ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست های سری 600 اسنپدراگون از این پس با فرآیند 10 نانومتری تولید می شوند

چیپست پرچمدار بعدی کوالکام، اسنپدراگون 855 قرار است با استفاده از فرآیند 7 نانومتری ساخته شود؛ بنابراین ظاهراً وقت آن رسیده تا چیپست های میان رده این کمپانی هم از تازه ترین تکنولوژی ها بهره ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چیپست پرچمدار بعدی کوالکام، اسنپدراگون 855 قرار است با استفاده از فرآیند 7 نانومتری ساخته شود؛ بنابراین ظاهراً وقت آن رسیده تا چیپست های میان رده این کمپانی هم از تازه ترین تکنولوژی ها بهره مند شوند. به گفته یکی از منابع نزدیک به کوالکام، چیپست های سری 600 اسنپدراگون از این پس با فرآیند 10 نانومتری تولید می شوند و انتظار می رود این چیپست های جدید طی نیمه دوم سال جاری میلادی از راه برسند.

تا پیش از این، بسیاری از پردازنده های اسنپدراگون 600 با استفاده از فرآیند 28 نانومتری تولید می شدند و قدرتمندترین عضو فعلی این خانواده، یعنی اسنپدراگون 660 از فرآیند 14 نانومتری بهره مند بود.

تصمیم تازه کوالکام به طور یقین به بهبود چشمگیر پرفورمنس و بهینه سازی هرچه بیشتر مصرف انرژی در چیپست ها منجر خواهد شد. ناگفته نماند که چیپست معرفی نشده اسنپدراگون 670 یکی از نخستین قطعاتی است که به صورت 10 نانومتری تولید می شود و بنابر شایعات، به جای معماری رایج 4+4 در چیپست های هشت هسته ای، از معماری 6+2 بهره مند خواهد بود.

بنابر شایعات، این چیپست قرار بود در کنگره جهانی موبایل 2018 به صورت رسمی معرفی شود، اما کوالکام در عوض به رونمایی از سری جدید اسنپدراگون 700 پرداخت. این کمپانی هنوز صحبتی درباره چگونگی تولید چیپست های سری 700 به میان نیاورده اما به احتمال فراوان، این پردازنده ها هم با فرآیند 10 نانومتری ساخته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 123456
    123456 | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    .پخ خخخخخخ

    • m_sh
      m_sh | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

      فازت چیه؟

مطالب پیشنهادی