتواند مجوزهای لازم را از مراجع قانونی دریافت نماید.

گوگل و Verily برای آموزش هوش مصنوعی خود از فناوری یادگیری ماشین بهره برده و اطلاعات مربوط به اسکن چشمی بیش از ۳۰۰ هزار بیمار را همراه با سوابق پزشکی آنها در اختیار رایانه تحت آموزش خود قرار داده اند.

رگ های موجود در غشای داخلی چشم افراد می توانند اطلاعات بسیاری را در خصوص شرایط درونی بدن انسان از جمله میزان فشار خون او را به نمایش بگذارند. هوش مصنوعی گوگل نیز پس از طی پنج سال آموزش و با استفاده از این اطلاعات و کشف الگوهای مشخص مرتبط با علائم بیماری ها امکان پیش بینی وقوع آنها را در فرد یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    پس نتیجه میگیریم با تکامل هوش مصنوعی دکتر ها هم بیکار میشن همونطور که قبلا میدونستیم کارمندا و مهندسا بیکار میشن.

مطالب پیشنهادی