ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس معرفی شدند؛ بازآفرینی موبایل به سبک سامسونگ

دقایقی قبل پس از مدت ها انتظار و خبرها و گمانه زنی های بسیاری که از موبایل های پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ منتشر شد، کمپانی کره ای از گلکسی اس 9 و برادر بزرگترش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۱

دقایقی قبل پس از مدت ها انتظار و خبرها و گمانه زنی های بسیاری که از موبایل های پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ منتشر شد، کمپانی کره ای از گلکسی اس 9 و برادر بزرگترش گلکسی اس 9 پلاس رونمایی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات این تلفن های هوشمند می پردازیم.

طراحی و سخت افزار

همان طور که انتظار می رفت پرچمداران جدید سامسونگ از نظر ظاهری تغییرات چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته اند. گلکسی اس 9 و مدل پلاس به ترتیب نمایشگرهای 5.8 اینچی و 6.2 اینچی و از نوع لبه به لبه و از دو طرف خمیده دارند. رزولوشن نمایشگر هر دو 1440 در 2960 پیکسل است.

کیفیت ساخت دو پرچمدار جدید بسیار بالا است و ترکیبی از فلز و شیشه در ساخت آنها به کار رفته. این بار سامسونگ مکان حسگر اثر انگشت را تغییر داده و اکنون این ماژول به پایین دوربین های اصلی در قاب پشتی منتقل شده اند. به این ترتیب یکی از اصلی ترین انتقاد های وارده به نسل پیشین یعنی لمس سهوی لنز دوربین اصلی در هنگام استفاده از حسگر اثر انگشت حل شده است.

قابلیت تایید هویت جدید، بصورت هوشمند قدرت فناوری‌های اسکن عنبیه چشم و تشخیص چهره را در هم جمع کرده و به ادعای سامسونگ به شکلی راحت و سریع موبایل کاربر را در موقعیت‌های مختلف باز می‌کند.

ابعاد گلکسی اس 9 برابر 147.7در 68.7 و با ضخامت 8.5 میلی متر است و 163 گرم وزن دارد. مدل پلاس نیز ابعادی 158.1 در 73.8 و ضخامتی 8.5 میلی متری و وزنی 189 گرمی دارد.

این بار هم مشابه با پرچمداران سال های اخیر سامسونگ موبایل های سری گلکسی اس 9 در دو نسخه عرضه می شوند؛ مدل بهره مند از چیپست های اسنپدراگون 845 ساخت کوالکام و نیز مدلی با چیپست اگزینوس 9810 ساخت سامسونگ. رم در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 9 برابر 4 گیگابایت و رم نسخه پلاس نیز 6 گیگابایت است.

حافظه داخلی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس 64، 128 و 256 گیگابایت است. درگاه میکرو اس دی تعبیه شده برای سری گلکسی اس 9 نیز امکان افزایش فضای ذخیره سازی تا 400 گیگابایت را فراهم می کند.

پرچمدارن سال 2018 سامسونگ از گواهینامه استاندارد IP68 بهره می برند و به این ترتیب کاربران نگرانی از بابت نفوذ احتمالی آب و گرد و غبار به آنها را نخواهند داشت. نسخه تک سیم کارت این دو موبایل از یک درگاه نانو سیم و نسخه دو سیم کارت از یک در گاه نانوسیم به علاوه یک درگاه نانو سیم یا حافظه میکرو اس دی بهره می برد.

دیگر قابلیت جدید پرچمداران جدید کمپانی کره ای، پشتیبانی از اسپیکرهای دوگانه AKG است؛ امکانی که کمبود آن در موبایل های پیشین سری گلکسی اس انتقادهای بسیاری را به همراه داشت و جای خالی آن در مقایسه با بسیاری از رقبا احساس می شد. این اسپیکرها همچنین از فناوری Dolby Atmos بهره می برند که افکت صدایی ۳۶۰ درجه‌ای را ایجاد می‌کند.

از نظر باتری موبایل های سری گلکسی اس 9 تغییری نسبت به سری اس 8 نداشته اند. گلکسی اس 9 از باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد، در حالی که برای گلکسی اس 9 پلاس باتری 3500 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است.

از حسگرهای این موبایل ها می توان به اسکن عنبیه چشم (Iris)، حسگر فشار، شتاب سنج،  فشار هوا، اثر انگشت، ژیروسکوپ، مغناطیسی، Hall ، ضربان قلب، مجاورت و نور RGB اشاره کرد.

درگاه شارژ USB-C است و خوشبختانه درگاه 3.5 میلیمتری هدفون همچنان حضور دارد. سامسونگ قصد دارد پرچمدارن سال 2018 را در رنگ های مشکی، خاکستری، آبی و بنفش نیلوفری به بازار عرضه کند.

دوربین

در حالی که گلکسی اس 9 از دوربین اصلی تکی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال بهره می برد، ولی سامسونگ برای نسخه پلاس، مشابه با گلکسی نوت 8، دوربین دوگانه و با رزولوشن های برابر 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته است. هر دو موبایل نیز از حسگرهای مجهز به پیکسل های دوگانه بهره می برند.

البته قابلیت های این دوربین ها فراتر از مواردی است که در گلکسی نوت 8 دیده بودیم. اکنون امکان انتخاب گشودگی دهانه دیافراگم دوربین هر دو مدل بین f1.5 و f2.4 فراهم شده، به این ترتیب می توان با انتخاب گشودگی دهانه لنز باز تر (f1.5) تصاویری با پس زمینه مات و یا تصاویر با کیفیت تر در نور کم را ثبت کرد.

دوربین جلویی سری گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با رزولوشن برابر 8 مگاپیکسلی و با گشودگی دهانه لنز f1.7 است. همچنین سری گلکسی اس 9 از قابلیت فیلم برداری فوق آهسته با نرخ 960 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند. دوربین اصلی کهکشانی های جدید مجهز به قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) هستند. این قابلیت هوشمند می‌تواند حرکت را در قاب تصویر تشخیص داده و به صورت خودکار شروع به ضبط ویدیوی فوق آهسته کند. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد آماده کردن صحنه است. بعد از ضبط فیلم فوق آهسته، کاربر می‌تواند با یک لمس ساده فایل‌ های GIF بسازد و آنها را ویرایش کند یا به اشتراک بگذارد.

نرم افزار

قابلیت ایموجی‌های شخصی با استفاده از واقعیت افزوده مشابه با قابلیت انیموجی آیفون 10 امکان ساخت اموجی های متحرک را فراهم می کند. به لطف «اسکن هوشمند» دوربین جلویی موبایل از چهره کاربر یک مدل سه بعدی تهیه می کند که بر اساس آن می تواند حرکات صورت را در قالب مجموعه ای از اموجی های کارتونی شبیه سازی کند. سری گلکسی اس 9 با اندروید 8 روانه بازار می شوند.

وجود Knox 3.1 سامسونگ، جدیدترین پلتفرم امنیتی این شرکت، در پرچمداران جدید خیال کاربران را بابت حفاظت از اطلاعات تلفن های هوشمندشان راحت می‌کند.

در پایان از شما دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با ویژگی های پرچمدار جدید سامسونگ، ویدیوی نگاه نزدیک دیجیاتو به گلکسی اس 9 پلاس را اینجا مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • iranrooyesh
    iranrooyesh | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    سایت ایران رویش جدیدترین اخبار استارتاپ ها،کار،ارینان برتر ایرانی و خارجی و همچنین فعال در حوزه تولید محتوا
    http://iranrooyesh.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%BE-startup

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    اگر ما عرضه منتظر گذاشتن چند تا آقازاده که از سام سرویس گوشی رشوه می گیرند را نداریم دیگه وقت مردم را با هارت و پورت الکی تلف نکنیم .

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    ما دو تا اصطلاح داریم که شاید برای نسل جدید بیگانه باشد .

    مترسک
    و
    ببر کاغذی

    مراسم المپیک زمستانی و توهین سامسونگ که یادتونه !!!

    هارت و پورت برخی هم یادتونه !

    اما قطعا یادتان نمیاد که بعد از جنگ خلیج فارس ۱ آمریکا بر ضد صدام و عدم اشغال عراق توسط آمریکا عراقی های بعثی دائما به آمریکا ببر کاغذی می گفتند اما نهایتا دیدیم که آمریکا ببر کاغذی نبود

    حالا چرا گفتم چون همین الان خبر اومد که چون مترسک سر جالیز تاب فراق S9 را نیاورده سریعا اعلام کرده از فردا آن را رجیستر می کند یعنی گوشی نیامده مترسک می خواهد رجیستر کند

    ? ? ? ?

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    alimohammadi15

    حاشیه های باریک خوب یک کار عالی بود که حتی آیفون هم نتوانست کامل پیاده سازی بکند ولی در مورد لبه یا همان Edge از دید من یک کار بیهوده بود که سامسونگ بیهوده روی آن سرمایه گذاری کرد ولی خوب در تلویزیون و مانیتور خیلی تکنولوژی عالی هست مخصوصا موقع دیدن فیلم هابیت که با دوربین 4K می گیرم واقعا در تلویزیون خمیده خیلی عالی دیده می شود ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی