ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

عملکرد سوپر ماریو ران خیلی ضعیف تر از آن چیزی بود که تصور می شد

عملکرد ضعیف تر از انتظار سوپر ماریو ران بر کسی پوشیده نیست. با وجود اینکه بازی در سال گذشته بیشترین دانلود را بین بازی های اندرویدی داشت و در کمتر از یک سال هم توانست ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

عملکرد ضعیف تر از انتظار سوپر ماریو ران بر کسی پوشیده نیست. با وجود اینکه بازی در سال گذشته بیشترین دانلود را بین بازی های اندرویدی داشت و در کمتر از یک سال هم توانست رکورد 200 میلیون دانلود را روی iOS به ثبت برساند ولی نسخه پولی بازی را تنها درصد کمی از بازیکن ها خریداری کردند.

در حال حاضر فایر املبم هیروز موفق ترین بازی نینتندو روی موبایل به حساب می آید

اما حالا گزارشات به دست رسیده از وب سایت آماری Sensor Tower روی دیگر عملکرد ساخته نینتندو را روی اسمارت فون ها نشان می دهد؛ بازی حتی از آن چیزی که تصور می شد هم ضعیف تر ظاهر شده است. داده های این وب سایت نشان می دهند ماریو ران سال اول عرضه خود را با درآمد 56 میلیون دلار پشت سر گذاشت.

برای مقایسه دیگر ساخته نینتندو روی موبایل یعنی فایر املبم هیروز (Fire Emblem Heroes) در حالی که تعداد نسخه های دانلود شده اش حدود یک دهم ماریو ران است اما توانست بیش از 5 برابر این بازی درآمدزایی کند و در سال نخست انتشارش 295 میلیون دلار به فروش برساند.

عملکرد ماریو ران
نمایی از عملکرد چهار بازی کلش رویال، پوکمون گو، فایر امبلم هیروز و سوپر ماریو ران در سال اول عرضه؛ همچنان پوکمون گو با اختلاف نسبتا خوبی در رتبه نخست قرار دارد.

با این درآمد اگر فایر املبم هیروز را یک بازی 60 دلاری در نظر بگیریم، این عنوان توانسته 4.9 میلیون نسخه بفروشد. عملکردی مشابه با Splatoon 2 که البته با بروزرسانی های خوب توسعه دهنده برای فایر املبم هیروز بازی می تواند به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.

با توجه به گفته کارشناسان عدم موفقیت های ماریو ران به دو علت بود: انحصاری زمانی بودن برای iOS و بازخوردهای منفی به خاطر مدل پرداخت درون برنامه ای خود. اگر چه سیاست «انحصاری زمانی» روی بازی هایی همانند کلش رویال جواب داد ولی در ماریو ران دقیقا عملکردی عکس داشت.

ماریو کارت تور
بازی بعدی نینتندو روی موبایل باز هم ماریو خواهد بود.

ماریو ران زمانی به اندروید آمد که بازی به خاطر جو منفی پیرامونش دیگر هایپ اولیه را نداشت و از طرفی مدل درآمدزایی این عنوان مناسب سیستم عامل اندروید نبود. در ماریو ران تنها بخشی از بازی رایگان است و برای تجربه آن باید 9.99 دلار بپردازید. در هر صورت امیدواریم نینتندو اشتباهش را با ماریو کارت تور تکرار کند.

این بازی ریسینگ که چند هفته پیش برای اسمارت فون ها تایید شد، قرار است در بازه زمانی آوریل 2018 (فروردین 97) تا مارس 2019 (اسفند 97) منتشر شود و با توجه به گفته نینتندو، از مدل درآمدی «شروع رایگان» استفاده خواهد کرد. یعنی احتمال دارد با سیستمی شبیه به ماریو ران رو به رو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی ازش تعریف کردن ولی ضعیف کار شده بود و یه شکست خیلی سنگین واسه نینتندو بود...
    به معنای واقعی کلمه کله ملق شد :(

مطالب پیشنهادی