ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیولای 700 اسب بخاری خودروساز ایرانی-آمریکایی

سریع ترین و قدرتمند ترین محصولِ رضوانی، پرنده سیاه نام دارد رضوانی به ساخت محصولات عجیب غریب شهرت دارد. از سوپرکار هایش که با نامی کاملا برازنده شان، Beast، شناخته می شوند گرفته، تا تانک ...

سبحان نظری
نوشته شده توسط سبحان نظری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

سریع ترین و قدرتمند ترین محصولِ رضوانی، پرنده سیاه نام دارد

رضوانی به ساخت محصولات عجیب غریب شهرت دارد. از سوپرکار هایش که با نامی کاملا برازنده شان، Beast، شناخته می شوند گرفته، تا تانک ضد گلوله آن،که یک SUV نظامی و یا به عبارت دیگر یک تانک قدرتمند بدون سلاح گرم است!

فریسا رضوانی، خودروساز مستعد ایرانی-آمریکایی آخرین عضو خودروهایش را چندی پیش معرفی کرد. پس از معرفی بیست، سپس به ترتیب بیست ایکس و بیست آلفا، اکنون از آخرین خودرو رضوانی، که ورژن جدید بیست آلفاست، به نام پرنده سیاه رونمایی شد.

لقب بلک بِرد از نام جت جنگنده SR-71 BlackBird گرفته شده که در زمان خودش، با سرعتی معادل 3 برابر سرعت صوت، سریع ترین جت جنگنده بود.

در نتیجه همانطوری که از نام آن بر می آید، بلک برد، تا به اینجا، سریع ترین محصول ساخته شده رضوانی است. در حالی که بیست آلفا استاندارد، به پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری سوپرشارژی که توانایی تولید 400 اسب بخار را دارد، مجهز است، بیست آلفا بلک برد با موتور 2.5 لیتری 4 سیلندرش، اینبار مجهز به توربوشارژ شده، که به لطف واحد کنترل الکترونیکی موتور  Cosworth، می تواند قدرتی معادل 700 اسب بخار تولید کند.

همچنین برای اولین بار در محصولات رضوانی، شاهد استفاده از گیربکس خطی 6 سرعته هستیم، که قابلیت تعویض دستی دنده را هم دارند.

علاوه بر این، پرنده سیاه، به لطف بدنه فیبرکربنی و با تنها 952 کیلوگرم جرم، یکی سبک ترین خودروهای موجود در بازار است. بیست آلفا صفر تا صدی معادل 3.5 ثانیه داشت که اکنون بلک برد به کمک وزن کمتر، در کمتر از 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رینگ های 18 اینچی زیبا، ترمز های مسابقه ای AP، فرمان زیبای آلکانتارا و سایر جزییات آخرین محصول رضوانی، نشان از کیفیت بالا تک تک قطعات آن دارد.

درون کابین بلک برد، سراسر چرم است و کربن!

در ارتباط با طراحی ظاهر خودرو نیز باید اشاره کرد که خطوط نازک سبز رنگ، بر روی زمینه مشکی، که از جلو خودرو گرفته تا نمای جانبی و حتی درون کابین و بر روی چرم زیبای صندلی ها نقش بسته، جلوه زیبایی به آلفا داده است.

تنها 5 نمونه از ادیشن بلک برد برای رضوانی بیست آلفا ایکس ساخته خواهد شد، که با قیمت ناقابل 225 هزار دلار به فروش خواهد رسید. البته یکی از آن ها تا به اینجا فروخته شده: کوئینتون جکسون، ملقب به "Rampage"، بازیگر و ورزشکار UFC و MMA که همکاری قابل توجهی با رضوانی در طراحی مفهومی بلک برد داشته و به گفته خودش پرنده سیاه آلفا ایکس، برای رفتن به مسابقه مشت زنی ساخته شده ، اولین بلک برد را به خانه برد!

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    SR71 جنگنده نبود. هواپیمای شناسایی بود

  • noki a
    noki a | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    الان دیگه هر بچه ای از خونش قهر میکنه یه سوپر اسپرت میزنه.
    آخرش هم ورشکسته میشه و پولهای فادر رو به قادر میده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی