ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویوو ایپکس رویای موبایل بدون حاشیه‌ را محقق می‌کند

چندی پیش شرکت چینی ویوو با معرفی اولین تلفن‌هوشند مجهز به تکنولوژی حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر تاریخ سازی کرد و توجه‌ مخاطبان را به خود جلب نمود. حال ویوو که از تولیدکنندگان مطرح تلفن هوشمند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

چندی پیش شرکت چینی ویوو با معرفی اولین تلفن‌هوشند مجهز به تکنولوژی حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر تاریخ سازی کرد و توجه‌ مخاطبان را به خود جلب نمود. حال ویوو که از تولیدکنندگان مطرح تلفن هوشمند در چین به شمار می رود و همان شرکت صاحب اوپو و وان پلاس مالکیت آن را بر عهده دارد از موبایلی رونمایی کرده که از نسبت نمایشگر به بدنه‌‌ی ۹۸ درصدی بهره می‌برد و در صورت عرضه می‌تواند لقب اولین موبایل کاملاً بدون حاشیه‌ را به خود اختصاص دهد.

البته ناگفته نماند که ویوو ایپکس هنوز یک طرح مفهومی است و هیچ اطلاعاتی از عملکرد، توانایی و نرم‌افزار این گجت موجود نیست اما نسبت تصویر باورنکردنی این موبایل به تنهایی قابلیت منحصر به فردی به حساب می‌آید.

تلفن هوشمند یاد شده از یک نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با کیفیت FullHD+ و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد اما هیچکدام از این مشخصه‌ها به اندازه‌ی پلتفرم اولد انعطاف پذیری که در این گجت تعبیه شده مهم نیستند.

حاشیه‌‌های کناری نسخه‌ی آزمایشی این موبایل تنها ۱.۸ میلیمتر بوده و حاشیه‌ی پایینی‌اش ۴.۳ میلیمتر اندازه دارد. به طور طبیعی این مشخصه می‌تواند استفاده از این محصول با یک دست را سخت تر کند اما هیچ مشکلی نیست که با طراحی UX به خصوص حل نشود.

از ویژگی منحصر به فرد دیگری که در ویو ایپکس تعبیه شده است می‌توان به حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر آن اشاره کرد. در نمایش اولیه این تلفن هوشمند، حسگرش می‌توانست از زیر نمایشگر، دو اثر انگشت کاربر را اسکن کرده و هویت او را از این طریق احراز کند. البته به گفته سازندگانش محدوده‌ی تشخیص اثر انگشت، نیمی از صفحه را اشغال نکرده و تنها یک سوم از آن را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این ویوو به سختی در حال کار روی توانایی‌های منحصر به فرد دیگری است تا ایپکس را به موبایل رویایی نسل بعد تبدیل کند. برای مثال دوربین سلفی به کار رفته در آن به جای آنکه در بریدگی یا در پایین موبایل قرار بگیرد، کارکرد خلاقانه و متفاوتی خواهد داشت. این دوربین ۸ مگاپیکسلی پشت نمایشگر این گجت مخفی شده و می‌تواند در مواقع نیاز بیرون آمده و  از کاربر عکس برداری کند. اگرچه این دوربین به ۰.۸ ثانیه برای آماده شدن نیاز دارد و صدایی عجیب و غریبی نیز طی این پروسه ایجاد می کند اما می‌تواند جایگزینی برای بریدگی شایع شده میان موبایل‌های هوشمند باشد.

بدون حاشیه بودن ویو ایپکس با اینکه خود مشخصه منحصر به فردی است اما موجب شده که جایی برای تعبیه بلندگو در این محصول نباشد. از این رو ویوو مجبور شده کل نمایشگر را بلرزاند تا بتواند از آن به عنوان یک بلند‌گو نیز استفاده کند. با اینکه کیفیت صدای تولید شده از این روش بسیار عالی نخواهد بود اما می‌تواند عملی باشد.

البته باید به خاطر داشت که ویوو ایپکس تنها طرحی مفهومی است و هنوز شرکت یاد شده برنامه‌ای برای تولید انبوه و عرضه‌ی این موبایل ارائه نکرده است. بنابراین هنوز مشخص نیست که ویوو بتواند طرح مفهومی خود را عملی کرده و رویای موبایل بدون حاشیه‌ را محقق کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    اگ تولید انبوه بشه قطعا میخرمش

مطالب پیشنهادی