ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایپرلوپ وان از نمونه اولیه پاد فوق سریع خود رونمایی کرد

کمپانی «هایپرلوپ وان» امروز تصاویری از نمونه اولیه پاد شناور خود را منتشر کرده که قرار است مسافران را با سرعت 1200 کیلومتر بر ساعت بین ابوظبی و دبی جابه جا کند. طی کردن مسافت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کمپانی «هایپرلوپ وان» امروز تصاویری از نمونه اولیه پاد شناور خود را منتشر کرده که قرار است مسافران را با سرعت 1200 کیلومتر بر ساعت بین ابوظبی و دبی جابه جا کند.

طی کردن مسافت 140 کیلومتری بین این دو شهر معمولا 90 دقیقه طول می کشد اما به لطف فناوری شناور شدن مغناطیسی و نیرو محرکه الکترومغناطیسی هایپرلوپ این زمان به 12 دقیقه کاهش پیدا می کندکمپانی ویرجین این پاد را روز گذشته در رویداد «هفته نوآوری امارات متحده عربی» رونمایی کرده که از طراحی لوکسی بهره برده و تا دو سال دیگر وارد فاز بهره برداری می شود.

هریک از پادها توانایی حمل 10 مسافر دارد و بر اساس مطالعات صورت گرفته سامانه حمل و نقل طراحی شده بین ابوظبی و دبی در هر ساعت 10 هزار مسافر را در مسیرهای رفت و برگشت جابه جا می کند.با توجه به سرعت بسیار بالای این سامانه مسافران باید پس از نشستن کمربندهای خود را بسته و جابه جا نشوند با این حال صندلی های چرمی طراحی شده توسط BMW نوید مسافرت آرامی را به ارمغان می آورند.به گفته «مطار الطایر» مدیرکل «سازمان حمل و نقل جاده ای دبی» (RTA)، فناوری هایپرلوپ به افزایش فضای های پارک خودرور کمک کرده و الگوی حمل و نقل شهروندان را بهبود خواهد بخشید. «عبدالرضا ابوالحسن»، مدیراجرای توسعه پروژه های ریلی می گوید:

در این پادها پنجره ای وجود ندارد اما نمایشگرهای تعاملی سرگرمی در کنار صندلی تعبیه شده اند.

طراحی این پروژه در راستای اهداف RTA صورت گرفته که بر اساس آن تا سال 2030 باید 25 درصد از تمام سفرها بدون راننده صورت بگیرد.

پروژه های مشابهی نیز قرار است در کشورهای دیگر پیاده سازی شوند. چند روز قبل «ریچارد برنسون»، مدیرعامل «ویرجین گروپ» اعلام کرد که این کمپانی در هندوستان هایپرلوپی را بین شهرهای «مومبای» (بمبئی) و «پونه» احداث خواهد کرد.علاوه بر این «بورینگ کمپانی» ایلان ماسک نیز اجازه حفر تونل در واشنگتن را به دست آورده و به زودی سیستم حمل و نقل خود را پیاده سازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • binam
    binam | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    چرا غربی‌ها برخی تکنولوژی‌های جدید، را در کشورهایی مانند امارات و یا کمترپیشرفتهٔ اروپایی آزمایش می‌کنند؟!

    • آریا
      آریا | ۶ اسفند ۱۳۹۶

      چون ارزونتر در میاد

    • Shahinbarfi
      Shahinbarfi | ۶ اسفند ۱۳۹۶

      چون عرب ها میخوان برسن به سطح اول دنیا و حسابی هم پول خرج میکنن.همین دبی ببین تا یه ده اینده چی میشه.و هیچ هم ارزون در نمیاد طبقه گفته دوستمون اقا اریا.میخوان تو همه چیز اول باشن و میشن

مطالب پیشنهادی