ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جنگ جهانی بعدی چه زمانی رخ می دهد

در حالی که 70 سال از پایان جنگ جهانی دوم می گذرد، به عقیده بسیاری از تحلیل گران اکنون جهان در صلح نسبی به سر می برد. ولی آیا جنگ جهانی سوم نزدیک است؟ جهان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

در حالی که 70 سال از پایان جنگ جهانی دوم می گذرد، به عقیده بسیاری از تحلیل گران اکنون جهان در صلح نسبی به سر می برد. ولی آیا جنگ جهانی سوم نزدیک است؟

جهان در حالی جنگ های جهانی اول و دوم را تجربه کرده که بین این دو تنها 30 سال فاصله بوده. البته پس از جنگ دوم، جنگ های مختلفی بین کشورهای مختلف اتفاق افتاده ولی خوشبختانه هنوز جنگ بزرگ سوم شروع نشده است.

برای تخمین زمان وقوع جنگ جهانی بعدی، 95 جنگ بزرگ بررسی شده

«آرون کلاوزِت»، محقق علوم کامپیوتر از دانشگاه کلرادو 95 جنگی که در سال های 1823 تا 2003 میلادی اتفاق افتاده را بررسی کرده تا دریابد آیا واقعاً در حال حاضر جهان صلح نسبی را تجربه می کند و همچنین جنگ بزرگ بعدی چه زمانی اتفاق می افتد؟

میزان تلفات 95 جنگ که در سال های 1823 تا 2003 اتفاق افتاده و مبنای تحلیل اخیر بوده است. (برای مشاهده نمودار در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید)

او به این منظور یک مدل کامپیوتری از جنگ های پیشین ایجاد کرده. این محقق همچنین به بررسی شرایط جهان در قبل و بعد از جنگ ها و نیز در حین آنها پرداخته. در نهایت کلاوزت دریافته علی رغم اینکه دوره صلحی که در آن به سر می بریم استثنایی به نظر می رسد ولی در طول تاریخ بشر، این مسئله چندان هم عجیب نیست.

در واقع انتظار می رود دوره فعلی، بدون وقفه در حدود 100 تا 140 سال به طول بینجامد. به این ترتیب در حال حاضر به سه چهارم از این زمان نزدیک شده ایم.

کلاوزت در گزارش خود اعلام کرده نتایج نشان می دهند که دوره صلح فعلی احتمالاً شکننده تر از آن چیزی است که بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند. او در توجیه فاصله بسیار نزدیک دو جنگ جهانی اول و دوم در مقابل 70 سال اخیر که هیچ جنگ جهانی اتفاق نیفتاده، ادعا کرده که فاصله نزدیک دو جنگ جهانی اول و دوم اساساً به واسطه جنگ های کوچکتری که در 70 سال اخیر اتفاق افتاده جبران شده است.

در نهایت تحلیلگر مذکور اعلام کرده که خطر جنگ بزرگ بعدی همچنان به جای خود باقی است. کلاوزت در زمینه این خطر که موجب نابودی دائمی بشر و محو شدن انسان ها از روی زمین می شود نیز پیش بینی هایی کرده است.

بر اساس تحلیل هایی که او بر اساس جمعیت جهان، پیشرفت های تکنولوژی و دورنمای تغییرات سیاسی انجام داده نابودی بشر در 383 تا 11 هزار و 489 سال دیگر فرا خواهد رسید. به عبارت دیگر می توان گفت به طور متوسط در حدود هزار و 339 سال دیگر (13 قرن) این اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ami eshi
    ami eshi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    سخنی از مادر عروس !
    ?

  • مجید
    مجید | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    باید تو رو بفرست سوریه، داعشی ها با خودت و خانواده ات جهاد نکاح بکنن!

  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    11 هزار سال دیگه؟؟؟ خسته نباشید با این تحلیل و مقاله
    تا هزار سال دیگه قبرهامون هم از بین رفته
    چه معلوم همین فردا چی میشه؟با این وضع اب و گرم شدن زمین و وجود ترامپ و کیم جونگ اون؟؟
    این موارد رو هم ببینید

  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    آرزوی خیلیا اینکه بشر منقرض شه تقریباََ نسلش(مثه ترامپ) حالا 50% با جنگ زمستون 50% با جنگ تابستون البته جنگ پاییز و بهار هم داریم مثله اعتیاد به فیلمای دراپ تست که ادم جنون میگیره بهترین محصول هم بهش بدی میزنه میشکونه در ضمن تاثیرش از فیلمای فاسد چیزی کم نداره..

  • mahdiar70
    mahdiar70 | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    ۸ سال دفاع مقدس، تنها جنگ بین ایران و عراق نبود. جنگ سوریه تنها جنگ بین سوریه و دواعش نیست؛ چندین کشور در کنار و بر علیه هم دارن تو سوریه می جنگند. نمیدونم چرا کارشناسان اینو جنگ جهانی حساب نمی کنند وقتی چندین کشور عقده های سیاسیشون رو رو مردم بی گناه سوریه خالی می کنند:(

    • محمدرضا
      محمدرضا | ۶ اسفند ۱۳۹۶

      اینکه نمیشه جنگ جهانی ، جنگ جهانی یعنی اینکه تو اکثر کشور ها رده پای جنگ و درگیری رو ببینی

مطالب پیشنهادی