ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره OpenAI کنار می کشد

شرکت غیر انتفاعی و پژوهشی OpenAI دو سال پیش تحت مدیریت ایلان ماسک فعالیت خود را آغاز کرد تا در زمینه هوش مصنوعی به پژوهش های گسترده بپردازد. او اما حالا پس از دو سال ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

شرکت غیر انتفاعی و پژوهشی OpenAI دو سال پیش تحت مدیریت ایلان ماسک فعالیت خود را آغاز کرد تا در زمینه هوش مصنوعی به پژوهش های گسترده بپردازد. او اما حالا پس از دو سال می خواهد از ریاست هیئت مدیره این شرکت کنار بکشد و دلیل آن احتمال «تعارض منافع» اعلام شده است.

ماسک که در حال حاضر مدیریت دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس را به عهده دارد از OpenAI جدا می شود اما کمک های مالی او ادامه می یابد و در نقش مشاور به این شرکت کمک خواهد کرد. شرکت OpenAI در بیانیه ای نوشته: «چون تسلا بیش از پیش روی هوش مصنوعی متمرکز شده، جدایی ماسک هرگونه احتمال تعارض منافع در آینده را از بین خواهد برد.»

ماسک پیش از این گفته بود که تسلا از فناوری هوش مصنوعی محدودی برای نرم افزار اتوپایلوت خودروهای این شرکت بهره برده تا بتواند رانندگی خودکار را بدون دخالت راننده امکان پذیر سازد.

ایلان ماسک و سم آلتمن، رئیس استارتاپ های شتاب دهنده Y Combinator در سال 2015 و به منظور توسعه هوش مصنوعی، این شرکت را راه اندازی کردند. گرچه حوزه فعالیت آن ها بسیار نویدبخش است اما بحث های بسیاری را نیز برانگیخته، جدال هایی مثل خیزش ربات ها علیه انسان ها.

چهره های برجسته بسیاری به خطرات هوش مصنوعی اذعان داشته اند که از جمله آن ها می توان به بیل گیتس و استیفن هاوکینگ اشاره کرد. ماسک در سال 2014 گفته بود که هوش مصنوعی می تواند حتی از بمب هسته ای هم خطرناک تر باشد. تسلا هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی