ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از هولولنز 2 و واقعیت ترکیبی مبتنی بر کلاود می گوید

مایکروسافت هولولنز به زودی قرار است جشن تولد دو سالگی خود را برگزار کند و برای تحولات بزرگی آماده شود. همان طور که می دانید چند ماه قبل این کمپانی از هولولنز 2.0 سخن گفت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت هولولنز به زودی قرار است جشن تولد دو سالگی خود را برگزار کند و برای تحولات بزرگی آماده شود. همان طور که می دانید چند ماه قبل این کمپانی از هولولنز 2.0 سخن گفت و واحد پردازش هولوگرافیک (HPU) جدید خود را معرفی کرد که از هم-پردازنده هوش مصنوعی بهره می برد. به لطف این واحد پردازش جدید، هولولنز 2.0 قادر است شبکه عصبی ژرف را به صورت محلی و انعطاف پذیر روی خود دستگاه به اجرا درآورد.

الکس کیپمن که به نوعی خالق پلتفرم هولوگرافیک به شمار می رود، به تازگی در شبکه اجتماعی لینکدین در مورد کاربردهای بالقوه این فناوری جدید سخن گفته است. او می گوید هوش مصنوعی «قدرت های ماورایی در برابر مکان و زمان» را به وجود می آورد و به مایکروسافت این توانایی را می دهد که:

... تجربیاتی را به وجود بیاورد که در آنها، همه چیز اعم از انسان ها، مکان ها و اشیاء، از مختصات فیزیکی خود رها شده و با همتایان دیجیتالی خود تعامل داشته باشند.

در واقع HPU جدید مایکروسافت به نسل جدید هولولنز اجازه می دهد که محیط را به طور کامل ادراک نماید. جالب اینجاست که علی رغم توان پردازش بسیار بالای سخت افزار تعبیه شده در این گجت، مایکروسافت می خواهد نقش پردازش ابری را در هولولنز 2 پر رنگ تر کند و این کار به لطف «واقعیت ترکیبی مبتنی بر کلاود» صورت می گیرد.

مایکروسافت می گوید آنها هوش مصنوعی مبتنی بر کلاود را با واقعیت ترکیبی درآمیخته و تجربه یکپارچه و منحصر به فردی را ارائه می دهند. با توجه به اینکه ردموندی ها در حال حاضر تنها شرکتی هستند که هدست واقعیت ترکیبی واقعی را به بازار عرضه کرده اند، تمام ادعاهای آنها را باید جدی گرفت. به زودی با ورود شرکت های بزرگی همچون اپل، مجیک لیپ و سامسونگ شاهد رقابت جذابی در این حوزه خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    یکم کوچیکش کنه و قیمتش بیاد پایین من که درجا میخرم

مطالب پیشنهادی