ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ اولد
تکنولوژی

سامسونگ هرگز تلویزیون OLED دیگری نخواهد ساخت

چندی پیش گزارشی منتشر شد که از تصمیم سامسونگ برای ساخت مجدد تلویزیون های OLED حکایت می کرد. با این وجود، رئیس بخش تلویزیون و نمایشگرهای سامسونگ امروز و در واکنش به این شایعه آن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

چندی پیش گزارشی منتشر شد که از تصمیم سامسونگ برای ساخت مجدد تلویزیون های OLED حکایت می کرد. با این وجود، رئیس بخش تلویزیون و نمایشگرهای سامسونگ امروز و در واکنش به این شایعه آن را به طور کامل تکذیب کرده و اعلام نموده که شرکت مذکور دیگر به هیچ عنوان در این مسیر گامی بر نخواهد داشت.

چند سال پیش تولید تلویزیون های اولد سامسونگ به خاطر تمرکز این شرکت بر ساخت نمایشگرهای QLED متوقف شد. فناوری QLED در اساس شبیه به اولد است، با این تفاوت که در آن به جای دیودهای ارگانیک ساتع کننده نور از تکنولوژی مدرن تری به نام کوانتوم دات استفاده شده است.

کوانتوم دات ها مواد نیمه رسانایی در ابعاد نانو هستند که برای انتشار نور استفاده شده و تصاویری با کیفیت رنگ و کنتراست بسیار بهتر از نمایشگرهای ال سی دی را به نمایش بیننده می گذارند. همچنین مصرف انرژی در نمایشگرهای QLED نسبت به نسل های قدیمی کمتر و بهینه تر است.

اگر چه به گفته سامسونگ دلیل کنار گذاشتن فناوری اولد مناسب نبودن آن برای به کارگیری در نمایشگرهای بزرگ بوده، اما اخیرا گزارشاتی منتشر شده که نشان می دهند غول کره ای برای گسترش به کارگیری صفحات اولد در اسمارت فون ها و اسمارت واچ ها برنامه های زیادی دارد.

همچنین سامسونگ اعلام کرده که نخستین پنل های MicroLED اش تا آگوست امسال وارد بازار می شوند. از شواهد و قرائن پیداست که نمایشگرهای میکرو ال ای دی از بسیاری جهات نسبت به نمایشگرهای اولد برتری دارند، هر چند هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن ها در دسترس نیست.

با این اوصاف، به نظر می رسد که دیگر نمایشگرهای اولد را در اتاق نشیمن خانه هایمان نخواهیم دید و در عوض باید به تماشای آن ها در صفحات کوچکتری مثل موبایل ها و تبلت ها عادت کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی