ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوان همکاری برای ارائه اولین ارز دیجیتال کشور توسط وزیر ارتباطات

⁣وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی خبر از عرضه و تدوین قوانینی برای اولین ارز دیجیتال در کشور داده و از متخصصان امر خواسته تا در راستای تحقق این امر حضور فعالانه داشته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۲

⁣وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی خبر از عرضه و تدوین قوانینی برای اولین ارز دیجیتال در کشور داده و از متخصصان امر خواسته تا در راستای تحقق این امر حضور فعالانه داشته باشند. «محمدجواد آذری جهرمی» ابتدا در توییتر خود این خبر را داد و سپس در شرح مفصل‌تری در پست اینستاگرامی خود آن را در قالب فراخوانی از متخصصین به اشتراک گذاشت.

بر اساس توییت جهرمی، جهرمی این تصمیم در جلسه‌ مشترکی میان وی و هیئت مدیره پست بانک در خصوص ارزهای دیجیتال مبتنی بر سیستم بلاکچین، اتخاذ شده است. وی دقایقی بعد از این توییت، در شبکه اجتماعی اینستاگرام که کارکرد بیشتری بین کاربران ایرانی دارد، از اهمیت سیستم بلاکچین و ارز دیجیتال نوشت و خبر توییتری خود را با توضیحات بیشتری منتشر ساخت.

جهرمی در این پست نوشته است:

«دنیا در حال تحول است و یکی از این تحولات، ارزهای دیجیتال هستند. رویکرد انفعالی در خصوص فن‌آوری و انتظار دستگاه‌ها از یکدیگر طبیعتاً باعث عقب‌ماندگی و درنهایت انفعال حاکمیت خواهد شد.»

وی در ادامه به جلسه‌ای که با هیئت مدیره پست‌بانک ایران داشته اشاره کرده و نوشته:

«بر این اساس و با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در عرصه بانکداری و نظام مالی کشور و نیز ظرفیت بالای جوانان کشور، در جلسه‌ای که با هیئت‌مدیره پست‌بانک ایران داشتم، مقرر شد این بانک با اعلام فراخوان و شناسایی نخبگان کشور در این عرصه، اولین ارزدیجیتال کشور را به‌صورت آزمایشگاهی پیاده‌سازی و این مدل را برای بررسی و تأیید به نظام بانکی کشور عرضه نماید.»

در خاتمه وزیر ارتباطات از همه افرادی که به گفته وی در این حوزه تخصص دارند دعوت کرده‌ تا در فراخوان پست بانک حضور فعالانه داشته باشند. پیش از این سیاست بانک مرکزی در قبال ارزهای دیجیتالی و علی‌الخصوص بیت‌کوین (که مشهورترین و محبوب‌ترین نوع این ارزها به شمار می‌رود) به رسمیت نشناختن آنها بود.

با این‌حال همانطور که در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی، اختلاف نظر وزیر ارتباطات و بانک مرکزی بر سر مساله ارزهای دیجیتال مشخص بود، به‌نظر می‌رسد که جهرمی تصمیم گرفته تا این نوع ارز را که به گفته وی تغییرات مهمی در دنیا ایجاد می‌کنند، در کشور فعال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ya30n_kqz
    ya30n_kqz | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    روزی رو می بینم که عده ای اعتصاب کردن برای اعتراض به عدم دریافت سکه های دیجیتالی پس از پرداخت

  • mr.me
    mr.me | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    رمزارز ملی بدون تعیین هویت مشتریان یا KYC اصلا امکان پذیر نیست ، تو سیستم فعلی اختلاس راحت تره چون کسی متوجه جابجایی پول نمیشه اما تو بلاک چین همه میتونن متوجه انتقال پول بشن و با kyc هویت طرف مشخص شه، بخصوص اگه کلان باشه. و با سیستم بلاک چین ویرایشی ، میشه پول رو از حساب طرف خالی کرد ، البته با رای گیری. هر چند یه راهی واس اختلاس باز پیدا میکنن این نابغه ها!!!

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    جهرمی در این پست نوشته است:

    «دنیا در حال تحول است و یکی از این تحولات، ارزهای دیجیتال هستند. رویکرد انفعالی در خصوص فن‌آوری و انتظار دستگاه‌ها از یکدیگر طبیعتاً باعث عقب‌ماندگی و درنهایت انفعال حاکمیت خواهد شد.»


    دقت کنید: «««این ارز برای حاکمیت است، نه مردم و کشور ایران.»»»

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی