ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت در ماه
علمی

نوکیا و ودافون کره ماه را به 4G مجهز می کنند

کمپانی های PTScientists، آئودی و ودافون از چند سال قبل مشغول توسعه دو کاوشگر چهار چرخ بوده اند که سال آینده با هدف بررسی سطح کره ماه به فضا پرتاب خواهد شد. حالا کمپانی نوکیا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کمپانی های PTScientists، آئودی و ودافون از چند سال قبل مشغول توسعه دو کاوشگر چهار چرخ بوده اند که سال آینده با هدف بررسی سطح کره ماه به فضا پرتاب خواهد شد.

حالا کمپانی نوکیا نیز به این پروژه ملحق شده و قرار است با ایجاد یک شبکه 4G بین کره ماه و زمین امکان ارسال ویدئوهای با کیفیت از این کاوشگرها به زمین را فراهم کند.

این شبکه 4G برای ارسال تصاویر و ویدئوها به «ماژول ناوبری و فرود خودکار» ALINA از فرکانس 1800 مگاهرتز بهره می برد. در این پروژه ایستگاه زمینی ودافون وظیفه برقراری ارتباط با کاوشگرها را برعهده دارد. نوکیا نیز مسئولیت توسعه موتور شبکه در ابعاد فضایی را بر عهده دارد که در نهایت کمتر از یک کیلوگرم وزن خواهد داشت.کاوشگر در ماهپیش از این در ارتباطات فضایی از شبکه های آنالوگ استفاده می شد اما 4G مزیت های بسیاری دارد، برای مثال از نظر مصرف انرژی بهینه تر بوده و امکان ارسال مقادیر بیشتری از داده را بین کاوشگرها و ایستگاه ماژول خودکار فراهم می کند.

«مارکوس ولدون»، مدیر ارشد فنی نوکیا درباره این پروژه مشترک می گوید:

این پروژه در واقع توسعه فناوری های فضایی جدید برای شبکه سازی، پردازش و ذخیره سازی داده ها است و به پیشرفت زیربنای ارتباطی لازم برای تحقیقات فضایی کمک شایانی می کند.

این دو کاوشگر در سال 2019 از مرکز فضایی کیپ کاناورال و با راکت فالکون 9 به فضا پرتاب خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    زمینم آرزوست اینو?

  • مصطفی
    مصطفی | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    اونوقت هنوز نصف تهران 4g نداره

مطالب پیشنهادی