ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

هوم پاد اپل سهمی 3 درصدی از بازار اسپیکرهای هوشمند دارد

در حال حاضر کمتر از دو هفته از عرضه اسپیکر هوم پاد اپل می گذرد اما موسسه آماری Loup Ventures اخیراً دست به یک نظرسنجی تازه زده تا میزان تاثیرگذاری هوم پاد بر بازار اسپیکرهای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

در حال حاضر کمتر از دو هفته از عرضه اسپیکر هوم پاد اپل می گذرد اما موسسه آماری Loup Ventures اخیراً دست به یک نظرسنجی تازه زده تا میزان تاثیرگذاری هوم پاد بر بازار اسپیکرهای هوشمند را بسنجد. بنابراین این نظرسنجی، هوم پاد در همین روزهای نخست عرضه، سهمی 3 درصدی از بازار به دست آورده است.

Loup Ventures در نظرسنجی خود، پرسش هایی برای 520 مصرف کننده آمریکایی طرح کرد و مشخص شد که 31 درصد از آنها، یک اسپیکر هوشمند در اختیار دارند. اکثریت غالب این افراد، یعنی بالغ بر 55 درصد از آنها در حال حاضر آمازون اکو تهیه کرده اند و پس از آن، گوگل هوم با 23 درصد و دیوایس مبتنی بر کورتانا Invoke با 15 درصد، بیشترین سهم را داشتند. در این بین، هوم پاد سهمی 3 درصدی دارد و سهم «سایر دیوایس ها» به 4 درصد می رسد.

سهم 3 درصدی هوم پاد از بازار اسپیکرهای هوشمند

از نظر میزان رضایت، 89 درصد از مشارکت کنندگانی که یک اسپیکر هوشمند داشتند از دیوایس خود راضی بودند؛ 59 درصد از آنها «راضی» و 30 درصد باقی مانده «خیلی راضی». Loup Ventures می گوید این نرخ بالای رضایت، جای تعجب چندانی ندارد زیرا کاربران هنوز انتظارات بسیار محدودی از اسپیکرهای هوشمند خود دارند.

در این تحقیقات مشخص شد که پخش موسیقی، محبوب ترین قابلیت اسپیکرهای هوشمند است و نزدیک به 40 درصد از مشارکت کنندگان گفتند که از دیوایس خود برای پخش موسیقی استفاده می کنند. بررسی وضعیت آب و هوا با سهم 30 درصدی در رده دوم قرار گرفت و «پرسش سوالات عمومی» نیز با فاصله کمی در جایگاه سوم محبوب ترین قابلیت ها قرار دارد.

Loup Venture عقیده دارد که به خاطر جامعه آماری محدود این نظرسنجی، آمازون اکو سهم کمتری از آنچه باید داشته باشد دارد و اسپیکر Invoke کورتانا سهم بیشتری نسبت به آنچه باید داشته باشد. اما به جز این نکات، موسسه مورد اشاره معتقد است که تمام ارقام ارائه شده در این نظرسنجی با وضعیت کنونی بازار همخوانی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی