ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

5G
تکنولوژی

هواوی در ماه های آتی اینترنت 5G را در فرانسه ارائه می کند

کمپانی هواوی و اپراتور فرانسوی Bouygues Telecom در کنگره جهانی موبایل از قصد خود برای ارائه شبکه 5G به صورت آزمایشی خبر دادند. بر این اساس پروژه ارائه اینترنت 5G با استفاده از تجهیزات هواوی از مناطق ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

کمپانی هواوی و اپراتور فرانسوی Bouygues Telecom در کنگره جهانی موبایل از قصد خود برای ارائه شبکه 5G به صورت آزمایشی خبر دادند.

بر این اساس پروژه ارائه اینترنت 5G با استفاده از تجهیزات هواوی از مناطق مجاور رودخانه «گارون» در شهر «بوردو» شروع شده و به تدریج مناطق گسترده تری را در برمی گیرد.

در صورت موفقیت این طرح، شبکه ارائه شده از سرعت و ظرفیت بسیار بالایی برخودار بوده و تاخیر کمی را نیز به همراه خواهد داشت. Bouygues Telecom

شبکه ای که قرار است در این طرح مشترک پیاده سازی شود با Release 15، تنها استاندارد عملی 5G منتشر شده توسط 3GPP (که وظیفه تعیین استانداردهای مربوط به فرستنده‌ها و گیرنده‌های نسل پنجم را دارد) سازگاری کامل دارد؛ بنابرین نتایج این آزمایش را می توان مبنایی برای توسعه راه حل های تجاری در نظر گرفت.

اگرچه دولت ایالات متحده به ظن جاسوسی هواوی برای دولت چین از شرکای خود خواسته با این کمپانی همکاری نکنند اما بسیاری از اپراتورها از این کار سرباز زده و تاکید کرده اند که جای نگرانی وجود ندارد

.معاون Bouygues Telecom نیز با اشاره به سابقه چندین ساله همکاری با کمپانی چینی تاکید کرده که این اپراتور از مشارکت با هواوی «مفتخر» است. هواوی و Bouygues Telecom نزدیک به نیم دهه سابقه همکاری دارند و در سال 2014 شبکه 4G را در فرانسه راه اندازی کرده اند.

فناوری 5G در سال های اخیر توسعه فراوانی پیدا کرده و انتظار می رود سال آینده شاهد پیاده سازی آن در کشورهای آمریکا، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی باشیم. اپراتورهای آمریکایی نیز از پوشش سراسری آن تا 2020 خبر داده اند.

بر اساس پیش بینی کارشناسان کشورهای اروپایی نیز از سال 2020 مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته و وارد فاز تجاری سازی این فناوری خواهند شد.

هواوی در جریان کنفرانس خود در کنگره جهانی موبایل از نخستین چیپ 5G برای دیوایس های موبایل نیز رونمایی کرد که به این کمپانی اجازه می دهد پشتیبانی از نسل بعدی شبکه های مخابراتی را به اسمارت فون هایش بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M
    M | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    تخمین زمان ورود به ایران چطور؟

مطالب پیشنهادی