ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و تاسیس کارخانه ای تازه برای رقابت با TSMC در تولید چیپ های 7 نانومتری

واحد نیمه هادی سامسونگ تا به امروز به قدری سودده بوده که این کمپانی کره ای از هیچ سرمایه گذاری تازه ای روی گسترش کارخانه های خود با هدف افزایش ظرفیت تولید و محکم کردن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

واحد نیمه هادی سامسونگ تا به امروز به قدری سودده بوده که این کمپانی کره ای از هیچ سرمایه گذاری تازه ای روی گسترش کارخانه های خود با هدف افزایش ظرفیت تولید و محکم کردن هرچه بیشتر جای پایش در بازار دریغ نمی کند. به عنوان مثال این کمپانی مدتی پیش از راه اندازی یک خط تولید جدید برای چیپ های حافظه در کارخانه پیونگتائک خود خبر داد تا برای تقاضاهای آتی آماده باشد.

اما اگر از نظر بهره گیری از فرآیند 7 نانومتری به موضوع نگاه کنیم، کمپانی تایوانی TSMC در جایگاهی برتر نسبت به سامسونگ قرار دارد و همین موضوع، کره ای ها را به تاسیس یک کارخانه تازه در منطقه هواسئونگ کره جنوبی وا داشته است.

بنابر گزارش منابع کره ای، سامسونگ طی هفته جاری، ساخت یک کارخانه ریخته گری 7 نانومتری تازه را آغاز خواهد کرد و روز جمعه پیش رو نیز مراسمی با حضور ساکنین محلی برگزار می شود. یکی از مقامات سامسونگ می گوید این کارخانه جدید عمدتاً برای ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد اما امکان گسترش هرچه بیشتر آن برای تولید سایر قطعات نیز وجود دارد.

این کارخانه 7 نانومتری به جدیدترین تجهیزات لیتوگرافی فرابنفش مجهز خواهد بود که از کشور هلند صادر شده اند. استفاده از همین تجهیزات سبب خواهد شد تا فرآیند 7 نانومتری سامسونگ در جایگاهی برتر نسبت به تولیدات TSMC قرار گیرد که با استفاده از فرآیند اپتیکال سنتی به تولید انبوه می رسند. در نهایت انتظار می رود تولید چیپ های 7 نانومتری سامسونگ طی سال آتی میلادی در این کارخانه آغاز گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی