ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش سامسونگ برای تولید تلویزیون های لوکس مجهز به پنل MicroLED

کمپانی سامسونگ در رویداد CES 2018 از نخستین تلویزیون MicroLED خود با عنوان The Wall رونمایی کرد. اگرچه این نام برای یک تلویزیون کمی غیرمعمول اما اگر به ابعاد 146 اینچی فریم این دستگاه نگاه بیندازید، چندان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کمپانی سامسونگ در رویداد CES 2018 از نخستین تلویزیون MicroLED خود با عنوان The Wall رونمایی کرد. اگرچه این نام برای یک تلویزیون کمی غیرمعمول اما اگر به ابعاد 146 اینچی فریم این دستگاه نگاه بیندازید، چندان متعجب نخواهید شد.

این کمپانی حالا پتنت دیگری را در «سرویس اطلاع‌رسانی حقوق مالکیت معنوی کره» KIPRIS ثبت کرده که حاکی از تلاش آنها برای جلب نظر مشتریان عادی و افزایش جنبه های لوکس این تلویزیون ها است.

این پتنت «The Wall Luxury» نام دارد، در حالی که مدل معرفی شده در CES سال جاری «The Wall Professional» نام داشت.

اگرچه اطلاعات زیادی در این پتنت ارائه نشده اما عبارت Luxury اشاره به لوکس بودن تلویزیون ها دارد و از این رو می توان آن را با سری «سیگنچر» ال جی مقایسه کرد.

سامسونگ در بازار پنل های OLED نقش عمده ای دارد و به واسطه ارائه این پنل ها به شرکت های دیگر در آمد خوبی را به هم زده، با این حال مسئولان این کمپانی با اشاره به مشکلات سوختن پیکسل ها در پنل های OLED، به توسعه تلویزیون های مجهز به این پنل ها علاقه چندانی نشان داده اند.

حالا اما متخصصان این کمپانی به دنبال استفاده هرچه بیشتر از فناوری MicroLED در محصولات خود هستند که ممکن است در آینده نزدیک به فناوری غالب مبدل شود.

این نوع نمایشگرها که mLED نیز خوانده می شوند،علاوه بر بهره مندی از مزیت های فناوری OLED از جمله عمق رنگ مشکی و نرخ بالای به روز رسانی نمایشگر، از نظر میزان روشنایی و مصرف انرژی نیز به مراتب بهینه تر هستند؛ با این حال هزینه تولید آنها بیشتر از نمونه های OLED است. از سوی دیگر عدم نیاز پنل های MicroLED به نور پس زمینه، امکان ساخت تلویزیون های باریکتر را نیز فراهم می سازد.

سامسونگ دوماه قبل با هدف تجاری سازی این فناوری قراردادی را با کمپانی Sanan Optoelectronics، تولیدکننده چیپ های LED به امضا رسانده تا طی سه سال آینده، تکنولوژی های MicroLED آنها در اختیار داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی