ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس ذنفون 5z را معرفی کرد؛ پرچمداری برای عصر طلایی موبایل

ایسوس در کنفرانس خبری که دقایقی قبل در شهر بارسلون برگزار شد از جدیدترین موبایل پرچمدارش به نام ذنفون 5z رونمایی کرد. این تلفن همراه با طراحی متفاوت و سخت افزاری قدرتمند، رقیب شایسته ای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۶

ایسوس در کنفرانس خبری که دقایقی قبل در شهر بارسلون برگزار شد از جدیدترین موبایل پرچمدارش به نام ذنفون 5z رونمایی کرد. این تلفن همراه با طراحی متفاوت و سخت افزاری قدرتمند، رقیب شایسته ای از این شرکت تایوانی در نبرد بزرگان دنیای تکنولوژی به شمار می رود.

همان طور که انتظار می رفت، ذنفون 5z به عنوان عضوی از خانواده جدید موبایل های ایسوس، شباهت زیادی با ذنفون 5 دارد که در همین مراسم معرفی شد. وجه تمایز اصلی این خانواده با محصولات قبلی این شرکت، نمایشگری لبه تا لبه است که بریدگی یا «ناچ» کوچکی در قسمت بالایی دارد و البته این دستگاه را به آیفون X شبیه می کند.

شباهت های زیادی بین ذنفون 5 و 5z وجود دارد، یعنی مثل سال قبل که ذنفون 4 و مدل پرو را داشتیم، ذنفون 5z هم مدل حرفه ای و قوی تری از ذنفون 5 محسوب می شود. بنابراین نمایشگر 6.2 اینچی این دستگاه همان رزولوشن فول اچ دی پلاس (2280×1080 پیکسل) دارد که تصویری با نسبت نامعمول 19:9 را مقابل چشمان شما قرار می دهد. پنل به کار رفته در این دستگاه هم از نوع LCD IPS است که به گفته سازنده، گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد.

چیپست اسنپدراگون 845 و حداکثر 8 گیگابایت رَم، سخت افزار اصلی ذنفون 5z را تشکیل می دهند

حالا نوبت به بخش هیجان انگیز ماجرا یعنی تفاوت اصلی بین این دو موبایل می رسد. برخلاف ذنفون 5 که چیپست میان رده اما قدرتمند اسنپدراگون 636 را به کار گرفته، ذنفون 5z هیولای مهارنشدنی امسال کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 را در خود جای داده که نهایت قدرت یک موبایل را در دستان شما قرار خواهد داد. در کنار این مغز متفکر، حداکثر هشت گیگابایت حافظه رَم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در اختیار شما قرار می گیرد تا تمامی نیازهای روزمره و حرفه ای خود را برآورده سازید.

در مورد امکانات تصویربرداری، ذنفون 5z همان ماژول دوگانه ذنفون 5 را دارد. این دوربین دوگانه از یک حسگر 12 مگاپیکسلی اصلی با پیکسل های بسیار بزرگ 1.4 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/1.8 تشکیل شده که به زعم سازنده، عملکرد کم نظیری در محیط های کم نور ارائه می کند. در کنار این دوربین حرفه ای، یک حسگر 8 مگاپیکسلی با لنز عریض 120 درجه هم قرار گرفته که فضای بیشتری را در کادر جا می دهد. دوربین سلفی این دستگاه هم حسگر 8 مگاپیکسلی دارد.

امسال که تب AI دنیای موبایل را فرا گرفته، ایسوس هم روی این قابلیت مانور می دهد و خانواده ذنفون 5 را AI-driven می نامد. یکی از قابلیت های هوشمند ذنفون 5z توانایی تشخیص صحنه های مختلف از بین 16 حالت از پیش تعریف شده و انتخاب بهترین تنظیمات برای آن است، قابلیتی که پیش از این در پرچمداران اخیر هواوی دیده بودیم.

قابلیتی به نام AI Photo Learning هم شیوه ویرایش عکس ها توسط شما را یاد می گیرد و آنها را در آینده به صورت پیش فرض روی عکس هایتان اعمال می کند. قابلیت ثبت پرتره و محو کردن پس زمینه هم که پیش تر در موبایل های ایسوس دیده می شد، اکنون به شکل هوشمند تر و دقیق تری اعمال می شود.

دیگر ویژگی برجسته ذنفون 5z را باید در بخش صدا جستجو کرد. اسپیکر داخلی این تلفن همراه با استفاده از آمپیلیفایر حرفه ای و فناوری های پیشرفته، صدای بلند و واضحی را پخش می کند. ذنفون 5z از خروجی صدای های-رزولوشن 24 بیتی/192 کیلوهرتزی نیز بهره مند است و پشتیبانی از فناوری های AptX HD و LDAC هم کیفیت بالای صدای بلوتوث را تضمین می کند.

قیمت ذنفون 5z در بازار اروپا 479 یورو اعلام شده که واقعاً قیمت بسیار معقولی برای یک پرچمدار واقعی به شمار می رود. به نظر می رسد ایسوس در کنار تمام قابلیت های برجسته ذنفون 5z از فاکتور قیمت هم برای غلبه بر رقبای پرآوازه خود استفاده کرده است. البته برای تهیه این موبایل باید کمی بیشتر صبر کنید چون ذنفون 5z از ماه ژوئن سال 2018 یعنی خرداد ماه سال آینده وارد بازار خواهد شد.

در ادامه می توانید جدول مشخصات کامل موبایل پرچمدار ایسوس ذنفون 5z را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • morteza r11
    morteza r11 | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    گوشیاش پر از مشکل سخت افزاری هستن ۶ ماه بیشتر کار نمیکنن من تجربه زنفون ۲ دارم که اینارو میگم نرم افزار هم افتضاح آبدیت هم که اصلا نمیده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی