ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز نهایی طرح رجیستری به سال آینده موکول شد

با آغاز شروع طرح رجیستری از پاییز امسال، حدس و گمان‌های زیادی درباره نحوه نهایی شدن آن زده می‌شد و مشخص نبود که تمامی برندهای موبایل چه زمانی مشمول طرح رجیستری خواهند شد. چندی پیش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۵۸

با آغاز شروع طرح رجیستری از پاییز امسال، حدس و گمان‌های زیادی درباره نحوه نهایی شدن آن زده می‌شد و مشخص نبود که تمامی برندهای موبایل چه زمانی مشمول طرح رجیستری خواهند شد. چندی پیش با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، هم وزیر ارتباطات و هم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر از نهایی شدن این طرح تا پایان سال دادند، با این حال به نظر می‌رسد این وعده‌ها عملی نخواهد شد و پایان طرح رجیستری به سال آینده موکول شده است.

وزیر ارتباطات کشورمان، «محمدجواد آذری جهرمی» در توییت خود این خبر را تایید کرده و علت آن را به سه دسته تقسیم‌بندی کرده است: سهم 50 درصدی سامسونگ در بازار موبایل کشور، لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف کننده نهایی.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «حسین فلاح جوشقانی» نیز در گفتگوی خبری خود با ماهنامه پیوست ضمن تاکید بر این مساله گفته است:

«برای مدیریت بهتر، برند‌های باقی‌مانده گوشی‌های تلفن همراه، تا هفته دوم فروردین سال ۹۷ رجیستر می‌شوند. براساس اعلام‌ قبلی تمام سعی ما این بود که تمام برندهای تلفن همراه تا پایان سال تحت پوشش طرح رجیستری قرار بگیرند اما حداکثر تا دوهفته اول فروردین ماه تمام برندهای باقی‌مانده رجیستر خواهند شد.»

جوشقانی مدیریت منطقی و بدون مشکل را یکی از وظایف اصلی سازمان رگولاتوری در برابر طرح رجیستری عنوان نموده و خاطرنشان کرده است که بعد از قرار گرفتن برند الجی در طرح رجیستری، تماس‌ها و سوالات مردم نسبت به قبل 5 برابر شده است، آنهم با وجود اینکه این برند سهم چندانی در بازار کشورمان در مقایسه با هواوی و سامسونگ ندارد:

«مطمئنیم با اضافه شدن برندهای جدید این تماس‌ها با توجه به سهم قابل توجه هواوی و سونی ۱۰ برابر می‌شود.تنها دلیل اینکه مراحل نهایی رجیستری گوشی به دوهفته اول سال ۹۷ موکول شده نگرانی بابت ارائه سرویس مناسب به مردم است و دلیل دیگری از جمله بهم‌ریختگی بازار و دیگر شایعات مطرح شده را رد می‌کنیم.»

پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 به زودی وارد کشور خواهد شد و فروش آن تا قبل از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد و باید دید که فروش این موبایل در بازار کشورمان با توجه به قرار نگرفتن در طرح رجیستری چگونه خواهد بود. طبق آخرین گزارشات قرار است برندهای هواوی و نوکیا از 14 اسفند و سونی و تکنو از 26 اسفند امسال وارد طرح رجیستری شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    من یک مصرف کننده هستم
    به خاطر گرونی و چیزایی که به کا تحمیل کردید
    هیچ وقت نخواهم گذشت.
    انشالله به همون دین و خدایی که کم مردمو شکوندید به جای گرم نه ! به جهنم برید

مطالب پیشنهادی