ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمند اخراجی گوگل: به خاطر زیادی لیبرال بودن اخراج شدم

گوگل یک بار دیگر به خاطر اخراج یکی از مهندسین خود مورد شکایت قرار گرفت. این بار اما کارمند اخراجی برخلاف جیمز دامور، با دست پر به میدان آمده و قانون با او همراه است. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

گوگل یک بار دیگر به خاطر اخراج یکی از مهندسین خود مورد شکایت قرار گرفت. این بار اما کارمند اخراجی برخلاف جیمز دامور، با دست پر به میدان آمده و قانون با او همراه است.

تیم کوالیور (Tim Chevalier)، مهندس نرم افزار است و نوامبر سال گذشته به دلیل حمایت از تنوع بخشی به محیط کاری از گوگل اخراج شد. به گفته کوالیر، گوگل مملو شده از تعرض ها و تبعیض ها. در متن شکواییه کوالیر آمده که گوگل به اشتباه اقدام به اخراج او کرده و این شرکت با برقراری محیط کار خصومت آمیز، قانون را زیر پا گذاشته است.

این در حالی است که جیمز دامور دقیقا در نقطه مقابل کوالیر قرار دارد و اما گوگل تصمیم گرفته تا هر دو کارمند خود را اخراج کند. دامور پیشتر، از اقدام گوگل مبنی بر استخدام زنان انتقاد کرده بود اما قانون با دامور موافق نبود و سمت گوگل را گرفت اما در این پرونده به نظر اوضاع پیچیده تر است.

وکیل کوالیر می گوید که کارمندان گوگل از سیستم پیامرسان داخلی شرکت استفاده می کردند و نظرات تعرض آمیز و تبعیض برانگیز منتشر می کردند و کوالیر در برابر این پست ها ایستادگی کرده که متن دامور مبنی بر مخالفت با استخدام زنان یکی از آن ها بوده.

بنا به گفته های وکیل کوالیر، دلیل اخراج این کارمند «بیانات سیاسی» بوده و منابع انسانی گوگل به وضوح گفته که دلیل قطع همکاری آن ها چنین ماجرایی است. گوگل در این رابطه گفته که هر موضوع و بحثی که به جنسیت یا نژاد خاصی ضربه بزند جزو خط قرمزهای آن ها به حساب می آید.

از سوی دیگر نیز کاولیر می گوید تعجب برانگیز است که چطور گوگل بابت این موضوع اخراجش کرده، چون او هم دقیقا چنین نظری دارد و در برابر کسانی که حقوقش را ضایع کرده اند ایستاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    از وقتی اون هندی مدیر عامل گوگل شده. گند زده به گوگل

  • Py House
    Py House | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    اگر کسی در ایران علاقه مند به استخدام باشد توصیه می کنم "قهوه تلخ" مهران مدیری را ببیند

  • Py House
    Py House | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    به نظر من استخدام و تحمل سیستم های چرت و مسخره ان مخصوصا در ایران یک اشتباه بزرگ است

    به هیچ عنوان به دانشجویان مستعد توصیه نمی کنم به دنبال استخدام باشید

    مثلا در یکی از ادارت بزرگ دولتی گفتم می شود 14 مرحله کاری را در 4 مرحله انجام داد در جواب این انتقاد به من می گویند خلاقیت نداری ?

    در ایران اگر انتقاد کنید نمی گویند افرین ولی زود یک چیزی پیدا می کنند و می گویند تو این مشکل را داری !

    خلاصه اگر پارت داشته باشی همه غلط هایت درست ولی اگر بی پارتی باشی تمام درست هایت غلط است ?

مطالب پیشنهادی