ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

زوال جهانی خودروهای سدان؛ مزدا CX-5 پر فروش ترین محصول مزدا در سال 2017

مزدا CX-5 در بازار آمریکای شمالی که یکی از بازارهای فروش اصلی این برند است نه تنها در ماه ژانویه توانست دیگر محصولات این شرکت را پشت سر بگذارد بلکه فروش آن از مجموعه فروش ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

مزدا CX-5 در بازار آمریکای شمالی که یکی از بازارهای فروش اصلی این برند است نه تنها در ماه ژانویه توانست دیگر محصولات این شرکت را پشت سر بگذارد بلکه فروش آن از مجموعه فروش محصولات دیگر این شرکت نظیر سدان های اسپرت و محبوب مزدا 3 و مزدا 6 نیز بیشتر بوده است.

مزدا CX5

مزدا موفق شد 13،463 دستگاه CX-5 به فروش برساند. در واقع این رقم خبر از رشد فروش 67 درصدی می دهد. مدل های 3،6، میاتا، CX-3 و CX-9 در مجموع 11.499 دستگاه به فروش رفته اند. این رقم برابر با 46 درصد فروش مزدا در این ماه بوده است.

در بین این خودروها مزدا 3 با فروش 5825 دستگاهی پر فروش ترین بوده است. دیگر SUV های مزدا همچون CX-3 و CX-9 به ترتیب فروشی برابر با 1350 و 2336 دستگاهی داشته اند.

گرچه مزدا احتمال می دهد که با عرضه مدل جدید 6 و همچنین نسخه جدید 3 با موتور اسکای اکتیو X بتواند فروش بیشتری را در این دو مدل تجربه کند اما در هر صورت نمی توان این مسئله را کتمان کرد که بازار خودرو به سمت کراس اور ها جهت گیری شدیدی کرده است و فروش این خودرو ها هر روز بیشتر از قبل می شود.

مزدا CX-5 در بازار آمریکا در بازه قیمتی 25 تا 32 هزار دلار عرضه می شود. موتور تراکم بالای مزدا به حجم 2.5 لیتری توانایی تولید 187 اسب بخار قدرت را دارد و به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک مجهز شده است.

از رقبای این خودرو می توان به هوندا CR-V، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، تویوتا RAV-4 و...اشاره کرد.

در حال حاضر در کشور ما گروه بهمن خودرو به عنوان متولی برند مزدا در ایران همچنان در حال مونتاژ نسل قدیم مزدا 3 است و با توجه به تبلیغات برند هاوال و بسترن در ایران، هنوز برنامه این شرکت برای عرضه خودروهای جدید مزدا در ایران به شکل رسمی مشخص نشده است.

با این حال امید می رود که در آینده شاهد بازگشت برخی از خودروهای به روز مزدا به خیابان های ایران زمین باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی