ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون می خواهد دستیار الکسا را به یک مترجم همزمان مکالمات تبدیل کند

دستیار صوتی الکسا احتمالاً به زودی شباهت بیشتری به گوگل اسیستنت پیدا خواهد کرد. بنابر گزارش های تازه، آمازون قصد دارد دستیار هوشمند خود را به مترجمی تبدیل کند که توانایی های فراتر از ترجمه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

دستیار صوتی الکسا احتمالاً به زودی شباهت بیشتری به گوگل اسیستنت پیدا خواهد کرد. بنابر گزارش های تازه، آمازون قصد دارد دستیار هوشمند خود را به مترجمی تبدیل کند که توانایی های فراتر از ترجمه صرف کلمات و عبارات داشته و قادر به ارائه پاسخ هایی متناسب با فرهنگ محلی خواهد بود.

به عنوان مثال اگر از دستیار آمازون بپرسید «الکسا، به پدر عروس در یک عروسی ژاپنی چه بگویم؟» پاسخی متفاوتی نسبت به «به پدر روحانی حاضر در یک مراسم عروسی ژاپنی چه بگویم؟» دریافت خواهید کرد. تفاوت میان دو پرسش در این است که جمله مورد نیاز برای پدر عروس، باید رسمی تر و فروتنانه تر از جمله مورد نظر برای روحانی حاضر در مراسم باشد.

از سوی دیگر، به نظر می رسد آمازون در حال الهام گیری از پیکسل بادهای گوگل بوده و قصد دارد قابلیت ترجمه همزمان با الکسا را به چندین دیوایس متفاوت بیاورد. آمازون همچنین می خواهد الکسا قادر به ترجمه چندین مکالمه به صورت همزمان باشد؛ قابلیتی که گوگل پیشتر از ارائه تمام و کمال آن ناکام ماند اما بعداً با عرضه پیکسل بادها مجدداً روی آن مانور تبلیغاتی داد.

تا به امروز کمپانی های دیگری مانند Bragi هم در تلاش بوده اند تا دیوایس هایی برای ترجمه همزمان مکالمات بسازند اما چندان موفق ظاهر نشده اند. پیکسل بادهای گوگل از سرویس ها و اپلیکیشن ترنسلیتور گوگل بهره گرفتند که نتیجه سال ها تلاش در این زمینه هستند. اما مشخص نیست که الکسا مهارت های مترجمی خود را از کجا کسب خواهد کرد و آیا آمازون مجبور به توسعه مجدد نرم افزار این دستیار خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی