ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بینی بزرگ در عکس های سلفی
تکنولوژی

بینی شما از آنچه در عکس های سلفی به نظر می رسد کوچک تر است

این خبر به طور قطع حال بسیاری را بهتر می کند. واقعیت این است که بینی شما از آن چه در عکس های سلفی به نظر می رسد کوچک تر است. بر اساس یک بررسی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

این خبر به طور قطع حال بسیاری را بهتر می کند. واقعیت این است که بینی شما از آن چه در عکس های سلفی به نظر می رسد کوچک تر است.

بر اساس یک بررسی که در کشور آمریکا انجام گرفته، در سال گذشته تعداد قابل توجهی از افرادی که برای عمل بینی به جراحان پلاستیک مراجعه کرده بودند تمایل داشتند چهره آنها در تصاویر سلفی بهتر به نظر برسد. حال این افراد باید بدانند که چنین عکس هایی نمی توانند ابعاد اندام های مختلف صورت شما را به درستی نشان دهند.

یکی از متخصصین در این باره می گوید: «بسیاری از بیماران موبایل خود را از کیف درآورده و می گویند، ببینید چقدر دماغ من در این عکس زشت افتاده؟» این متخصص برای آن که بتواند به صورت علمی این مسئله را مورد بررسی قرار دهد، به کمک یک متخصص علوم کامپیوتر مدلی را از ابعاد متوسط سر انسان ها تهیه کرد تا مشخص شود بینی یک فرد در یک تصویر سلفی که از فاصله ۳۰ سانتی متری گرفته شده تا چه حد از واقعیت بزرگتر خواهد بود.

بینی بزرگ در عکس های سلفی

تحقیق مذکور نشان داد که بینی مردان در تصاویر سلفی ۳۰ درصد و زنان ۲۹ درصد پهن تر از اندازه واقعی به نظر می رسند. برای متخصصین علم عکاسی این نتایج کاملاً قابل پیش بینی و بدیهی است. اکثر قریب به اتفاق دوربین موبایل های هوشمند مجهز به لنزهایی با گشادگی دیافراگم بالا هستند و عکاسی از نزدیک با لنزهای واید موجب ایجاد اعواج در تصویر به خصوص در مرکز -آن یعنی موقعیتی که در اکثر موارد بینی فرد قرار می گیرد- می شود.

به عبارت دیگر، یک عکاس حرفه ای به هیچ وجه از گشادگی دیافراگم زیاد برای عکاسی پرتره و فاصله نزدیک استفاده نمی کند. اما وقتی شما موبایلی دارید که گشادگی لنز دوربین آن غیر قابل تغییر است، به نظر می رسد گزینه های زیادی در اختیار نداشته باشید.

بینی بزرگ در عکس های سلفی

در برخی از پرچمداران جدید همچون آیفون های امسال اپل، کهشانی های سامسونگ و پیکسل 2 گوگل حالتی از عکاسی تحت عنوان portrait modes وجود دارد که در طی آن سیستم تلاش می کند به صورت دیجیتالی و تا حد ممکن اعوجاج تصویری که به آن اشاره شد را از بین ببرد. برخی نرم افزارها نیز وجود دارند که می توان با کمک آنها چنین مشکلی را تا حدی حل نمود. با همه این ها اما هنوز هم بهترین راهکار تلاش برای هر چه دورتر گرفتن موبایل از صورت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    ????

  • ali shafiey
    ali shafiey | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    دوربین های سامسونگ از همه بدترن با ایپد من امتحان میکنم خیلی بهتره حتی اگه قابلیت زوم داشته باشه و گوشی رو عقب تر بگیرید بهتر میشه ولی دوربین جلوی سامسونگ امکان زوم هم نداره

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    مشکل اعوجاج نیست فاصله کانونیه ک در موبایل ها حالت پرسپکتیو خیلی زیاده و چون دماغ چند سانتیمتر از بقیه اجزا صورت جلوتره بدلیل پرسپکتیو خیلییی بزرگ میشه،در حالی ک در لنز های حرفه ای با کمی تنظیم میشه برطرفش کرد

  • Mohadeseh Ghasemi
    Mohadeseh Ghasemi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    تروخدا این چه عکسیه گذاشتین حالم بهم خورد از بینیش اه

مطالب پیشنهادی