ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نه دلیل برای خرید گلکسی اس 9

سامسونگ طبق روال هر سال از دو پرچمدار تازه رونمایی کرده و موبایل های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس اگرچه از منظر طراحی تفاوت چندان چشمگیری نسبت به سابق نکرده اند اما کماکان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

سامسونگ طبق روال هر سال از دو پرچمدار تازه رونمایی کرده و موبایل های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس اگرچه از منظر طراحی تفاوت چندان چشمگیری نسبت به سابق نکرده اند اما کماکان از بهبودهایی بهره مند شده اند که می تواند به مذاق مشتریان خوش آید. اما بهترین قابلیت های تازه گلکسی اس 9 چه هستند؟ در ادامه به بررسی 9 دلیلی می پردازیم که می توانند شما را به خرید اس 9 مجاب کنند.

محل قرارگیری تازه اسکنر اثر انگشت

نخستین ویژگی گلکسی اس 9، ساده ترین آنها نیز هست. اگر یکی از موبایل های گلکسی اس 8، اس 8 پلاس یا نوت 8 را خریداری کرده باشید، احتمالاً از دانستن این موضوع خوشحال شوید که سامسونگ در محل قرارگیری این اسکنر تجدید نظر کرده. در گلکسی اس 9، اسکنر اثر انگشت در بخش زیرین دوربین قرار گرفته و به همین خاطر دیگر با مشکل لمس دوربین و کثیف شدن لنز مواجه نخواهید شد.

البته به خاطر فاصله کم اسکنر اثر انگشت با دوربین، هنوز احتمال برخورد انگشت با دوربین وجود دارد اما قطعاً نه به شدت پرچمدار سال پیش. قرارگیری اسکنر اثر انگشت در بخش وسطی پنل پشتی، ضمناً به معنای تجربه کاربری و ارگونومی بهتر نیز هست و می تواند به روند برداشتن موبایل و باز کردن قفل دستگاه سرعت ببخشد.

دوربین دوگانه در گلکسی اس 9 پلاس

برخلاف مدل استاندارد گلکسی اس 9، اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 9 پلاس زیر دوربینی دوگانه جای گرفته است. سامسونگ این بار تصمیم به دنبال کردن رد پای اپل و سایر تولیدکنندگان گرفته و مدل بزرگ تر خانواده پرچمداران خود را برای اولین بار به دوربینی بهتر نسبت به مدل استاندارد تجهیز کرده.

این دوربین دوگانه، عملکردی کاملاً مشابه به نوت 8 دارد. از یک سو سنسور 12 مگاپیکسی با گشودگی دهانه لنز متغیر را داریم -که روی گلکسی اس 9 نیز یافت می شود- و از سوی دیگر، سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.4 به ثبت تصاویر پرتره کمک می کند. هر دو لنز از لرزشگیر اپتیکال بهره می برند و امکان اعمال افکت عمق میدان را فراهم می آورند.

پردازش تصویر چند فریمی

این نکته، یکی از برجسته ترین قابلیت های خانواده گلکسی اس 9 به حساب می آید. به لطف پردازنده سیگنال تصویر جدید، پرچمداران تازه از راه رسیده سامسونگ قادر به استفاده از چندین تصویر برای کاهش نویز در پردازش ثانویه هستند. با بهره گیری از DRAM در سنسور دوربین، گلکسی اس 9 می تواند با با سقف سرعت 4 برابری، به ثبت 4 برابر تصویر بیشتر بپردازد.

این موبایل در کسری از ثانیه، 12 تصویر ثبت کرده و آنها را به دسته های 4 تایی تقسیم می کند. پس از این، نرم افزار دستگاه به استخراج جزییات تصاویر هر دسته می پردازد تا بهترین تصویر را تولید کند. سپس سه تصویر باقی مانده برای آخرین بار پردازش می شوند تا کیفیت به بالاترین میزان ممکن برسد.

ویدیوهای اسلو موشن اتوماتیک و 960 فریم

حافظه دسترسی تصادفی ایستا در دوربین گلکسی اس 9، در فیلم برداری سوپر اسلو موشن نیز کاربردی ظاهر می شود. پرچمدار سامسونگ می تواند تا چهار برابر فریم بیشتری نسبت به اس 8 ثبت کند و به همین خاطر، ویدیوهای اسلو موشن حالا به جای 240 فریم بر ثانیه، با 960 فریم بر ثانیه ثبت می شوند؛ هرچند که رزولوشن هنوز همان 720p HD سابق است.

چیزی که قابلیت تصویربرداری اسلو موشن گلکسی اس 9 را از سایر موبایل های رقیب متمایز می کند، «حالت اتوماتیک» است که می تواند زمان دقیق آغاز افکت اسلو موشن را پیش بینی و به صورت خودکار آن را فعال کند.

به محض اتمام فیلم برداری اسلو موشن، گلکسی اس 9 به ذخیره فایل پرداخته و آن را در قالب یک GIF قابل اشتراک گذاری ارائه می دهد. این فایل های گیف هم از قابلیت های متفاوتی مانند ایجاد لوپ یا پخش به صورت برعکس پشتیبانی می کنند که قطعاً برای کاربران جالب خواهند بود.

گشودگی دهانه لنز متغیر

دوربین های سامسونگ اغلب در نور کم کارایی مناسبی نداشته اند و این کمپانی با امید تغییر این رویه در گلکسی اس 9 از لنزی استفاده کرده که گشودگی آن بین f1.5 و f2.4 متغیر است .

این دوربین هنگام تصویربرداری از مناظر درخشان و برای جلوگیری از افزایش بیش از حد نور از دیافراگم f2.4 بهره برده و در مناظری با نور ناکافی از دیافراگم f/1.5 بهره می برد که جذب نور را نسبت به گلکسی اس 8 تا 28 درصد افزایش می دهد. در صورتی که کاربر این قابلیت را در حالت دستی قرار دهد، می تواند هر گزینه را بر اساس اولویت های خود انتخاب کند.

اموجی واقعیت افزوده

سفارشی سازی یکی از ویژگی های اصلی گلکسی اس 9 است که حتی راهش به اموجی ها هم باز شده. قابلیت اموجی سه بعدی که از آیفون 10 الهام گرفته شده، با بهره گیری از اسکن سه بعدی امکان ساخت اموجی های متحرک را فراهم می کند. بخش های مختلفی از این اموجی ها از قبیل مو، رنگ، لباس و لوازم جانبی را نیز می توان تغییر داد.

پس از ایجاد اموجی می توانید تصاویر یا ویدئوهایی از آن را ذخیره کنید. ذخیره خودکار اموجی ها نیز آنها را در قالب 18 گیف مختلف در گالری و کیبورد ذخیره می کند.

LTE گیگابیتی

یکی از کلیدی ترین ویژگی های چیپست اسنپدراگون 845 پشتیبانی از LTE Cat 18 است که امکان دانلود محتوی با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را فراهم کرده و گلکسی اس 9 را در این زمینه یک سروگردن بالاتر از رقبا قرار می دهد.

اسپیکرهای استریو

یکی دیگر از زمینه هایی که موبایل های گلکسی در آن چندان عرض اندام نکرده اند، کیفیت صدای خروجی بوده است. کمپانی کره ای برای جبران این مساله، با همکاری کمپانی Harmon اسپیکر AKG دیگری را به پنل جلو اضافه کرده است. این اسپیکرها 1.4 برابر قوی تر از نمونه تعبیه شده در گلکسی اس 8 هستند و به لطف فناوری Dolby Atmos صدایی با کیفیت و گیرا ارائه می کنند.

اسکن هوشمند

سری گلکسی اس 8 با سه فناوری امنیتی مختلف عرضه شده بود که عبارتند از سنسور اثر انگشت، اسکنر عنبیه و شناسایی چهره که دو مورد آخر در شرایط نوری نامناسب عملکرد چندان مطلوبی نداشتند.

سامسونگ برای رفع این مشکل و تقویت امنیت گلکسی اس 9 این دو فناوری را با هم ترکیب کرده به گونه ای که در کارهای روزمره از سرعت بالای شناسایی چهره استفاده شده و در موارد خاص مثل پرداخت های مالی اسکنر عنبیه فعال می شود که ایمنی به مراتب بالاتری دارد.

در پایان از شما دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با ویژگی های پرچمدار جدید سامسونگ، ویدیوی نگاه نزدیک دیجیاتو به گلکسی اس 9 پلاس را اینجا مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • unknown457
    unknown457 | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    یک دلیل بگین واسم که این همه امکانات اسکی خالص از سونی نباشه !؟ چیزی که واسه ماها 2 ساله خاطرس واسه اینا ارزوست ! مفتی بهم بدن پرتش میکنم تو صورت طرف !

    • romas
      romas | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

      ببخشید چرا چرتو پرت میگی؟
      کدومش واسه شما خاطرس؟
      حسگر عنبیه ؟
      دیافراگم متغییر؟
      صفحه اولد ؟
      صدای دالبی؟
      پردازش تصویر بدون نویز؟
      ببخشید که همون اسنپ 845 رو خاطراتتون سامسونگ ساخته
      مطمئن باش اگه سونیو بهت مفت دادن هیچکس سامسونگو بهت مفت نمیده

  • MR_Omidvar
    MR_Omidvar | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    1دلیل برای نخریدن S9 : صبر میکنیم ببینیم Huawei P20 چجوریه. که احتمالا با این مشخصات درز کرده ازش تو بعضی زمینه ها بالاتره. ?

    • romas
      romas | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

      خخخخخخ هواوی !

  • ALLAN.MPR
    ALLAN.MPR | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    از این نه مورد چهارتاش بکار من میاد
    واسه بقیش دلیلی نمی بینم که پول بدم

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    خخخخخخخ اشغالی دیگر از کپی کار کره ایی که ریششون و جونشون گرو در امریکاست خخخخخخخخخخخخخخخحخخ

    • romas
      romas | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

      قرصاتو حتما بخور

  • farzadhuaweiparast
    farzadhuaweiparast | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    چرا با هواوی میت 10 پرو مقایسه نمیکنید این جوجه رو؟

    • sepehr
      sepehr | ۷ اسفند ۱۳۹۶

      هواوی رو با اون رابط کاربری داغونش خیلی دست بالا گرفتی ها هه?

    • romas
      romas | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

      شما بهتره یه نگاهی به قدمت سامسونگ و هواوی بندازی بعد بگی جوجه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی