ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

3D NAND
تکنولوژی

میکرون از چیپ های حافظه جدید 3D NAND برای پرچمداران اندرویدی رونمایی کرد

شرکت میکرون تکنولوژی در جریان نمایشگاه MWC، از سری جدید چیپ های حافظه 3D NAND خود برای پرچمداران اندرویدی پرده برداشت. چیپ های جدید که نسل دوم 3D NAND محسوب می شوند، بر پایه استاندارد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۳

شرکت میکرون تکنولوژی در جریان نمایشگاه MWC، از سری جدید چیپ های حافظه 3D NAND خود برای پرچمداران اندرویدی پرده برداشت. چیپ های جدید که نسل دوم 3D NAND محسوب می شوند، بر پایه استاندارد UFS ۲.۱ طراحی شده و ماژول های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی را شامل می شوند که تا انتهای بهار امسال در اختیار سازندگان تلفن های هوشمند قرار خواهند گرفت.

چیپ های مذکور، بر مبنای تکنولوژی سه وجهی 3D NAND کار می کنند که میکرون موارد استفاده آن ها را کمک به عملکرد بهتر در اپلیکیشن های هوش مصنوعی ذکر می کند. مضاف بر این، محصولات جدید میکرون می توانند در موارد دیگری مثل تشخیص چهره و اپلیکیشن های واقعیت مجازی نیز عملکرد بهتری را برای پرچمداران اندرویدی به ارمغان بیاورند.

سامسونگ رقیب مستقیم میکرون برای تولید چیپ های حافظه محسوب می شود

میکرون ادعا می کند که نسل دوم این چیپ ها، برای عکاسی با موبایل و اشتراک گذاری تصاویر بسیار ایده آل هستند و قادرند حجم عظیمی از داده ها را با حداقل تأخیر منتقل کنند. ضمنا چیپ های 3D NAND جدید در عین داشتن ابعاد کمتر، سلول های ذخیره بیشتری نسبت به نسل گذشته خود دارند و در مصرف انرژی باتری هم بهینه تر عمل می کنند.

همچنین گفته شده که این چیپ های حافظه ۵۰ درصد در مقایسه با نسل قدیمی سریع تر بوده و در عین اندازه یکسان، دو برابر حافظه بیشتری در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. تاریخ عرضه این چیپ ها هنوز مشخص نشده، با این وجود احتمالا در نیمه دوم سال جاری شاهد عرضه اولین اسمارت فون های مجهز به این چیپ های پیشرفته خواهیم بود.

در انتها بد نیست بدانید که در این حوزه سامسونگ رقیب مستقیم میکرون برای تولید چیپ های حافظه محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Muhammad Arabjafari
    Muhammad Arabjafari | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    سلام لطفا به این ادرس بروید و پست من را لایک کنید خلی وقت نمی بره http://bit.ly/2otGsHs

مطالب پیشنهادی