ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mazda-6_Sedan-2017
خودرو

الگو برداری مزدا از پلت فرم تویوتا کمری؛ اتفاقی عجیب در صنعت خودروسازی

مزدا یکی از کمپانی های ژاپنی است که تاکید ویژه ای بر روی لذت رانندگی دارد. برای دستیابی به این فاکتور مهم، مزدا سالهاست که ب ام و را الگوی خود قرار داده و از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مزدا یکی از کمپانی های ژاپنی است که تاکید ویژه ای بر روی لذت رانندگی دارد. برای دستیابی به این فاکتور مهم، مزدا سالهاست که ب ام و را الگوی خود قرار داده و از محصولات این کمپانی به عنوان یک استاندارد برای سنجش هندلینگ و دینامیک رانندگی مدل های تولیدی خود استفاده می کند.

BMW Drifting

با توجه به شعار "لذت ناب رانندگی" و تبحر ویژه ای که ب ام و در این زمینه دارد، تقلید نه تنها مزدا، بلکه سایر خودروسازان بزرگ و کوچک از باواریایی ها چندان هم تعجب برانگیز نیست.

با وجود این بر اساس گزارشی که اخیرا در پایگاه خبری AutoGuide منتشر شده، ظاهرا مزدا قصد ندارد دیگر دنباله روی ب ام و باشد؛ چرا که مهندسین این شرکت جایگزین بهتری برای ساخته ژرمن ها پیدا کرده اند.

Mazda-MX-5_Club_2016

این جایگزین از قضا هموطن مزدا بوده و مدلی نیست جز نسل هشتم تویوتا کمری، نامی که به احتمال زیاد بسیاری با شنیدن آن متعجب خواهند شد. آنطور که یکی از مهندسین مزدا در پروژه SkyActiv-X به AutoGuide گفته، این خودروساز ژاپنی به توانایی های حرکتی کمری 2018 علاقه مند شده و سعی خواهد کرد محصولات خود را با خصوصیاتی مشابه راهی میدان کند.

Toyota-Camry-2018

نسل اخیر کمری به دلیل بهره گیری از یک پلتفرم جدید از لحاظ دینامیک رانندگی بسیار ارتقا یافته و دیگر مثل گذشته کسل کننده و بی روح نیست، امری که به یکی از ویژگی های بارز کمری در طول نسل های گذشته تبدیل شده بود.

از سوی دیگر سدان سایز متوسط ژاپنی همواره به استهلاک خیلی کم و اطمینان بالا شهرت داشته و به همین خاطر طرفداران زیادی برای خود جمع کرده است. با این حساب می توان کمری هشتم را ترکیبی متعادل از لذت رانندگی، کیفیت بلند مدت و قیمت مناسب دانست؛ شاخص هایی که در واقع همگی با سیاست های مزدا کاملا همخوانی دارند.

گفتنی است که در آینده احتمال عرضه نسل تازه تویوتا کمری توسط نماینده فروش این برند در ایران نیز وجود دارد.

Toyota-Camry-2018

با توجه به توسعه موتورهای SkyActiv-X و مزایایی که این تکنولوژی به همراه دارد، مزدا می تواند برگ برنده ای بزرگ در اختیار داشته باشد؛ به خصوص اینکه هنوز بسیاری از مشتریان حاضر در بازار خودرو با مدل های هیبریدی یا تمام برقی میانه خوبی ندارند.

Mazda-6_Sedan-2017

حال سوالی که پیش میاید اینست که تویوتا تا چه زمانی به عنوان یک الگو برای مزدا خواهد باقی ماند؟ آیا مزدا باز هم به سراغ ب ام و باز خواهد گشت؟ بی تردید گذشت زمان پاسخ این سوالات را خواهد داد؛ البته چه کسی می داند، شاید در آینده نزدیک مزدا خود به عنوان یک استاندارد در بین خودروسازان، مطرح شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    مزدا خارق العاده ترين كمپاني هست كه هميشه خوب بوده و با اصالت

    با اين حال در اين مورد من يادمه يك تفاهم نامه همكاري بين تويوتا و مزدا وجود داره، كه تويوتا از توان طراحي مزدا استفاده ميكنه و مزدا تو بعضي چيزهاي فني كه ميتونن مشترك باشن دگ هزينه تحقيق نميكنه و از تويوتا استفاده ميكنه... حالا اگر مفادش دقيقا يادم مونده باشه

  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    مزدا عشقه یه برندی که باید عمق افکار و کیفیتشو درک کرد مثله سونی

مطالب پیشنهادی