ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می خواهد پلتفرم ARCore را به صد میلیون موبایل هوشمند بیاورد

در حالی که تا برگزاری کنگره جهانی موبایل سال 2018 در شهر بارسلونا زمان زیادی باقی نمانده، در گزارش های تازه می خوانیم که گوگل قصد دارد در این رویداد، با بستر ARCore خود برای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

در حالی که تا برگزاری کنگره جهانی موبایل سال 2018 در شهر بارسلونا زمان زیادی باقی نمانده، در گزارش های تازه می خوانیم که گوگل قصد دارد در این رویداد، با بستر ARCore خود برای واقعیت افزوده سر و صدا به پا کند. ARCore که طی آگوست 2017 معرفی شد، حالا به ورژن 1.0 رسیده و برای عرضه عمومی آماده است.

یکی از منابع نزدیک به گوگل می گوید این کمپانی قصد دارد تا ماه مارس آتی، پلتفرم ARCore را به 100 میلیون دیوایس موبایل بیاورد. بنابراین در آینده نزدیک، شاهد پشتیبانی موبایل های زیادی از این بستر خواهیم بود که فعلاً در انحصار دیوایس های پیکسل قرار دارد. پرچمداران تازه سامسونگ به احتمال فراوان نخستین موبایل هایی هستند که از ARCore پشتیبانی می کنند و ضمناً گلکسی اس 8 هم قادر به اجرای یکی از ورژن های پیش نمایش این بستر بوده است.

اتفاق مهمی که می تواند به فراگیری هرچه بیشتر ARCore در مدت زمانی کوتاه منجر شود، سازگاری این پلتفرم با دو سیستم عامل اندروید اوریو و اندروید نوقا است؛ حرکتی کاملاً منطقی با در نظرگیری این موضوع که بسیاری از کاربران هنوز به آخرین ورژن از اندروید دسترسی ندارند. نکته قابل توجه دیگر نیز، کاهش پیش نیازهای سخت افزاری لازم برای این پلتفرم است که پیشتر بهره گیری از آنها در پروژه تانگو اجباری بود.

در نهایت فعلاً باید منتظر ماند و دید که گوگل چه برنامه ای برای کنگره جهانی موبایل امسال دارد. در حالی که طرفداران اپل به لطف عرضه سریع ARKit، به مجموعه ای از تجارب واقعیت افزوده گوناگون دسترسی داشته اند، محتویات ARCore تا حد زیادی به استیکرهای متحرک محدود می شود که می توانید آنها را به دنیای واقعی بیاورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی