ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 9 آپدیت های اندروید را سریع تر دریافت می کند

سامسونگ دیروز طی رویداد رونمایی از گلکسی اس 9 بسیاری از قابلیت های جدید از جمله چیپست اسنپدراگون 845، دوربین دوگانه با فیلم برداری فوق سریع و غیره را توضیح داد اما یکی از مواردی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

سامسونگ دیروز طی رویداد رونمایی از گلکسی اس 9 بسیاری از قابلیت های جدید از جمله چیپست اسنپدراگون 845، دوربین دوگانه با فیلم برداری فوق سریع و غیره را توضیح داد اما یکی از مواردی که علی رغم اهمیت بالا هیچ توضیحی درباره آن ارائه نشد پشتیبانی این موبایل از پروژه Treble بود، که حالا به صورت رسمی تائید شده است.

یکی از مشکلات سیستم عامل اندروید، اختلاف زمان زیاد بین معرفی نسخه جدید از سوی گوگل و انتشار آن توسط سازندگان تلفن های هوشمند است، برای مثال با گذشت تقریبا یک سال از عرضه گلکسی اس 8، این موبایل تا همین اواخر از اندروید نوقا بهره می برد.

مساله اپدیت کند اندروید به روش برقراری ارتباط لایه های نرم افزاری با سخت افزار موبایل هم مرتبط می شود، به عبارت دیگر سامسونگ در هر بروزرسانی ناچار است بخش های متعددی از کد اندروید را اپدیت کند. گوگل با درک مشکلات امنیتی و کاربردی عدم بروزرسانی اسمارت فون ها طی کنفرانس I/O 2017 پروژه Treble را معرفی کرده که در آن کُدهای مربوط به سخت افزار و چیپست از هم جدا شده اند.

بنابرین دیگر نیازی نیست که کمپانی کره ای برای ارائه آپدیت های اندروید منتظر دریافت بروزرسانی از کمپانی هایی مثل کوالکام باشد یا دست به تغییرات عمده ای در کدهای منبع سیستم عامل بزند.

از انجایی که این پروژه انتشار بروزرسانی را در حد ارائه پچ های امنیتی تسهیل کرده، انتظار می رود که روند اپدیت گلکسی اس 9 و مدل پلاس آن نسبت به نسل های قبل سرعت بیشتری داشته باشد.

پروژه Treble در اسمارت فون هایی که به صورت پیش فرض با اندروید اوریو عرضه می شوند، ارائه شده اما گلکسی اس 8 که به تازگی اوریو را دریافت کرده هنوز از این قابلیت برخودار نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • milad
    milad | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    نوت ۸ چی ؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی