ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla Model S
خودرو

وقتی دود از کنده بلند نمی شود! تسلا مدل S تمامی رقبای خود را در اروپا شکست داد

از زمان ظهور در سال 2012 تسلا مدل S همواره در کانون توجه بوده و از لحاظ فروش مدام روند رو به رشدی را طی کرده است. در سرزمین مادری این خودروی الکتریکی در کلاس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

از زمان ظهور در سال 2012 تسلا مدل S همواره در کانون توجه بوده و از لحاظ فروش مدام روند رو به رشدی را طی کرده است. در سرزمین مادری این خودروی الکتریکی در کلاس سدان های لوکس بسیار موفق ظاهر شده و توانسته با کنار زدن مدل های با سابقه و ریشه داری مثل مرسدس بنز S کلاس و ب ام و سری 7، نظر مثبت خریداران زیادی را جلب کند.

سدان های فول سایز لوکس مشتریان خاص خود را داشته و در واقع منعکس کننده توانایی های خودروسازان در تولید پیشرفته ترین و راحت ترین مدل ممکن هستند. البته گهگاه این دسته از خودروها مثل مرسدس AMG S65 به موتورهای قدرتمند مجهز شده و دستیابی به عملکرد بالا نیز جزو اولویت هایشان می شود.

Mercedes-Benz-S65_AMG-2018

در ابتدا سازندگان عمدتا اروپایی خودروهای لوکس، تسلا را رقیب خود نمی دانستند. به اعتقاد این خودروسازان سدان آمریکایی به غیر از قیمت هیچ وجه اشتراکی با مدل های تشریفاتی نداشته و نباید در این کلاس طبقه بندی شود. در آن مقطع آمار فروش مدل S نیز چندان چشمگیر نبود.

به هر ترتیب اکنون وضعیت کاملا دگرگون شده و مدل S توانسته علاوه بر ایالات متحده، در قاره سبز نیز به عنوان یک تهدید برای لوکس سازان آلمانی مطرح شود. البته باید گفت که مدل S بصورت مستقیم موفق به جذب مشتریان بالقوه سدان های فول سایز لوکس نشده، اما توانسته نظر مثبت طیف زیادی از خریداران با بودجه بیش از 100 هزار دلار را به سمت خود جلب کند.

بر اساس گزارش موسسه JATO Dynamics، در سال گذشته 16,132 دستگاه تسلا مدل S در اروپا فروخته شده؛ حال آنکه در این مدت مرسدس بنز موفق به فروش 13,359 دستگاه S کلاس شده است. ب ام و نیز با اختلاف در پشت سر مرسدس بنز ایستاده و توانسته 11,735 دستگاه سری 7 به مشتریان تحویل دهد.

bmw-v-merc

آقای فلیپه مانوز (Felipe Munoz) یکی از تحلیلگران بازار JATO Dynamics در این باره گفته:

این یک رنگ خطر برای خودروسازان سنتی مثل مرسدس است، زیرا شرکتی کوچک اما هوشمند مثل تسلا می تواند همه آنها را در خانه شکست دهد.

ناگفته نماند در آلمان تسلا با اختلاف بسیار پشت سر مرسدس و ب ام و قرار دارد. دلیل اصلی این امر تا حدودی به عدم فراگیر شدن اتومبیل های برقی در مهم ترین بازار اروپا بر می گردد.

Charging-electric-car-DE

البته با توجه به گرایش هر چه بیشتر خودروسازان آلمانی به سمت مدل های الکتریکی، بدیهی است که وضعیت بازار خودرو در این کشور متحمل تغییرات زیادی شده و تسلا احتمالا خواهد توانست در حیاط خلوت نیز یقه ژرمن ها را بگیرد! آیا این اتفاق در قلب صنعت خودروی اروپا و جهان واقعا رخ خواهد داد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • soltani
    soltani | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    اگ به مرسدس بنز میگن شرکت سنتی پس حتما ایرانخودرو و سایپا ماقبل تاریخی حساب میشن دیگه

  • sina.z
    sina.z | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    به نظرم در آینده ای نه چندان دور خودرو های برقی فراگیر تر می شوند و چه بخواهیم و یا چه نخواهیم دنیا به این سمت میره و در کنار این شرکت تسلا هم هست که ممکن هست آینده رو شیرین تر جلوه بده و اگر چه دلتنگ غرش های موتور دوج و یا شرولت میشیم ولی زیبایی و نوآوری شرکت ها در انتظار ما هست...

    • vahid hajizadeh
      vahid hajizadeh | ۳ اسفند ۱۳۹۶

      در انتظار ما نه....در انتظار اونا،،،قطعا هست

مطالب پیشنهادی