ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلم Unsane که با یک آیفون فیلمبرداری شده در جشنواره برلین به نمایش درآمد

فیلم جدید استیون سودربرگ، کارگردان آثار معروف دوازده یار اوشن (Ocean's Twelve) و مجیک مایک (Magic Mike)، که پیشتر به خاطر فیلمبرداری تمام سکانس هایش با یک آیفون 7 سر و صدای زیادی به پا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

فیلم جدید استیون سودربرگ، کارگردان آثار معروف دوازده یار اوشن (Ocean's Twelve) و مجیک مایک (Magic Mike)، که پیشتر به خاطر فیلمبرداری تمام سکانس هایش با یک آیفون 7 سر و صدای زیادی به پا کرده بود روز چهارشنبه در جشنواره فیلم برلین به نمایش گذاشته شد.

سودربرگ: حالا فاصله بین ایده و اجرای ایده کاهش یافته است. کاش این تجهیزات وقتی 15 سال داشتم بودند

با توجه به گفته های سودربرگ، او هنگام فیلمبرداری Unsane کاملا تحت تاثیر آیفون قرار گرفت و بنابراین بازگشت به روش های مرسوم فیلم سازی برای وی کار ساده ای نبود. البته فیلم برداری با آیفون به خاطر حساسیت بالای دوربین به لرزش سختی های خودش را داشت.

با این وجود سوردربرگ به واسطه راحتی فیلمبرداری با آیفون تصمیم گرفت با این مشکلات کنار بیاید: «هنگام کار با آیفون دیگر نیازی نیست دوربین را به سقف آویزان کنید یا در دیوار سوراخی بکنید و تجهیزات را آنجا قرار دهید.» در کنار سودربرگ، بازیگران فیلم نیز خوشحال بودند که در Unsane یک آیفون جایگزین دوربین های مرسوم فیلمبرداری شده است.

به ترتیب از راست به چپ: سودربرگ و لئونارد. جالب اینجاست فیلم برداری Unsane دو هفته به طول کشید. به صورت متوسط، کمترین زمان برای فیلم برداری یک اثر با دوربین های مرسوم یک ماه است.

جاشوا لئونارد (Joshua Leonard) که نقش تعقیب کننده شخصیت اصلی را ایفا می کند، اذعان داشت استفاده از دوربین آیفون این ویژگی را فراهم کرده تا بازیگران زمان بیشتری را در نقش باقی بمانند و دیگری نیازی به صبر کردن برای آماده شدن وسیله های فیلم سازی نباشد.

Unsane داستان زنی را روایت می کند که برای فرار از دستان کسی که دنبالش است از شهر خارج می شود. ساخته جدید سودربرگ اگرچه یکی از 400 فیلم به نمایش درآمده در جشنواره برلین به شمار می رود اما نتوانست به 19 فیلم نهایی در بخش جایزه راه یابد. خود فیلم نیز نقدهای تقریبا متوسطی را دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ali
    ali | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    کاری نداره ما هم یه فیلم سینمایی با جی ال ایکس فیلم برداری میکنیم و سرصدا یا بزن و بکوب به پا میکنیم??????

  • حجازی
    حجازی | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی جالبه با یه گوشی اینکارو انجام داد. تازه این اگر با پیکسل انجام میداد که فک کنم باز بهتر میشد. یا سامسونگ نات.. اونا تو رده بندی دوربینی بهتر بودن.. ولی از لحاظ واقعیت افزوده ایفون تکه.

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۴ اسفند ۱۳۹۶

      رده بمدی دوربین ها (سایت DXOMark یا هر سایت دیگه) بدرد خودشون میخوره...واقعا انتظار نداری که یه کارگردان بیاد فیلمبرداریش رو با گوشی ای انجام بده که ممکنه وسطش هنگ کنه، فیلم گرفته شده پاک بشه، یا اصلا یهو قاطی کنه و مجبور شه از اول فرمت کنه گوشی رو وسط کار...طبیعتا حرف اول رو برای این کارگردان Stable بودن گوشی میزده که رفته سراغ آیفون...

    • sahand shabanloei
      sahand shabanloei | ۵ اسفند ۱۳۹۶

      نات نه نوت !!

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    خسته نباشید شیپیل ها

مطالب پیشنهادی