ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 8 سامسونگ

امروز سامسونگ از موبایل های سری گلکسی اس 9 رونمایی کرد؛ تلفن های هوشمندی که کمپانی کره ای تأکید ویژه ای بر قابلیت های جدید آنها از جمله دوربین دارد. در ادامه به مقایسه کهکشانی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۲:۴۱

امروز سامسونگ از موبایل های سری گلکسی اس 9 رونمایی کرد؛ تلفن های هوشمندی که کمپانی کره ای تأکید ویژه ای بر قابلیت های جدید آنها از جمله دوربین دارد. در ادامه به مقایسه کهکشانی های جدید با گلکسی نوت 8 خواهیم پرداخت.

طراحی

کیفیت ساخت دو پرچمدار جدید بسیار بالا است و ترکیبی از فلز و شیشه در ساخت آنها به کار رفته. پرچمدارن سال 2018 سامسونگ مشابه با نوت 8 از گواهینامه استاندارد IP68 بهره می برند و به این ترتیب کاربران نگرانی از بابت نفوذ احتمالی آب و گرد و غبار به آنها را نخواهند داشت.

در حالی که طراحی گلکسی اس 9 و نسخه پلاس آن تغییر چندانی با نسل قبلی خود نداشته، ولی گلکسی اس 9 با اندازه نمایشگر 5.8 اینچی برای بسیاری از کاربران خوش دست تر از گلکسی نوت 8 است. دلیل این مسئله به اندازه کوچکتر آن نسبت به نوت 9 (بررسی دیجیاتو) بر می گردد. ولی در مورد گلکسی اس 9 پلاس مسئله متفاوت است. از آنجایی که این موبایل اندازه نمایشگر 6.2 اینچی (در مقابل اندازه 6.3 اینچی گلکسی نوت 8) دارد، در دست اندکی کوچکتر به نظر می رسد.

گلکسی اس 9 پلاس (سمت راست) در کنار گلکسی نوت 8

حسگر اثر انگشت در نوت 8 در سمت راست ماژول های دوربین ها تعبیه شده بود که لمس آن را برای کاربرانی که انگشتان چندان بلندی نداشتند مشکل می کرد، ولی سامسونگ حالا در سری گلکسی اس 9 این ماژول را به پایین دوربین های اصلی منتقل کرده و به این ترتیب با نزدیکتر شدن آن به میانه قاب پشتی، لمس آن برای افرادی با انگشتان کوچکتر نیز راحت شده است.

از نظر اندازه گلکسی اس 9 با ابعاد 147.7در 68.7 و با ضخامت 8.5 میلی متر و گلکسی اس 9 پلاس 158.1 در 73.8 و ضخامتی 8.5 میلی متر در مقابل گلکسی نوت 8 با ابعاد 162.5 در 74.8 میلی متر با ضخامت 8.6 میلی متر قرار دارند.

گلکسی اس 9 پلاس (سمت راست) در کنار گلکسی نوت 8

به عبارت دیگر می توان گفت سری گلکسی اس 9 به میزان ناچیز 0.1 میلی متر باریکتر هستند. همچنین طول و عرض گلکسی اس 9 پلاس به میزان 4.4 و 1.0 میلی متر کاهش یافته اند و بدین ترتیب از این لخاظ نیز تا حدودی نسبت به نوت 8 خوش دست تر است.

در سری گلکسی اس 9 نیز سامسونگ مشابه با نوت 8 درگاه 3.5 میلی متری هدفون را حفظ کرده و درگاه شارژ USB-C است.

سخت افزار

سامسونگ طبق روال معمول سال های اخیر گلکسی نوت 8 را با دو چیپست روانه بازار کرد؛ اسنپدراگون 835 کوالکام و اگزینوس 8895 ساخت خود سامسونگ. این بار سری گلکسی اس 9 با چیپست های جدید تری همراه شده اند؛ اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810. بر اساس بررسی اسنپدراگون 845 مشخص شده این چیپست کارایی بالاتری نسبت به 835 دارد. البته نباید انتظار بهبود کارایی فراوانی را داشته باشیم.

چیپست اسنپدارگون جدید علاوه بر سرعت پردازش بیشتر، فناوری هوش مصنوعی کوالکام را به همراه دارد. برای نمونه های بهره مند از چیپست اگزینوس جدید نیز واحد پردازنده عصبی ویژه سامسونگ در نظر گرفته شده است.

رم در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 9 برابر 4 گیگابایت و رم نسخه پلاس، مشابه با نوت 8 برابر 6 گیگابایت است.

گلکسی اس 9 پلاس

حافظه داخلی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس 64، 128 و 256 گیگابایت است، در حالی که نوت 8 با ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایت روانه بازار شد.. درگاه میکرو اس دی تعبیه شده برای سری گلکسی اس 9 نیز امکان افزایش فضای ذخیره سازی تا 400 گیگابایت (در مقابل 256 گیگابایت نوت 8) را فراهم می کند.

سامسونگ برای گلکسی نوت 8 باتری 3300 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفت. ولی گلکسی اس 9 و نسخه پلاس را با باتری های 3000 و 3500 میلی آمپر ساعتی همراه کرده است.

دیگر قابلیت جدید پرچمداران جدید کمپانی کره ای، پشتیبانی از اسپیکرهای دوگانه است؛ امکانی که کمبود آن در موبایل های پیشین سری گلکسی اس و نیز نوت انتقادهای بسیاری را به همراه داشت و جای خالی آن در مقایسه با بسیاری از رقبا احساس می شد.

نمایشگر

گلکسی اس 9 و مدل پلاس به ترتیب نمایشگرهای 5.8 اینچی و 6.2 اینچی و از نوع لبه به لبه و با خمیدگی در دو طرف دارند و رزولوشن نمایشگر هر دو 1440 در 2960 پیکسل است. از سوی دیگر نمایشگر نوت، 6.3 اینچی و با رزولوشنی مشابه است. به این ترتیب هر سه موبایل نسبت نمایشگر یکسان 18.5 به 9 دارند و از لحاظ رزولوشن بسیار با کیفیت هستند.

دوربین

در حالی که گلکسی اس 9 از دوربین اصلی تکی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال بهره می برد، ولی سامسونگ برای نسخه پلاس، مشابه با گلکسی نوت 8، دوربین دوگانه و با رزولوشن های برابر 12 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال در نظر گرفته، البته قابلیت های این دوربین ها فراتر از مواردی است که در گلکسی نوت 8 دیده بودیم. اکنون امکان انتخاب گشودگی دهانه دیافراگم دوربین هر دو مدل بین f1.5 و f2.4 (برای لنزهای عریض و تله فوتو) فراهم شده، به این ترتیب می توان با انتخاب گشودگی دهانه لنز باز تر (f1.5) تصاویری با پس زمینه مات و یا تصاویر با کیفیت تر در نور کم را ثبت کرد.

یادآوری می کنیم که هر دو دوربین نوت 8 از حسگرهای 12 مگاپیکسلی بهره می برند که یکی از آنها مجهز به لنز عریض با میدان دید 77 درجه و f1.7 و دیگری با لنز تله فوتو و میدان دید 45 درجه ای و f2.4 است که با 2 برابر بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت تصویر برداری می کند. گلکسی نوت 8 ضمناً‌ قادر بود ویدیوهای 4K را با نرخ 30 فریم و Full HD را با 60 فریم در هر ثانیه ثبت کند. امکان زوم اپتیکال تا 2 برابر در فیلمبرداری هم وجود داشت.

دوربین جلویی نوت 8 سامسونگ 8 مگاپیکسلی بود که به لطف پیکسل های 1.22 میکرونی و ضریب f1.7 سلفی های با زاویه دید 80 درجه ثبت می کرد، دوربین جلویی سری گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با رزولوشن 8 مگاپیکسلی و با گشودگی دهانه لنز f1.7 است.

رابط کاربری و نرم افزار

کهکشانی های تازه معرفی شده با اندروید 8 به بازار عرضه می شوند، در حالی که نوت 8 در ابتدای عرضه با نسخه 7.1.1 سیستم عامل گوگل روانه بازار شده بود.

سیستم تشخیص چهره و عنبیه چشم نیز مشابه با گلکسی نوت 8 در تلفن های هوشمند جدید حضور دارند و البته اکنون برای اولین بار قابلیت AR Emoji مشابه با قابلیت Animoji آیفون 10 امکان ساخت اموجی های متحرک بر اساس چهره کاربر را فراهم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • -vahid-
    -vahid- | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    دوربین اصلی نوت 8 هم دوگانه هستش

  • sepehr
    sepehr | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    هه
    تا دو روز پیش نوت ۸ بود حالا که اس۹ اومده قراه هر روز خبر اس۹ بشنویم

  • Parsa MSH
    Parsa MSH | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    نوت ۸ قشنگتره

  • Ahmad reza
    Ahmad reza | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    دوستان یکی جواب بده. شما با گوشیهای سامسونگ میخواید کارتون موانا (یا یه فیلم و انیمیشن خوش‌آب‌ورنگ) ببینید، چطور میتونید ببینید؟ وقتی اونهمه رنگِ با دقت انتخاب شده رو اغراق میکنه و تغییر میده! و وقتی میذاری روی Basic mode ، رنگ سفید رو کمی زرد میکنه!

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۷ اسفند ۱۳۹۶

      رو adaptive display باری خیلی خوب میشه

مطالب پیشنهادی