ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

افزایش تعرفه واردات فلزات به آمریکا بر قیمت محصولات اپل چه تاثیری خواهد داشت

مهم نیست چه مساله ای در سرتیتر اخبار قرار گرفته، به هر حال عاشقان اپل به دنبال تجزیه و تحلیل اثرات این مساله بر سیب گاز زده خواهند بود. یکی از این خبرها افزایش تعرفه فولاد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

مهم نیست چه مساله ای در سرتیتر اخبار قرار گرفته، به هر حال عاشقان اپل به دنبال تجزیه و تحلیل اثرات این مساله بر سیب گاز زده خواهند بود. یکی از این خبرها افزایش تعرفه فولاد وارداتی به آمریکا به میزان 25 درصد و آلومینیوم به میزان 10 درصد است که در روزهای اخیر توسط ترامپ اعلام شد.

«جین مانستر» از تحلیلگران سرشناس مسائل مرتبط به اپل تاکید کرده اگر این افزایش تعرفه به واردات آلومینیوم خام محدود نشده و کالاهای آلومینیومی تمام  شده را نیز در برگیرد آنگاه قیمت محصولات اپل نیز احتمالا افزایش پیدا می کند.

البته این مساله چندان عملی به نظر نمی رسد چرا که برای اعمال این تعرفه به محصولات تمام شده ابتدا باید مبنای محاسبه از قبیل وزن، حجم یا ارزش مشخص شده و در مرحله دوم میزان آلومینیوم یا فولاد به کار رفته تعیین شود.فولادعلاوه بر این حتی اگر طرح پیشنهادی ترامپ در مورد محصولات اپل اجرایی شود میزان مالیات اعمال شده حدود 0.2 درصد خواهد بود، مگر اینکه مبنای محاسبه به گونه ای دیگر باشد.

با این حال اعمال این تعرفه به صنایع دیگری از قبیل هوانوردی و خودروسازی صدمات زیادی وارد می کند. نشریه واشنگتن پست در گزارشی از این طرح با عنوان «بزرگترین سیاست اشتباه دوران ریاست جهموری» ترامپ یاد کرده و می افزاید:

به نظر می رسد آقای ترامپ متوجه نیست 6.5 میلیون آمریکایی در صنایعی که از فولاد استفاده می کنند، مشغول به کار هستند. با اجرای این طرح تمامی این شرکت ها محبور به افزایش قیمت شده و توان رقابت در بازار بین المللی را از دست می دهند. علاوه بر این کشورهای دیگر نیز به این افزایش تعرفه واکنش نشان داده و اقدامات متقابلی را صورت خواهند داد.

از سوی دیگر رهبران اروپایی تاکید کرده اند که جنگ تجاری به سود هیچ کس نیست اما اگر ترامپ طرح خود را اجرایی کند آنها نیز برای کالاهای محبوب آمریکایی تعرفه 25 درصدی در نظر خواهند گرفت. در صورتی که این تعرفه شامل گجت های تولیدی اپل شود آنگاه می توان انتظار افزایش چشمگیر قیمت آنها در کشورهای وارد کننده داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی