ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک هوشمند VSP Global، جایگزینی عالی برای پایشگرهای سلامتی سنتی است

اگر بستن یک دیوایس Fitbit به دور مچ دست تان کاری بیش از حد سخت است، شاید قرار گرفتن یک پایشگر سلامتی روی صورت تان را ترجیح می دهید. کمپانی بیمه خدمات درمانی VSP Global ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اگر بستن یک دیوایس Fitbit به دور مچ دست تان کاری بیش از حد سخت است، شاید قرار گرفتن یک پایشگر سلامتی روی صورت تان را ترجیح می دهید. کمپانی بیمه خدمات درمانی VSP Global اخیراً از یک جفت عینک هوشمند به نام Level رونمایی کرده که حرکات شخص را پایش می کنند. این عینک ها به کمک بلوتوث، با یک اپلیکیشن مخصوص روی اسمارت فون ها همگام سازی می شوند. هر فریم 270 دلار قیمت دارد که لنز را شامل نمی شود.

داخل بدنه این عینک های هوشمند، همان سخت افزارهایی قرار گرفته که ممکن است انتظارشان را داشته باشید. شتاب سنج، ژیروسکوپ و جاذبه سنج به کمک یکدیگر به پایش قدم های برداشته شده، مسافت، کالری های سوخته شده و مدت زمان فعالیت می پردازند. عینک های هوشمند VSP به کمک یک کانکتور مغناطیسی شارژ می شوند و با هر بار شارژ، عمری معادل 5 روز دارند. تا این لحظه، سه فریم مختلف در چهار رنگ برای مشتریان در نظر گرفته شده که می توانند یکی را از میان شان انتخاب کنند.

کمپانی VSP Global نوعی عنصر ارزش افزوده نیز به عینک های هوشمند خود آورده که البته به شکلی عجیب پیاده سازی شده است. اگر شخص به اهداف معینی در روز دست یابد، امتیازهایی دریافت می کند که از آنها می توان برای کمک به افراد بی بضاعت و تقبل هزینه های چشم پزشکی آنها استفاده کرد. بنابراین کسب 50 امتیاز، به معنای یک ویزیت رایگان یا یک عینک رایگان برای شخصی است که از پس چنین هزینه هایی بر نمی آید.

اما نکته عجیب اینجاست که کاربران می توانند انتخاب کنند این هزینه، صرف چه گروه خاصی از مردم می شود؛ گروه هایی نظیر کهنه کاران نظامی، کودکان، سالمندان یا افراد بی خانمان. شاید اگر به ازای خرید هر عینک، یک عینک رایگان به افراد بی بضاعت اهدا می شد، تاثیرگذاری این برنامه بیشتر بود اما VSP می گوید که می خواهد به خریداران حق انتخاب دهد که به نفع کدام گروه از مردم فعالیت فیزیکی می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی