ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش تولید آیفون 10 ارزش سهام سامسونگ را هم پایین آورد

اپل جزو آن شرکت هاییست که وقتی عطسه می‌کند، تولید‌کنندگانش سرما می‌خورند. پیش از این مطلع شدیم که شرکت کوپرتینویی میزان تولید آیفون 10 را بسیار کاهش داده و این اتفاق باعث شده بود که خط تولید ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

اپل جزو آن شرکت هاییست که وقتی عطسه می‌کند، تولید‌کنندگانش سرما می‌خورند. پیش از این مطلع شدیم که شرکت کوپرتینویی میزان تولید آیفون 10 را بسیار کاهش داده و این اتفاق باعث شده بود که خط تولید نمایشگر‌های OLED شرکت کره‌ای ظرفیت بلااستفاده‌ای پیدا کند. حال به گزارش وب سایت ژاپنی Nikkei امروز صبح اتفاق اخیر تاثیر مستقیمی روی سهام سامسونگ گذاشته و ارزش آن را پایین آورده است.

پیش‌تر همین وبسایت‌ ژاپنی اعلام کرده بود که اپل قصد دارد در سه ماه‌ ابتدایی سال ۲۰۱۸ تنها ۲۰ میلیون نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED به سامسونگ سفارش دهد. این در حالی است پیشنهاد سه ماهه قبلی شرکت کوپرتینویی ۴۵ الی ۵۰ میلیون قطعه بوده است و تقریباً ۲۵۰ درصد کمتر شده است. کارشناسان معتقدند این رقم در سه ماهه‌ی بعدی نیز محدود خواهند ماند اما ممکن است در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی به علت تولید پنل‌های آیفون 10 اس و 10 اس پلاس چند برابر شود.

کمپانی کره‌ای میلیاردها دلار خرج کرده تا ظرفیت خط تولید خود را بالا برده و بتواند رقم تولید نمایشگر‌های OLED آیفون 10 را با توجه به سفارش اپل بالا نگه دارد اما با کاهش تولید این تلفن هوشمند، خط تولید سامسونگ ظرفیت بلا استفاده‌ای پیدا کرده است.

iPhone X

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد از نمایشگر‌های LCD نیز در آیفون‌های 9 استفاده کند تا مدل ارزانتری همراه نسل بعدی آیفون 10 به بازار عرضه کند. کارشناسان تخمین می‌زنند که ۱۰۰ مدل از آیفون 9 فروخته خواهد شد و آمار بهتری از نسل بعدی آیفون 10 رقم خواهد زد.

همه این اتفاقات موجب شده که ارزش سهام سامسونگ ۲.۳ درصد کاهش پیدا کند. در کنار این اتفاق کمپانی‌های کوچک تولید کنند‌ه‌ی OLED نیز نظیر Hodogaya Chemical و Hirata Corp، روند نزولی مشابهی را تجربه کرده‌اند که به نوعی نشان‌ می‌دهد این پنل‌های با استقبال مطلوبی مواجه نشده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina zakeri
    sina zakeri | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    اینکه اخبار سامسونگ مشالله زیاده به کنار ولی خوشم میاد این شرکت هر چقدر هم توی آمارهای فروش بین المللی بالا باشه برای همین شراکتها و قاطی شدنش با بقیه است و الا محصولات خودش حرفی برای گفتن ندارند. بر خلاف اپل و ال جی و ....

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    ۱۰۰ مدل از آیفون 9 فروخته خواهد شد

مطالب پیشنهادی