ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری مایکروسافت و شیائومی
تکنولوژی

همکاری مایکروسافت و شیائومی برای توسعه فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی

به تازگی مایکروسافت و شیائومی تفاهم نامه ای را برای همکاری در زمینه های پردازش ابری، هوش مصنوعی و سخت افزار امضا کرده اند. تفاهم نامه های همکاری منعقد شده در زمینه هوش مصنوعی بین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

به تازگی مایکروسافت و شیائومی تفاهم نامه ای را برای همکاری در زمینه های پردازش ابری، هوش مصنوعی و سخت افزار امضا کرده اند.

تفاهم نامه های همکاری منعقد شده در زمینه هوش مصنوعی بین کمپانی های آمریکایی و چینی بسیار غیر معمول است. البته فراموش نکنیم که هر دو کشور یاد شده در این زمینه بزرگترین بازارها را برای محصولات و خدمات خود در اختیار دارند.

بر اساس این توافق مایکروسافت به شیائومی اجازه می دهد از محصولات مبتنی بر محاسبات ابری از جمله سرویس آژور، برای توسعه تلفن های هوشمند، لپتاپ ها و دستگاه های هوشمند برای عرضه محصولات به بازار های بین الملی بهره ببرد. از سوی دیگر مایکروسافت می تواند دسترسی بیشتری به بازار کشور چین داشته باشد.

اسپیکر هوشمند شیائومی که در مرداد ماه سال جاری معرفی شد.

دو کمپانی یاد شده همچنین در مورد یکپارچه سازی اسپیکر هوشمند شیائومی با دستیار صوتی هوشمند کورتانای مایکروسافت مذاکراتی انجام داده اند؛ اسپیکری که علی رغم قیمت 45 دلاری، ظاهر مدرنی دارد. از آنجایی که مایکروسافت در حال حاضر در همکاری با سایر کمپانی ها تنها اسپیکر هوشمند «Invoke» را با مشارکت شرکت هارمان کاردون عرضه کرده، انتظار می رود همکاری با شیائومی به عرضه بیش از پیش اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر کورتانا به بازار منجر شود.

دو شرکت مذکور در مورد پروژه متفاوت دیگر مایکروسافت در مورد هوش مصنوعی نیز مذاکره کرده اند. این پروژه قرار است در مورد کاربرد هوش مصنوعی در زمینه مکالمه و در سرویس هایی از جمله موتور جستجوی بینگ، مرورگر اج و پیام رسان اسکایپ به کار رود. البته در نهایت مبلغی که در این قرارداد بین دو کمپانی رد و بدل گشته مشخص نشده است.

پیش از این در سال 2015 نیز این دو کمپانی قراردادی را برای آزمایش ویندوز 10 روی دستگاه های شیائومی امضا کرده بودند. فراموش نکنیم که بر اساس گزارش موسسه تحلیلگر بازار IDC در سال 2017 شیائومی توانست با عرضه 92.4 میلیون دستگاه، عنوان پنجمین کمپانی مطرح در حوزه تلفن های هوشمند را به خود اختصاص دهد و اکنون یکی از کمپانی های مشهور در این زمینه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    عجب همکاریه میشه دشمنا و رقبا سکته میکنن

مطالب پیشنهادی