ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای کارکنانش کلینیک‌های سلامتی می‌سازد

اپل به تازگی اعلام کرده قصد دارد تا بهار سال آینده کلینیک‌های سلامتی بسازد تا بتواند برای کارمندان و خانوداه‌های آنها، خدمات بهداشتی و درمانی فراهم آورد. در حال حاضر اپل یک مرکز تندرستی کوچک ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اپل به تازگی اعلام کرده قصد دارد تا بهار سال آینده کلینیک‌های سلامتی بسازد تا بتواند برای کارمندان و خانوداه‌های آنها، خدمات بهداشتی و درمانی فراهم آورد.

در حال حاضر اپل یک مرکز تندرستی کوچک در مقر خود راه‌اندازی کرده که تعدادی پزشک عمومی، فیزوتراپیست، متخصصین اعصاب و تغذیه در آنها به کارکنان و ساکنین کوپرتینو خدمات می‌رسانند.

کلینیک‌های سلامتی

در سایت اختصاص داده شده به این کلینیک‌ها، لیست بلند‌بالایی از حرفه‌های مورد نیاز منتشر شده که شامل پرستاران، متخصصین آزمایشگاهی، مربی‌های ورزشی و نیز پزشکان عمومی و متخصص می‌شوند که نشان می‌دهند قرار است خدمات درمانی شرکت یاد شده به مرحله دیگری وارد شوند. شرکت کوپرتینویی به دنبال متخصصین طراح برنامه‌های کلینیکی هم هست تا بتواند با طراحی سیستم مخصوصی از بیمار شدن کارکنانش جلوگیری کرده و برای آنها شرایط زندگی مطلوبی فراهم آورد.

این شرکت آمریکایی همچنین قصد دارد از این کلینیک‌های سلامتی جدید برای آزمایش سرویس‌ها و محصولات تندرستی خود استفاده کند. این مسئله ممکن است به مذاق برخی فعالین حقوق بشر خوش نیاید چرا که درصد بالایی از کارکنان اپل را مردان سفیدپوست تشکیل داده و نتیجه گیری بر پایه آنها در حق زنان و رنگین پوستان منصفانه نخواهد بود و نباید به عنوان نتایج کلی برداشت شود.

البته اپل به تازگی تحقیق مشترکی با دانشگاه استنفورد آمریکا انجام داده تا بتواند با استفاده از اپل واچ‌هایش، ضربان‌های قلبی بی‌قاعده را بیابد. گزارش شده که شرکت کوپرتینویی قصد دارد از نتایج این مطالعه در رادار‌های نوار قلب مدل‌های آتی اپل واچ استفاده کند.

اینکه غول‌های تکنولوژی در حال ورود به صنعت سلامتی و درآمدزایی از آن هستند بسیار مطلب جالبی است چرا که ورود این کمپانی‌ها تنها به بهانه فراهم آوردن شیوه‌ی زندگی سالم و اطمینان حاصل کردن از سلامتی کارکنانشان بوده است. ماه گذشته آمازون نیز با همکاری دو شرکت Berkshire Hathaway و JPMorgan Chase یک کمپانی سلامتی مشترک سه جانبه راه‌اندازی نمود تا از تندرستی کارکنان و خانواده‌هایشان مطمئن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • smartfartak
    smartfartak | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    خانه هوشمند فرتاک ، با داشتن تیمی متخصص و علمی در این حوزه و اجرای پروژه های بسیاری در این حوزه و برگزاری کلاس های آموزشی در خدمت شماست
    http://smartfartak.ir
    کانال تلگرام: https://telegram.me/smartfartak
    اینستاگرام: https://instagram.com/smart_home_fartak/

  • milad
    milad | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    چه خوب سال 2011 بود 15 سالم بود ارزو کردم یکی از کارمندانش بشم در شعبه رسمی الانم ارزومه :)

مطالب پیشنهادی