ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی برای مقایسه قیمت تاکسی یاب های آنلاین

تقریبا ماهی نیست که خبر راه اندازی یک سرویس تاکسی یاب آنلاین جدید به گوش مان نرسد. در ظاهر روی کار آمدن تعداد زیادی سرویس مشابه که بعضی از آن ها به شدت ضعیف و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

تقریبا ماهی نیست که خبر راه اندازی یک سرویس تاکسی یاب آنلاین جدید به گوش مان نرسد. در ظاهر روی کار آمدن تعداد زیادی سرویس مشابه که بعضی از آن ها به شدت ضعیف و غیر قابل اعتماد هستند، نه برای مدیران اجرایی، نه برای شهروندان و نه برای توسعه دهندگان خبر خوشایندی نیست. اما اگر به باطن قضیه نگاه کنیم، همین افزایش تعداد سرویس ها می تواند به افزایش «رقابت» میان آن ها هم منجر شود که نتیجه کار یقینا به سود شهروندان خواهد بود.

در چنین شرایطی، اپلیکیشن های جدیدی پا به عرصه ظهور گذاشته اند تا با مقایسه قیمت این تاکسی یاب ها دست یاری دهنده ای برای کاربر جهت انتخاب مقرون به صرفه ترین و بهترین گزینه برای رفت و آمد باشند. در جعبه ابزار این هفته نگاهی داشته ایم به چهار نمونه از این اپلیکیشن ها تا ببینیم کدام یک برای یافتن ارزان ترین تاکسی، عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد.

کرایه چی

پلتفرم: اندروید (به زودی iOS) 

سرویس های تحت پوشش: اسنپ، تپ سی، کارپینو، الوپیک، قونقا، ماکسیم، چیتکس، تاچسی، تاکسی تلفنی تهران، تاکسی اشتراکی می بریم

کرایه چی را توسعه دهندگان اپ تاکسی اشتراکی «می‌بریم» ساخته اند، بنابراین در آن به غیر از مقایسه قیمت تاکسی یاب ها فرصتی برایتان فراهم شده که روی مزایای سفر با تاکسی اشتراکی هم فکر کنید.

اپلیکیشن رابط کاربری پرداخته شده و سبکی دارد، و محاسبه قیمت ها را با سرعت مطلوبی انجام می دهد. کافیست مبدأ و مقصد را برایش مشخص کرده تا لیست قیمت تاکسی یاب ها را پیش رویتان بگذارد. حالا می توانید مقرون به صرفه ترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی از مزایای کرایه چی برای پایتخت نشین ها، نمایش قیمت تاکسی تلفنی تهران است که در اپلیکیشن های مشابه آن را نمی بینید. مزیت دیگر هم امکان تعیین مقصدهای پر تردد است تا هر بار برای تعیین مبدأ و مقصد، زیاد معطل نشوید.

از منظر امکانات و تعداد سرویس های تحت پوشش فقط تاکسی ۳۶۰ است که می تواند رقیب مستقیم این اپلیکیشن به حساب بیاید، هر چند که کرایه چی هنوز نسخه iOS ندارد.

کرایه چی

کرایه چی

سازنده: می بریم قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.1 مگابایت زبان:

ارزون ترین تاکسی

پلتفرم: اندروید

سرویس های تحت پوشش:  اسنپ، تپ‌سی، کارپینو و آژانسی

ارزون ترین تاکسی اپلیکیشن ساده ای است و امکانات زیادی ندارد، و حتی می توان گفت که در برابر کرایه چی و تاکسی ۳۶۰ محصول ناقصی به نظر می رسد. تعداد سرویس های تحت پوشش ارزون ترین تاکسی چهار مورد هستند که محاسبه قیمت آن ها را هم با کمی تأخیر انجام می دهد.

با این وجود محاسبه قیمت ها دقیق هستند و خود اپلیکیشن هم رابط کاربری خوب و نسبتا سبکی دارد. به غیر از خود اپ می توانید از ربات تلگرامی آن هم استفاده کنید که البته کار با آن کمی بیشتر از اپلیکیشن وقت می برد.

یکی از مشکلات اپ های مقایسه قیمت این است که به دلیل محدودیت فنی، نمی توانند مبدأ و مقصد انتخابی شما را به اپ های تاکسی یاب منتقل کنند. توسعه دهنده ارزون ترین تاکسی اعلام کرده که در صورت همکاری تاکسی یاب ها، از پس این کار بر می آید و حتی می تواند در نسخه های آینده کدهای تخفیف سفرها را هم به نمایش بگذارد.

در صورت اضافه شدن، این دو قابلیت می توانند به برگ های برنده ارزون ترین تاکسی تبدیل شوند.

ارزون‌ترین تاکسی

ارزون‌ترین تاکسی

سازنده: فرداد قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.4 مگابایت زبان:

تاکسی ۳۶۰

پلتفرم: اندروید و iOS 

سرویس های تحت پوشش: اسنپ، تپسی، الوپیک، قونقا، تاکسیم، تاچ سی، ماکسیم، دینگ، اسپین، آژانسی، سوار، یوکب، آنتاکس، سورن، زاکسی، کبسی، فلیپ، خوش، سی تکس، زوبر، چیتکس، درشکه، آی تاکسی 

تاکسی ۳۶۰ به غیر از دو مزیت آشکار بیشترین سرویس های تحت پوشش و حضور در iOS، برگ برنده دیگری هم دارد: به جز مقایسه قیمت تاکسی یاب ها، می تواند آن ها را بر حسب «زمان رسیدن تا شما» هم پشت سر هم ردیف کند.

این یعنی با تاکسی ۳۶۰ نه فقط می توانید ارزان سرویس ها، بلکه آن هایی که سریع تر به شما می رسند را هم پیدا کنید؛ در واقع صرفه جویی در وقت و هزینه را با هم داشته باشید.

این اپلیکیشن در ۱۴ شهر ایران فعالیت می کند که از این بابت هم رکورددار جعبه ابزار این هفته به حساب می آید. امکان ذخیره مکان های مورد علاقه و اشتراک گذاری فهرست هزینه ها با دیگران هم جزو قابلیت های خوب آن هستند.

با این اوصاف تاکسی ۳۶۰ «فعلا» کامل ترین اپلیکیشنی است که برای مقایسه قیمت تاکسی یاب ها می توانید به سراغش بروید.

تاکسی ۳۶۰

تاکسی ۳۶۰

سازنده: گروه نوین شرق قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 18.8 / 5.4 مگابایت زبان:

تاکسی چی

پلتفرم: اندروید و iOS

سرویس های تحت پوشش: اسنپ، تپسی، کارپینو، دینگ،  الوپیک، ماکسیم، آژانسی، چیتکس، تاچ سی، کارینو، یوکب، تریپسی، کاردو، قونقا، نتاکس، آنتاکس، تاکساپ، کبسی، اطلس

تاکسی چی هم مثل ارزون ترین تاکسی، اپلیکیشن ساده ای است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. با این وجود مزیتش نسبت به ارزون ترین تاکسی این است که سرویس های بیشتری را پوشش می دهد و سرعت محاسبه قیمت بالاتری هم دارد.

تاکسی چی برای iOS و اندروید منتشر شده سرویس ها را در دو دسته رفت و آمد با خودرو و موتور دسته بندی می کند. با انتخاب هر کدام هم می توانید به اپلیکیشن هر سرویس منتقل شوید. ضمنا تاکسی چی دارای یک بات تلگرام هم هست که قیمت ها را می توانید از طریق آن هم مقایسه کنید.

تاکسی چی در حال حاضر نزدیک بیست شهر کشور را پوشش می دهد و از این بابت، می توان آن را با تاکسی ۳۶۰ مقایسه کرد. با این وجود، نبود گزینه جستجو روی نقشه و امکان تعیین مکان های محبوب نقاط ضعف آشکاری هستند که امیدواریم با آپدیت های بعدی شاهد برطرف شدن آن ها باشیم.

تاکسی چی

تاکسی چی

سازنده: آرمان ارباب زاده قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 11.8 / 2.2 مگابایت زبان:

هر کدام از اپلیکیشن های این فهرست مزایا و معایب مختص به خود را دارند، با این وجود مسلم است که تاکسی ۳۶۰ و کرایه چی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته اند. اما با انتشار به‌روزرسانی و روی کار آمدن اپلیکیشن های جدید ممکن است که شرایط برای همیشه به این شکل باقی نماند.

آیا تا حالا از اپلیکیشن های مقایسه قیمت استفاده کرده اید؟ فکر می کنید که این اپ ها چه مشکلاتی دارند و چه قابلیت هایی می توانند به بهبود آن ها کمک کنند؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سینا جنگجو
    سینا جنگجو | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    این 360بهترین اما یه سری باگ و مشکلات داره یکیش اینه گاهی اوقات یهو بسته میشه و اینکه نشون میده ماشین مجاست چقد فاصله داره خوبه ولی اینکه پقتی ماشینی توی محدوده نیست قیمت نشون نمیده بده. قیمت نشون بده ولی بنویسه توی محدوده نیس

  • رضا آرین
    رضا آرین | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    رقابت چیه؟؟این مزخرفات چیه بلغور میکنید؟؟کجاش به نفع مردمه؟؟مگه همه چیز با قیمت کمتر درست میشه و به نفع مسافر میشه؟؟از وقتی تپسی با حماقت شروع به قیمت شکنی کرد هم کیفیت سفرها اومد پایین هم ماشین سخت تر پیدا میشه هم رفتار راننده ها بدتر شده.حماقته فکر کنیم قیمت کمتر به نفع من مسافره.مردم هم که غالبا دنبال خر مرده میگردن نعلش رو بکنن

    • darksider
      darksider | ۴ اسفند ۱۳۹۶

      اصلا معلوم نیست که از اون اژانس تلفنی ها هستی که کاسبی حروم خوریتون تخته شده

مطالب پیشنهادی