ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کروم‌بوک‌های سه‌گانه‌ لنوو برای مصارف آموزشی معرفی شدند

شرکت لنوو که از کمپانی‌های باسابقه در تولید لپتاپ‌های تحت ویندوز به شمار می‌رود در کنگر‌ه جهانی موبایل در بارسلونا، سه گانه‌ای از کروم‌بوک‌های آموزشی نیز رونمایی نمود. در طراحی این کروم‌بوک‌های سه گانه فاکتور‌هایی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

شرکت لنوو که از کمپانی‌های باسابقه در تولید لپتاپ‌های تحت ویندوز به شمار می‌رود در کنگر‌ه جهانی موبایل در بارسلونا، سه گانه‌ای از کروم‌بوک‌های آموزشی نیز رونمایی نمود. در طراحی این کروم‌بوک‌های سه گانه فاکتور‌هایی مقاومتی در نظر گرفته شده که آنها را به لپتاپ‌های آموزشی بسیار مناسبی تبدیل کرده است.

این گجت‌ها از کیبورد، لولا‌ها و درگاه‌های تقویت شده ‌ای بهره می برند که موجب شده کروم‌بوک‌های سه گانه لنوو بتوانند افتادن از ارتفاع ۳۰ اینچی را تحمل کرده و مصحولاتی ضد ضربه لقب گیرند. در ذهن کاربران‌ این محصولات تداعی کننده‌ی لپتاپ‌های قدیمی ایسوس Eee در دهه گذشته هستند که در واقع عملکرد‌ خالص را با یک قیمت مناسب فراهم می‌آورد.

ساده‌ترین مدل از این کروم بوک‌های سه‌گانه‌ی لنوو، ۱۰۰ ای نام دارد که با قیمتی معادل ۲۱۹ عرضه شده و از یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۳۶ در ۷۶۸ پیکسل به همراه یک کیبورد کوچک بهره می‌برد که به ادعای سازندگانش تجربه‌ی تایپ با آن خسته کننده نیست.

کروم‌بوک ۲۷۹ دلاری ۳۰۰ ای از قابلیت لمسی صفحه نمایش بهره می‌برد و می‌توان با اسفاده از یک قلم مخصوص HB2 روی آن طراحی نمود. علاوه بر این یک لولای ۳۶۰ درجه نیز برای چرخش آسان در لپتاپ یاد شده تعبیه شده است.

کرومبوک ۵۰۰ ای نیز که ۳۴۹ دلار قیمت دارد نیز از یک قلم مخصوص نیست بهره می‌برد که می‌تواند تجربه‌ی نوشتن و طراحی بدون لگ و تاخیر را به ارمغان می‌آورد.

کروم بوک‌های سه‌گانه‌ی لنوو همگی از صفحه نمایش و رزولوشن یکسانی استفاده می‌کنند و شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. تمامی ‌آنها از درگاه شارژ USB-C و عمر باتری ۱۰ ساعته بهره می‌برند.

پردازنده‌ی به کار رفته در دو مدل ۱۰۰ ای و ۵۰۰ ای به ترتیب سی پی یو های سلرون اینتل N3350 و N3450 خواهند بود اما مدل ۳۰۰ ای از چیپست MTK 8173C مدیاتک بهره می‌برد که مبتنی بر معماری ARM طراحی شده است. تفاوت دیگر این محصولات این است ۳۰۰ ای از درگاه SD کارت بهره می برد درحالیکه دو مدل دیگر درگاه MicroSD خواهند داشت.

درست است که این کروم‌بوک‌ها با توجه به عرضه‌ی مدل‌های پیشرفته‌تر و زیباتر یوگا و فلکس آنچنان زیبا و پرکاربرد به نظر نمی‌رسند اما توجه داشته باشید قیمتی بسیار کمتر از محصولات یاد شده دارند. علاوه بر این قطعات تقویت شده این لپتاپ‌ها و ویژگی‌های کاربردیشان، آنها را به بهترین گزینه برای لپتاپ دوم و آموزشی بدل می‌کند که علاوه بر مقاومت بالا قادرند عملکرد مناسبی داشته و به کار آیند.

لنوو دو مدل ۳۰۰ ای و ۵۰۰ ای را بلافاصله عرضه می‌کند و قرار است تا فروردین ماه مدل ۱۰۰ ای را نیز به بازار روانه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی