ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سونی از اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت پرده برداشت؛ پرچمدارانی برای لمس سرگرمی

سونی هر ۶ ماه به عرضه پرچمدران جدید خود ادامه می دهد، از جمله Xperia XZ2 و نسخه ی کوچک تر آن که XZ2 Compact نام دارد و لحظاتی پیش روی صحنه نمایشگاه موبایل بارسلون رونمایی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۱

سونی هر ۶ ماه به عرضه پرچمدران جدید خود ادامه می دهد، از جمله Xperia XZ2 و نسخه ی کوچک تر آن که XZ2 Compact نام دارد و لحظاتی پیش روی صحنه نمایشگاه موبایل بارسلون رونمایی شدند. اما به نظر می رسد شرکت ژاپنی این بار تلاش کرده است علاوه بر سخت افزار داخلی، طراحی بیرونی پرچمداران خود را هم بهبود دهد.

البته زبان طراحی جدید سونی که Ambient Flow نام دارد از نظر کلیاتی مثل سادگی و قرینه بودن به نسل های قبلی شباهت دارد، اما به نظر می رسد حاشیه های نمایشگر کمتر شده و پشت بدنه به جای سطح صاف، شاهد استفاده از شیشه ی خمیده هستیم.

با این طراحی جدید، به نظر می رسد موبایل های سونی نسبت به محصولات قبلی که بدنه تخت و خطوط شکسته داشتند، هنگام در دست گرفتن حس مناسب تری داشته باشند، اما باید توجه داشت که ضخامت پرچمدار اصلی ۱۱.۱ میلی متر و نسخه کامپکت ۱۲.۱ میلی متر است و در سال ۲۰۱۸ بسیار ضخیم به حساب می آید.

حسگر اثر انگشت از کنار بدنه که محل مرسوم در موبایل های سونی بود، به پشت بدنه رفته و محل لنز دوربین هم کمی غیر معمول به نظر می رسد. هر دو نسخه به چهارچوب فلزی مجهز هستند و بدنه ی دستگاه در برابر آب مقاومت دارد.

صفحه نمایش هر دو تلفن هوشمند +Full HD است و از فناوری HDR و استاندارد رنگ BT.2020 پشتیبانی می کند، با این تفاوت که پرچمدار اصلی ۵.۷ اینچی و نسخه ی کامپکت ۵ اینچی هستند. در هر دو محصول پنل LCD به کار رفته و نسبت تصویر ۱۸ به ۹ است که اخیراً در موبایل های متعدد به چشم می خورد.

سونی به عنوان یکی از تولید کنندگان قدیمی دستگاه های صوتی تصویری، در تولید پرچمداران جدید خود هم روی سرگرمی تمرکز داشته است و فناوری های متعددی را در حوزه صدا، تصویر و دوربین به کار گرفته است.

موتور پردازش تصویر Sony BRAVIA برای پردازش ویدیوهای HDR کاربرد دارد و فناوری X-reality هم کیفیت ویدیوهای معمولی را برای مشاهده روی صفحه نمایش HDR دستگاه بهبود می دهد.

اما ویژگی جذاب تر فناوری Dynamic Vibration یا لرزش پویا نام دارد که برای پرچمدار اصلی در نظر گرفته شده و قادر است با تحلیل داده های صوتی ویدیوی در حال پخش، برای شما تجربه ی لمسی جدیدی خلق کند.

در حقیقت این فناوری قصد دارد حس ادراکی لامسه را به بازی و فیلم های شما اضافه کند و با استفاده از آن هیجان را افزایش دهد. البته طبعاً تا زمانی که میزان تاثیر این ویژگی جدید در عمل مشخص شود، نمی توان در مورد عملکرد آن نظر قطعی داد. نسخه کامپکت علاوه بر فناوری لرزش پویا، بر خلاف برادر بزرگتر خود از قابلیت شارژ بی سیم Qi هم پشتیبانی نمی کند.

متاسفانه هر دو پرچمدار جدید سونی فاقد جک ۳.۵ میلی متری هدفون هستند و به نظر می رسد طرفداران این برند هم باید به فکر تهیه هدفون های بلوتوث باشند. در عوض در هر دو محصول اسپیکر استریو به چشم می خورد که حالا صدای آن نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد بلند تر شده است.

لیست مشخصات طولانی دوربین دستگاه تقریباً با پرچمدار قبلی یکی است که در ادامه مهم ترین آنها را مشاهده می کنید:

  • سنسور ۱۹ مگاپیکسلی IMX400
  • ابعاد سنسور ۱/۲.۳ اینچی
  • مجهز به فناوری Motion Eye
  • لنز با ضریب اف ۲.۰
  • لرزشگیر ۵ محوره
  • فوکوس خودکار پیشگویانه هیبریدی از نوع لیزری/تشخیص فاز/تشخیص کنتراست
  • فرستنده مادون قرمز برای تنظیم طراز سفیدی
  • فلش LED
  • دکمه شاتر سخت افزاری روی بدنه

اما سونی به لطف چیپست جدید اسنپدراگون ۸۴۵ ویژگی های جدیدی به دوربین پرچمدار خود افزوده است، از جمله نسل جدید الگوریتم پردازش تصویر BIONZ که نویز کمتر، جزئیات بیشتر و رنگ های بهتری دارد و می تواند در تاریکی نور بیشتری جذب کند. اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت ضمناً اولین تلفن های هوشمند جهان با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K HDR هستند.

سونی علاوه بر این رزولوشن ویدیوهای فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه را به 1080p افزایش داده است. البته باید توجه داشته باشید که پرچمدار قبلی به لطف حافظه رم ISP قادر بود ۳ صدم ثانیه ویدیو فوق آهسته با رزولوشن 720p ضبط کند. در نسل جدید مقدار این حافظه افزایش نداشته است، در نتیجه امکان ضبط ویدیوهای 1080p نصف رزولوشن 720p خواهد بود.

پرچمداران جدید سونی علاوه بر چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ به ۴ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پر سرعت UFS، باتری های ۳۱۸۰ و ۲۸۷۰ میلی آمپر ساعتی، بلوتوث ۵ و USB 3.1 نوع A هستند. علاوه بر این امکان افزایش حافظه با کارت حافظه وجود دارد، اما بر خلاف بسیاری از موبایل های قبلی سونی جایگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه یکی است و باید برای استفاده، بین آنها انتخاب کنید.

عرضه پرچمداران جدید سونی در هفته های آینده در رنگ های مشکی،نقره ای، سبز و صورتی آغاز می شود، اما شرکت ژاپنی هنوز در مورد قیمت آنها اطلاع رسانی نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • sina zakeri
    sina zakeri | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    این چه وضع طراحیه آخه. یکی از یکی دیگه زشت تر. خدا رو شکر بقیه هم با من هم نظرن انگار. طراحی و زیبایی و خوش دستی فقط وی 30 پلاس به نظرم و بقیه محصولات ال جی

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    اوستا چند تا سونی خوب بنداز بالا پرچم را سفت کنیم ?

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    آجر پاره سونی مناسب برای بنایی ? ? ?

    • یه نفری.
      یه نفری. | ۷ اسفند ۱۳۹۶

      ساندیستو بنوش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی