ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک مدیریت انجمن توسعه‌ چین را پذیرفت

تیم کوک که پس از مرگ استیو جابز سکان هدایت اپل را دست گرفته، در سالهای مدیریتش اهمیت خاصی برای بازار چین قائل شده و در همین راستا اقداماتی انجام داده که نشان از تغییر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

تیم کوک که پس از مرگ استیو جابز سکان هدایت اپل را دست گرفته، در سالهای مدیریتش اهمیت خاصی برای بازار چین قائل شده و در همین راستا اقداماتی انجام داده که نشان از تغییر سیاست سازمانی یافت می‌شود. اکنون وی با پذیرفتن مسئولیت مدیریت یک انجمن صنعتی چینی نشان داده که توجه اپل به چین روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری‌های چینی، «تیم کوک» مدیرعامل اپل قصد دارد در انجمن توسعه‌ی چین امسال شرکت کند. این رویداد که هرساله به برقراری گفتگو میان دولت چین و رهبران کسب و کارهای جهانی اختصاص دارد، قرار است امسال با مدیریت کوک برگزار گردد.

مدیران قبلی این انجمن «مارک فلیدز» مدیر عامل شرکت فورد و همچنین «داگ اوبرهلمن» ریاست شرکت Caterpillar بودند. البته کوک هم در مراسم سال گذشته سخنرانی نمود، در حالی که اولین بار بود در این همایش شرکت می‌کرد. این مسئله و گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که چین به هدف مهمی برای اپل تبدیل شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، تیم کوک در سال ۲۰۱۲ یک بار به چین سفر کرد، این اتفاق در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ دو بار رقم خورد و به آنجا رسید که وی از سال ۲۰۱۶ به بعد سالانه حداقل سه سفر علنی به این کشور می‌کند.

شرکت کوپرتینویی اخیرا حتی حاضر شده از بعضی اولویت‌ها خود برای بدست آوردن تایید دولت چین دست بردارد. برای مثال به دستور دولت چین، صدها اپلیکشین را از اپ استور خود حذف نمود تا لطمه‌ای به فعالیت استارتاپ‌های چینی وارد نشود.

علاوه بر این دولت چین خرداد ماه قانونی در حوزه‌ی امنیت سایبری تصویب کرد که بر مبنای آن اپل مجبور شد بهره برداری از سرور‌های iCloud خود را به یک شرکت دولتی واقع در استان گوئیژو بسپارد. در همین راستا این کمپانی از ۲۰ دی ماه اطلاع رسانی به کاربران چینی را آغاز کرده و همین موضوع موجب نارضایتی برخی از آنها شده است.

البته اپل اگر بخواهد در این کشور فعالیت کند ناچار است به این سختی‌ها و مشکلات تن دهد. گوگل نیز مجبور شد در برهه‌‌ی زمانی به خصوصی با این قضایا کنار بیاید و نتیجه جستجوی کاربران چینی را بر اساس نظر دولتمردان این کشور سانسور کند.

حالا با مدیریت یک انجمن چینی توسط تیم کوک، به نظر می رسد که قصد این کمپانی برای حضور در بازار این کشور جدی است چرا که وی در صحبت‌های سال گذشته‌ی خود در این انجمن اشاره نمود که چاره‌ای جز پیشرفت در این زمینه نیست و باید جامعه‌ی چین قدری آزادتر شود. او باور دارد که این مهم تحقق خواهد یافت و به آینده امیدوار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی