ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

C-V2X
تکنولوژی

کوالکام هفته آینده از چیپست مخصوص ارتباط بین خودرویی رونمایی می کند

دوماه قبل شش کمپانی نیسان، کوالکام، اریکسون، OKI، کانتیننتال و NTT DOCOMO اعلام کردند که در طرحی مشترک هرکدام توسعه بخشی از فناوری C-V2X (ارتباطات خودرويی مبتنی بر شبکه سلولی) را بر عهده می گیرند و کوالکام قرار است ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

دوماه قبل شش کمپانی نیسان، کوالکام، اریکسون، OKI، کانتیننتال و NTT DOCOMO اعلام کردند که در طرحی مشترک هرکدام توسعه بخشی از فناوری C-V2X (ارتباطات خودرویی مبتنی بر شبکه سلولی) را بر عهده می گیرند و کوالکام قرار است هفته آینده از نمونه اولیه این فناوری رونمایی کند.

C-V2X می تواند در توسعه ماشین های خودران و کاهش تصادفات نقش زیادی داشته باشد چرا که امکان تبادل اطلاعات بین ماشین ها و محیط پیرامون را فراهم کند. از طرف دیگر این فناوری به شبکه های سلولی وابسته نیست و در عوض از محدوده های مخابراتی با برد کوتاه تر استفاده می کند؛ در نتیجه ریسک هک شدن آن کاهش پیدا می کند.

هدف اصلی گروه توسعه دهنده  C-V2X افزایش امنیت، اتوماسیون و کارایی خودرو و بهبود وضعیت ترافیکی است و بدین منظور کوالکام در حال همکاری با متخصص های نرم افزاری است تا با بهره گیری از پروتکل هایی نظیر ETSIITS، SAE و IEEE WAVE به این مساله کمک کند.

علاوه بر این کمپانی آمریکایی چیپست 9150 C-V2X ویژه این فناوری را به گونه ای طراحی کرده که با 5G و سنسورهای پیشرفته دستیار هوشمند راننده (ADAS) سازگاری داشته باشد. C-V2Xاین کمپانی که در حال حاضر مشغول تست ارتباط ببین خودرو با ماشین های دیگر، زیربنای راه و عابر پیاده است، تاکید کرده از سال 2019 چیپست های خود را در خودروها و زیربنای راه پیاده سازی می کند.

تست های مذکور در کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، کره جنوبی، چین و ژاپن صورت گرفته و ارزیابی های گروه مشاورین P3 نشان می دهد که چیپست 9150 C-V2X مقرون به صرفه ترین تراشه برای ارتباطات خودرویی است.

12 کمپانی تولید کننده ماژول های سلولی تراز اول از چیپست های 9150 C-V2X در محصولات خود بهره خواهند برد که از این میان می توان به ال جی، «کانتیننتال»، «لی یر»، «ژمالتو» و «زد تی ای» اشاره کرد.

کوالکام قرار است در کنگره جهانی موبایل 2018 که از هفتم تا دهم اسفندماه در بارسلونا برگزار می شود، از نمونه اولیه چیپ های 9150 C-V2X و فناوری های مربوط به آن رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی