ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال 2017، میزان عرضه دیوایس های موبایل با کاهشی 0.5 درصدی همراه بوده

موسسه آماری IDC اخیراً گزارش سالانه خود از وضعیت عرضه اسمارت فون ها به بازار را منتشر کرده است. بنابر آمارهای این شرکت، میزان عرضه دیوایس های موبایل در سال 2017، حدود 0.5 درصد از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

موسسه آماری IDC اخیراً گزارش سالانه خود از وضعیت عرضه اسمارت فون ها به بازار را منتشر کرده است. بنابر آمارهای این شرکت، میزان عرضه دیوایس های موبایل در سال 2017، حدود 0.5 درصد از سال 2016 کمتر بوده و به مجموع 1.46 میلیارد اسمارت فون می رسد که همگی اندروید یا iOS را به اجرا در می آورند. IDC پیش بینی می کند که این میزان عرضه با رشدی 2.8 درصدی طی 5 سال آتی، به 1.68 میلیارد دستگاه در سال 2022 خواهد رسید.

رایان ریث، یکی از تحلیلگران IDC معتقد است که کاهش 5 درصدی عرضه دیوایس های موبایل در کشور چین طی سالی که گذشت، فاکتوری تاثیرگذار در کاهش این رقم به صورت کلی بوده است. در مناطق اروپا، آسیا و خاورمیانه نیز عرضه دیوایس ها با کاهش 3.5 درصدی همراه بوده و در بازار آمریکا، تفاوتی نسبت به سال گذشته به وجود نیامده است.

با این حال، ارائه چنین ارقامی لزوماً به معنای تکمیل شدن ظرفیت بازار دیوایس های موبایل نیست و کماکان بازارهای در حال توسعه زیادی وجود دارد که بسیاری از مشتریان آنها، برای نخستین بار به خرید موبایل های هوشمند روی می آورند. طی 5 سال پیش رو، رقابت میان تولیدکنندگان شدیدتر از قبل خواهد شد و به زعم IDC به نقطه ای خواهد رسید که «یکپارچگی اجتناب ناپذیر خواهد بود».

انتظارات فعلی اینست که در سال 2018، فبلت ها (موبایل هایی با نمایشگر بزرگ از 5.5 اینچ) از اسمارت فون های عادی پیشی گرفته و سهم بیشتری از بازار خواهند داشت. در این بین، کمپانی های تولیدکننده به ساخت موبایل هایی با انواع نمایشگر و مشخصات سخت افزاری گوناگون ادامه خواهند داد اما اکثریت مصرف کنندگان قادر به درک تفاوت های میان آنها نخواهند بود.

با فراگیری تکنولوژی 5G که قرار است از سال آتی میلادی شروع به کار کند، در سال 2022 میلادی تقریباً یک پنجم از اسمارت فون ها از سرعت های گیگابیتی پشتیبانی خواهند کرد. آنتونی اسکارسلا، یکی دیگر از تحلیلگران IDC نیز عقیده دارد که بهبود سرعت، قدرت سخت افزاری و عمر باتری، عواملی مهم برای رشد بازار تلقی خواهند شد و تمام این بهبودها بدون افزایش چشمگیر قیمت صورت خواهد گرفت.

از نظر سیستم عامل، موبایل های اندرویدی در سال 2017 سهمی 85.1 درصدی از بازار داشتند و در این بین، سهم iOS به 14.8 می رسد. 2.2 میلیون دستگاه از مجموع 1.46 میلیارد دستگاه سایر سیستم عامل ها را به اجرا در می آوردند که IDC سهم 0.1 درصدی را به آنها اختصاص داد؛ هرچند که سهم واقعی آنها 0.001 درصد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی